bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har i princip aldrig hållit på med insprutningar och tycker det låter ut tjorvigt men blur mer och mer sugen pö det til, turbo Hondan. Då jag satt och googlade på plenum för inspiration till turbo bygget så hittade jag nåt turbobygge (tror det var en bil) där spridarna satt i plenumet innan spjällen. Sen fick jag en avisering på Youtube att han Allan pysslade med en Norton och då jag kollade på den videon ser jag att denna Norton med V8 har spridarna i luftburken.
Hur vanligt är detta finns det nån fördel med detta mot att ha spridarna nära portarna efter gasspjällen viljet väl är det vanliga?
Sen blev jag lite sugen på att testa bygga egna spjällhus med roterade spjäll för det såg jäkligt fränt ut men det tror jag man ska skippa då jag nog har för dålig fräs för nåt sånt arbete.
Hur vanligt är detta finns det nån fördel med detta mot att ha spridarna nära portarna efter gasspjällen viljet väl är det vanliga?
Sen blev jag lite sugen på att testa bygga egna spjällhus med roterade spjäll för det såg jäkligt fränt ut men det tror jag man ska skippa då jag nog har för dålig fräs för nåt sånt arbete.