Hur vet jag om jag har körkortstillstånd?

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Tänkte ta tungt kort ganska snart, och tänkte precis boka uppkörningen(privatist) när jag kom att tänka på körkortstillstånd. Tog A1 för snart 6 år sedan, och B för 3-4 år sen. Behöver jag körkortstillstånd? Det verkar ju dumt eftersom jag redan har kort, men jag vet ju inte. Någon som vet vad som gäller?

Menåhhhhhhhhhhhhhhh. Fan vad dumt! Räknade ju med en uppkörning inom ett par veckor. Ringde transportstyrelsen, och det gällde tydligen bara i fyra år, så jag måste söka ett nytt. Jag har ju lätt motorcykel, varför skulle jag vara olämplig att ha tung motorcykel liksom. Jaja, jävla system...

Du måste ansöka om nytt tillstånd för A även om du redan har körkort för andra behörigheter.

När jag tog mitt körkort för bil och motorcykel så gällde körkortstillståndet för bil även för motorcykel, så behövde inte söka nytt.. detta var 2004. Då sökte man ju körkortstillståndet 2002 när man var 16 och skulle börja övningsköra för bil och då kryssade jag bara i bil.

Menåhhhhhhhhhhhhhhh. Fan vad dumt! Räknade ju med en uppkörning inom ett par veckor. Ringde transportstyrelsen, och det gällde tydligen bara i fyra år, så jag måste söka ett nytt. Jag har ju lätt motorcykel, varför skulle jag vara olämplig att ha tung motorcykel liksom. Jaja, jävla system...

Glöm inte att du eventuellt måste göra risk 1:an och 2:an, när du tog A1-kort fanns inte dessa :gnissla

När jag tog mitt körkort för bil och motorcykel så gällde körkortstillståndet för bil även för motorcykel, så behövde inte söka nytt.. detta var 2004. Då sökte man ju körkortstillståndet 2002 när man var 16 och skulle börja övningsköra för bil och då kryssade jag bara i bil.

Nuförtiden så kryssar du in vilka behörigheter du vill få tillståndet för :)

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick