Hur vet tjuvarna var hojarna finns?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Inte MC-relaterat, men lite om att man inte ska underskatta buset: En polare (egen företagare med en del svarta pengar) fick inbrott i sin villa, tjuvarna gick in utan att röra något annat och rakt på kassaskåpet som dom spettade upp. Jag har varit där i en massa år och sprungit runt i kåken, men visste inte ens att skåpet existerade. Så jag tror inte att det hjälper att maska nummerplåten i en Blocketannons, utan dom hittar den ändå.

Ok, din polare har bekanta som baxade hans skåp i villan, och det betyder alltså att det är meningslöst att maska regplåten på blocket:confused:

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
Ett jävligt HETT tips är att när man annonserar hojen så skriv fan inte ut adressen och visa inga reg-nr. + att jag har skyddad adress så de får vända sig till polisen eller folkbokföringen om de vill veta vart jag bor!

Sedan om man vet att man inte ska ut och rulla med hojen på ca 1 vecka så plocka av framhjulet och ställ det någonstans i huset, eller något annat visentligt som tanken eller så! De stal polarens hoj, sedan så när han köpte ny började han plocka av sitt fram hjul, tank eller liknande! De kom givetvis 4 veckor senare typ och bröt upp garaget mitt i natten men de blev så jävla besvikna så de slog med en hammare och bucklade tanken + att de stal med sig en bultsax haha!

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Ett jävligt HETT tips är att när man annonserar hojen så skriv fan inte ut adressen och visa inga reg-nr. + att jag har skyddad adress så de får vända sig till polisen eller folkbokföringen om de vill veta vart jag bor!

Sedan om man vet att man inte ska ut och rulla med hojen på ca 1 vecka så plocka av framhjulet och ställ det någonstans i huset, eller något annat visentligt som tanken eller så! De stal polarens hoj, sedan så när han köpte ny började han plocka av sitt fram hjul, tank eller liknande! De kom givetvis 4 veckor senare typ och bröt upp garaget mitt i natten men de blev så jävla besvikna så de slog med en hammare och bucklade tanken + att de stal med sig en bultsax haha!

Haha vilken jävla blåsning :rofl hade kunnat ta emot kompanistryk endast för att få se deras miner :D

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
oja, vi stod i hans garage och diskuterad just hur deras miner kunde sett ut :p
Han var inte det minsta ledsen över tanken, utan bara de att de blivit så frustrerade att de knyklat till den, citat från Eirik: "HAHA, det värmer i hjärtat på mig när jag tänker på hur lipiga de måste blivit när de inte fanns några hjul på bettan"

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13

Ett komplement om man ska sälja då är ju att köpa just ett sådant annonymt kontantkort och slänga i någon gammal extramobil. Om man är lite nojjig.

En annan bra åtgärd måste väl endå vara larm? Om jag hör att någon försöker stjäla min hoj så har jag iaf en chans att påverka.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Har man ett intresse av något, så skaffar man kunskaper om det!

Telefonnummer, Regskylt, följa efter, se när någon parkerar, Bil/släp regskylt på tex en bana, genom vänner med samma intresse (stjäla hojar). Världen är inte så stor...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept