hur varmt avgasrör?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Har du skruvat förgasare på en TT350? Det är ett ganska speciellt dubbelförgasararrangemang där man kombinerar en trottelförgasare med en CV gasare...

Besök http://www.oemmotorparts.nl/oem5.as...CARBURETOR&F=YA-TT-A-350_ah&L2=YA-TT-A-350_ah för en sprängskiss....

Hur menar du att en fallerande choke skulle resultera i snål gång?

Skulle pryl märkt 25 (det jag kallar chokereglage) falla av eller av annan anledning gå sönder så att det drar luft den vägen så leder det till fetare gång.


Imponerande sida:tummenupp Nej jag har bara tagit bort & ersatt sånt dubbelmontage, på en TT600.

Då väntar vi bara på trådstartaren så kanske han kan belysa vad verkstaden gjorde, och kanske berätta vad som gjorde att den gick varm.

Menar du att denna förgasare vid chokning ökar bränslemängden, snarare än minskar luftmängden, så stämmer kanske din teori.
 

icefudge

A fan of life
Gick med
25 Nov 2008
Ort
halmstad
Hoj
-91 yamaha tt 350
ok ok många teorier här =) så om jag förstår er rätt så skulle även ett insugnings gummi som läcker kunna resultera i att den går varmare än normalt!? och ja det är ett väldigt underligt arrangemang av dubbelförgasare på min hoj. faktist aldrig sett nåt liknade =)

Njae jag kan inte säga precis vad verkstaden gjorde. förra ägaren var tom större klåpare än mig vad gäller motorer ;) men den gick så pass varm för han att kåpan vid slutdämparen smälte och den gick fruktansvärt dåligt. han sa att dom rev förgasaren 2ggr innan dom såg att nåt gummi till choken var borta och därav felet.
 
Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Menar du att denna förgasare vid chokning ökar bränslemängden, snarare än minskar luftmängden, så stämmer kanske din teori.


Det är just det choke-reglatet gör på förgasare. Öppnar upp en extra bränsleväg och motorn suger då i sig mer bränsle. En del bilförgasare fungerar choken tvärtom, ett spjäll som stoppar luften.
 

R80GS

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
Danderyd
Hoj
BMW R80GS, R71, R51, R69, R69s, R60, R100
Kolla tändstiften!

Vit eller svart beläggning?

T
 

icefudge

A fan of life
Gick med
25 Nov 2008
Ort
halmstad
Hoj
-91 yamaha tt 350
svart skulle jag påstå. men skulle ut å testköra den nyss. då ville den knappt starta och dog hela tiden. hörde ett pys ljud från vänster sida varje gång den dog. visade sig att insugningsgummit spruckit :( så där är väl en orsak!? bara å köpa nytt å testa igen.
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
svart skulle jag påstå. men skulle ut å testköra den nyss. då ville den knappt starta och dog hela tiden. hörde ett pys ljud från vänster sida varje gång den dog. visade sig att insugningsgummit spruckit :( så där är väl en orsak!? bara å köpa nytt å testa igen.

där har du problemet =):tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top