hannuse
När resan är målet
Det är ju bara registreringsbeviset som är intressant egentligen.Det är exakt som gäller i tinget. Lyckas inte hitta någon lag som reglerar mätningen däremot. Det hade ju varit intressant.
Sedan har jag frågat några gånger och fått olika svar på VAR denna effekt mäts. Är det på vev eller på bakhjul. Om det nu är på bakhjul är ju 35.3 på vev helt okej egentligen. Men som sagt, får olika svar och eftersom att jag inte kör A2 har jag inte riktigt brytt mig om att fråga advokater eller andra lagvrängare som borde veta bäst.
Med en strypning så får man ett typintyg från en leverantör, som i sin tur fått produkten godkänd.
Därefter så registrerar man om den med typintyget, så någon effekt mäts ju aldrig.
Det är ju jäkligt intressant att man kan sälja en produkt som stryper bort 0,3kW, vem har man mutat då?
Men, skulle vara intressant att dra det juridiskt, och ändå hävda att det faktisk är 35kW, eftersom det skrivs utan decimal, jag är försiktigt optimistisk till att det skulle finnas en framgångsfaktor.