Hur transportera extra hjälm?

Silver Fang

Medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
har ingen
Hej,

Har en Kawasaki Er6-n 2006 utan topbox och undrar om man kan transportera en extra hjälm på annat sätt?
Har sett på Youtube vissa motorcyklar har krokar inuti sadeln men det har jag inte.
Har dock 2 krokar utanför sadeln men vet inte vad det är för, och känns inte säkert att haka fast något på de, utan att det lossnar.

Tack på förhand

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FZ1N-07. Sålda: FJR1300AE-14, R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Ryggsäck, nät, mm. Undvik saker över armen eller på styret mm.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Instämmer med inlägget från Schnell. Ett packnät är bra. Kostar inte särskilt mycket och du kommer att ha användning för det massor av gånger.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Köp en xs o en xxl ta på den lilla trä den stora över.

Krokarna är att förankra mjuka sidoväskor eller en packtub med remmar, så krokarna håller utantvekan för en hjälm.

• Gilla
Reaktioner: DaK

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Hoj
S1000R-15
Köp en xs o en xxl ta på den lilla trä den stora över.

Krokarna är att förankra mjuka sidoväskor eller en packtub med remmar, så krokarna håller utantvekan för en hjälm.
Bra tips, påminner om tråden om dubbla skinställ. Man kan ha klart visir på den inre och mörkt på den yttre.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Handelsboden för ett bra packnät också!

Silver Fang

Medlem
Gick med
2 Jul 2021
Hoj
har ingen
Den Handelsboden har är Bering som är den dyrare i xlmoto, skiljer bara 5cm mot den billigare.

Tack ska ni ha

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Packnät och spänn på pakethållaren. (förutsatt att du har en sådan vill säga.)
Jag har gjort så några gånger när jag behövt ha med mig en extra hjälm. Packnät finns på Biltema för kaffepengar. Eller fanns i alla fall förut när jag köpte. Det verkar som att det inte finns nästan någonting MC relaterat där nu på hemsidan men det betyder inte nödvändigtvis att dom slutat sälja grejorna. Det kan vara så att dom har trassel med hemsidan också.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Packnät och spänn på pakethållaren. (förutsatt att du har en sådan vill säga.)
Jag har gjort så några gånger när jag behövt ha med mig en extra hjälm. Packnät finns på Biltema för kaffepengar. Eller fanns i alla fall förut när jag köpte. Det verkar som att det inte finns nästan någonting MC relaterat där nu på hemsidan men det betyder inte nödvändigtvis att dom slutat sälja grejorna. Det kan vara så att dom har trassel med hemsidan också.
Biltema har slutat med MC-prylar nästan helt. Till förmån för hästmojänger. Så nu är det nästan slut på dessa fantastiska Biltematrådar...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tänk om jag hade vetat det här tidigare.
Jag lämnade helt enkelt extrahjälmen hos en tjej som brukade åka med mig, jag vet inte om det var det, eller något annat som fick henne att tro att vi hade något på gång...

Det var synd, det var en jäkligt bra extrahjälm, men jag valde att överge den...

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
En fråga då... Varför ska man ha me sig extra hjälm?. Har väl säkert 10 st hjälmar hemma men bara en på huvudet när jag kör...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ser de mer som dövikt på hojen..
10 gånger lättare å ragga upp någe på krogen då, å ta hem dom me en bulle istället..
Du kanske har värdelösa skjutshojar?

Jag tycker det kan vara trevligt att åka runt lite, men det gäller ju då att man har en hoj man kan skjutsa på

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping