Yamaha R6, är de från södra eller norra Italien?
Cykeln är sekundär.
Det primära är körningen.
Vilken körning gillar man, vilken körning har man svårt att undvika, vilken körning vill man inte missa, vilken körning längtar man efter...?
Med åren har detta utkristalliserats.
Jag vill tex kunna kolla en stig i Albanien, jag vill njuta av kurviga vägar dit, jag vill kunna ta hojen när jag skall handla, jag vill slippa plågas av Autobahn, jag vill ha så säker cykel som möjligt, jag vill i Burg på hemväg kunna ta med några lådor av nåt, jag vill kunna skjutsa tjejen utan gnäll, jag vill kunna dra några varv på bana, jag vill kunna uppleva både resa och resmål, jag vill klara 100 mil per dag...
Dvs en cykel som klarar allt.
Kompromisser javisst, precis som livet i övrigt.
Åkt GS i nåt decennium och är skitnöjd än.
Åker du bil?
Jag väljer mest efter känsla,kvalitet och utseende.Kör mest med Bonneville då vi drar neråt Skåne och Tydingesjön.Banditen ska jag testa till våren,har inte kört mycket med den eftersom den stått länge och förgasarna behövde rengöras rejält.Nu nyper den bara vid ett visst varvtal men det hoppas jag att flaskan STP som jag hällde i tanken ska råda bot på.Triumph Bonneville America årsmodell 2004,Suzuki K10 årsmodell 1964 och Suzuki Bandit årsmodell 2000 . Den jag sitter på var min första motorcykel 1965.
Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |