Tack för tipsen!
Bara några klargöranden:
Nu snackar jag om att halvförsäkra på mig o inte hel på morsan som i tidigare tråd. Jag vet också att det kanske är en fråga utan svar men jag undrade bara hur ni resonerade och om nån hade erfarenhet av vad det kan kosta att byta kåpor o liknande (nu är det iofs en naken hoj det här men det kanske blir värre?)...
Ja, det är ett jävla svårt val det här. Risken för att jag typ i låg fart lägger hojen, exempelvis grusolycka lr liknande är väl kanske inte helt otänkbart när man är nybörjare som jag... Men då kanske självrisken på 10 papp är dyrare..
Sen beror ju iofs mycket på hur och vem som orsakar olyckan som nån var inne på... Den andres trafikförsäkring skulle ju täcka om nån annan idiit orsakar olyckan. Jag har trafikvett o aldrig varit i närheten av olycka med bil trots sportbil. Men man kan ju som sagt aldrig veta... Fan va jobbigt! Ge mig en kristallkula, har de sånna på biltema?
Jag har inte råd att loosa 70 papp, det är nästan hela min livsbesparing... men nu är suget efter hoj grymt stort.