Det kunde varit värrehmmm... Men jag som kör tradare fick 1500 i böter för ca 4 år sen för att jag inte hade bandat en pall jävel på kanske 150kg, om ens så mkt!
Håller med Ducce 748 om att de förmodligen skiter fullständigt i hojen.
Jag påstår verkligen inte att det är rätt att bara kasta upp en oskadad ytterligare en hoj så kan jag tro att de mest känner sig "less" och därför bara vill ha det överstökat så fort som möjligt och bara kastar upp den på släpet och drar..
blir man less på sitt jobb bör man byta
Såg en bärgare som skulle hämta en hoj som hade dragit ut på en åker
Den såg ju inte allt för jä**ig ut
Men han drog ut en vajer och kopplade i styret och drog upp den på flaket
sen såg den ju "fin" ut
vart väl förmodligen inlösen efter det -- om någon undrar över f-premierna
I slutändan så är det ju jävligt bortkastade pengar att ha sönder en hoj bara för att. Har hojen voltat ut på ett kalhygge så är det mer än ok att lägga ner det som är kvar av den, men många stulna hojar har ju inte en repa. Så ja, jag tycker att vi ska kunna ställa krav! Iaf trafikpoliser har ju befogenheter att anmärka på icke korrekt surrad last iom att det kan utgöra en fara i trafiken, så dom borde ju kunna knyta fast en hoj kan man tycka. Men det är väl mer ordningspoliser, kriminalare mm som kör stulna hojar, dom andra tar väl bärgarna hand om.Den stora frågan är vad VI kan göra åt det hela..?
Köpa in spännband till alla polisbilar/bärgare ?
Ge ut en lite guide hur man bärgar/lastsäkrar en hoj ?
Få t.ex. SMC eller försäkringsbolag att ställa krav på hur upphittade hojar skall hanteras för att minimera skador ?
Polisen är som vilken svensson som helst.....bryr sig inte ett skit om andras prylar!
Är det sant? Var kan jag läsa mer om det och har du några källor?Glöm inte att minst 99 % av poliserna är poliser just för att få jävlas med folk på ett lagligt sätt. Inte för att "protect and serve" och allt annat bullshit i reklamen...
Det är ju helt sjukt i så fall..
Som att bärga punkterade bilar genom att dra dem på taket.
De flesta poliser skiter fullständigt i eventuella skador som uppstår på en privatpersons motorcykel. Glöm inte att minst 99 % av poliserna är poliser just för att få jävlas med folk på ett lagligt sätt. Inte för att "protect and serve" och allt annat bullshit i reklamen...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|