Hur transportera hoj från Göteborg till Stockholm??

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
erik skrev:
Denna typ av fraktbolag är inte direkt prisvärda för småkunder och privatpersoner, som företagskund med stort godsflöde är de däremot bra.

Som företagskund med litet godsflöde har jag faktiskt inte en enda god erfarenhet av Schenker. Uteblivna hämtningar, uteblivna lämningar, borttappade fraktdokument, strulande underentreprenörer etc... :huvet :huvet :huvet
(Jag har dock alltid blivit trevligt bemött av all personal jag haft kontakt med... tyvärr är det underordnat om Tjänsten inte fungerar. :rolleyes: )

För storkunder med stora och väldefinierade logistikflöden kan det säkert vara annorlunda.

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Om du ska anlita fraktbolag så kolla hur försäkringarna täcker.
Jag ska själv ner och hämta min hoj nästa vecka men har tyvärr inte plats för en till.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
69:an skrev:
Som företagskund med litet godsflöde har jag faktiskt inte en enda god erfarenhet av Schenker. Uteblivna hämtningar, uteblivna lämningar, borttappade fraktdokument, strulande underentreprenörer etc... :huvet :huvet :huvet
(Jag har dock alltid blivit trevligt bemött av all personal jag haft kontakt med... tyvärr är det underordnat om Tjänsten inte fungerar. :rolleyes: )

För storkunder med stora och väldefinierade logistikflöden kan det säkert vara annorlunda.

Eftersom det är enskilda åkerier som utför transporterna kan det givetvis strula på vissa orter...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs igen!

OK, har fått pris från ett bolag nu, Norléns Transport, 2000:- + moms.
Det ligger ju i nivå med hyrsläp, samt bensinkostnad tor...+ att jag slipper resan! :tummenupp

Då kanske man blir Monster 900 pilot till våren då! :fyllisar

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
HönaPower skrev:
yonsson

Inte ska man väl utsätta en Monster 900 för allt grussprutande! :tummenupp
Grattis i förskott får man säga då! :tummenupp , men jag hade inte kunnat hålla mig från att köra. Fast det e klart, monstern är ju inte allt för rolig att köra på motorväg (inte utan kåpa i alla fall).

Edit: Du tänkte inte kolla på den innan du köper den? :va

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Nej, denna gång blir det "grisen i säcken"
Har fått många & bra bilder, den har precis fått stora servicen för 5500:- på Biscaya...

_Gurra_

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
Ducati 748-02
KillerB skrev:
Kör till Göteborg med personbil, hyr släpet där på shell eller statoil, och lämna det på närmaste shell eller statoil station hemma.
Då får du ju bara en långsam resa med släp. kan kanske kosta lite mer och lämna släpet. har gjort så själv o det funkade bra...
Du kan även göra en transportförsäkring för några hundringar om nåt skulle hända på vägen, tror t-h har det.

När jag skulle upp till Sthml och hämta min hoj kollade jag på vad det skulle kosta och ta med ett släp från sthml till Skövde. Det skulle gå på närmare 1000 kr. Jag gjorde istället så att vi tog med släpet upp oavsett jag skulle köpa den eller inte. Kanske inte lika smidigt men med ett litet släp gick bra som fan! :tummenupp
Det blir billigare också. Men det är klart ska man ner till Gbg sedan upp till sthml blir det billigare samt att det går snabbare.

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
KTM Superduke
Frakt

Om du inte har sketbråttom så skulle jag kanske kunna ordna en frakt till Stockholm när vi får en långkörning, I så fall så kommer hojen i en skåpbil alt lätt lastbil utan nåt annat som knör..... Den STORA nackdelen är att man aldrig vet när det blir......

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Jag skulle köra utan tvekan, handlar om ca 100 mil tur o retur för dig.

Låna/hyr en gammal skåpbil. Kort kan ljuga något fruktansvärt. :död
Hoj skall ses live.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
(S)verige !!

HönaPower skrev:
Hejs igen!

Det ligger ju i nivå med hyrsläp, samt bensinkostnad tor...+ att jag slipper resan! :tummenupp

2000:- !!! :skrämd
När jag körde mitt företag som värst hade jag regelbundna leveranser från Taiwan till Stockholm.
Hämtning från fabrik i Taiwan med lastbil, båttransport till Göteborg och lastbil Gbg till Stockholm.
Dyraste fraktsträckan??? Rätt gissat. Göteborg-Stockholm tog 55% av totala fraktkostnaden, runt halva jordklotet kostade mindre.....
Sen undras det varför det går åt h-e med Sverige? :tummenner

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kan du inte berätta lite mer om hojen så man slipper vara så fnyfniken?
:7peta

Biltmore

Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Jovisst!

Det är en 00:a 900:a 1900 mil.
Kolfiberskärmar, liten flyscreen annars original! :tummenupp

Bifogat

• 60-60681040260.jpg
    60-60681040260.jpg
    70.3 KB · Visningar: 83

ledb

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
VTR1000F
HönaPower skrev:

Förra året skickade jag upp min förra hoj från Göteborg till Stockholm med Blondie Logistics (http://www.blondie.se/). Kostade 900:- + moms, fast jag misstänker att jag fick ett bra pris. I vilket fall som helst skötte de transporten utmärkt, hojen var lite dammig från filtarna som de haft på den, men inte en tillstymmelse till repor.

Borde inte fraktbolaget ha ansvar för om det händer något med hojen under deras transport? De har antagligen ganska ordentliga försäkringar, fast det kanske inte täcker småsaker? Se till att skicka med extra embalage så går det nog bra.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
HönaPower skrev:
Hejs igen!

2000+moms är ungefär vad Schenkers listpris för 1 pallplats ligger på.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024