Hur vet man om man behöver sy eller inte?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag gjorde en liknande grej när jag skulle montera stereo i bilen.
En ringkabelsko hade för litet hål och behövdes tas upp.
Man som jag är(eller ibland tänker jag för långsamt och hinner agera innan tanken hinner fram) så höll jag i den med handen och borrade och naturligtvis så högg borren och kabelskon drog en fin skåra rakt i tumnageln som fläktes upp. Riktigt fult men det läkte som det skulle och det syns inget idag.

Enda gången jag sytt var när jag slog upp ett fult sår i hakan efter att ha slagit mig på min Jetski.
Finns en bild här nån stans på det öppna såret om nån är sugen att se så kan jag länka upp den:)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Precis som MC doc säger..man syr generellt sett inte gamla skador pga infektionsrisk.
Limmet som GuW pratar om är the shit :tummenupp. Används mycket och ofta då man får skador på hjässan/skalpen eller andra håriga ställen där plåster inte fäster ;). Mycket bra alternativ!!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag slet loss min ena bröstvårta för ett tag sedan (sprang förbi en verktygstavla där en krok stack ut), den hängde kvar i en liten skinnflik.
Just som jag skulle rycka bort den insåg jag hur dumt det skulle se ut sedan, så jag tryckte fast den istället.
Den fasnade bara bra, men nu är in/ut funktionen på den paj, hur tränar man upp den, går man till en sjukgymnast eller kör man fulträning hemma med isbit?

Den sitter fast i något läge mittemellan....
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
GuW skrev:
2444843 Jag slet loss min ena bröstvårta för ett tag sedan (sprang förbi en verktygstavla där en krok stack ut), den hängde kvar i en liten skinnflik.
Just som jag skulle rycka bort den insåg jag hur dumt det skulle se ut sedan, så jag tryckte fast den istället.
Den fasnade bara bra, men nu är in/ut funktionen på den paj, hur tränar man upp den, går man till en sjukgymnast eller kör man fulträning hemma med isbit?

Den sitter fast i något läge mittemellan....


Fyyy faaan vad det där lät som att göra ont! Men... IN/UT funktion?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
GuW skrev:
2444843 Jag slet loss min ena bröstvårta för ett tag sedan (sprang förbi en verktygstavla där en krok stack ut), den hängde kvar i en liten skinnflik.
Just som jag skulle rycka bort den insåg jag hur dumt det skulle se ut sedan, så jag tryckte fast den istället.
Den fasnade bara bra, men nu är in/ut funktionen på den paj, hur tränar man upp den, går man till en sjukgymnast eller kör man fulträning hemma med isbit?

Den sitter fast i något läge mittemellan....

moahhhaaahhaahhaaaa :D :skrattaåt :skrattaåt

Dee_cati skrev:
2443370 Jag brukar göra rent mina skärsår och sedan limmar jag ihop med OKQ8-lim som är starkt som fan och torkar på några sekunder. När man har gått med skadan ett tag vet jag inte om det är så bra, jag gör det direkt jag skär mig och det har alltid funkat. Man får dock spola under kallt vatten ett tag först så det slutar blöda annars fäster inte limmet speciellt bra. När det sitter så är det som en andra hud i minst en vecka.
Nu frågade du om du skulle sy iofs, men jag säger gör rent och limma.

smart..jag har alltid okq8 lim hemma o i garaget..
det e faen de bästa limmet :tummenupp
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hinkas skrev:
2444910 Fyyy faaan vad det där lät som att göra ont! Men... IN/UT funktion?

På en bra tjej rör det sig om en slaglängd på en-två cm ungefär, på mig normalt 3mm, men det är jävligt irriterande att den ena inte vill återgå till normalläge.

Jag lär inte pierca mig i första taget efter upplevelsen...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top