Hur vill du dö?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Läste om mc föraren som dog i en krach.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91706
(Mer info finns på länkar i den tråden)

Men hur vill ni här på SH dö? Och hur vill ni inte dö? (förklara varför just du svara som du svara, om du känner för det)

Fick man bestäma så skulle man ju helst dö på mc:n och ingen annanstan. Bättre att dö när man gör nåt man älskar att göra, en att ruttna på nåt ålderdomshem alldeles ensam.

Jag vill fan inte dö genom att drunkna. Fy fan. (är rädd för vatten)

R.I.P Alla bikers som har död hoj döden. Dom kommer förevigt att få åka på sin drömhoj i himmelen!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Har tänkt lite på detta.. en gammal favorit är att hoppafallskärm utan fallskärm, en annan är klart på MC. Har en sak jag tänkt göra innan jag dör(funderar på om man kan kombinera det) Åka pulka ner dör mount everest.

En lärar till mig berättade hur han tänkte dö:
I landskrona finns där ett högt vattentorn med ett ganska fin fik nedanför. Han tänkte att en fin dag skulle han hoppa och precis innan han slog i marken skulle han säga
"-Go midda"

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
jag vill nog drunkna, en kompis till mig höll på att drunkan och han sa att det var skönt...
tydligen så gör syrebristen att man får sjysta hallisar och man mår mest bra, lite panik i början "bara"... inte mina ord, polarens...

mc ska avnjutas på hjulen, det hinner nog göra ont innan man kilar vidare och vill inte att mina anhöriga ska se mig i delar... jag ska bli ett vackert lik!!

Och kom ihåg mina vänner, lev livet nu så du inte ser tillbaka och ångrar något du INTE gjort!!!!!
PROVA ALLT EN GÅNG!!!!

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Att pumpen slutar slå när man sover,så somnar man in fint...
vill inte ligga i ett dike med smärtor och dö :3freak

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Jag vill fan inte dö alls... Livrädd för att behöva kasta in handuken genom att bli sjuk eller bara jätte gammal!
Jag vill absolut inte drukna! och jag vill inte att mina anhöriga ska få identifiera mig genom att pussla ihop bitar..

Helt klart hellre då dö i sömnen!

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag vill dö när jag är klar här på jorden. Inte förr, inte senare.
I lugn och ro. En olycka är ingen hit.

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Som flera sagt redan, att allt slutar fungera i sömnen.
Så oplanerat som möjligt, man ska inte ha minsta tanke om att man kanske kommer dö så småningom. Fint ska det vara.

Å andra sidan borde man ju dö i samband med något man gillar.
Dö med ett leende på läpparna, men det blir otrevligt för anhöriga.

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R1100 GS
K.I.A. Det ska gå fort. Gärna lite glory, så man får nån fin medalj ( Postumt givetvis )

Eller jag vete fan.. Det blir som det blir. :död

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag skulle helst vara medveten om att jag har en elakartad cancer eller något, så läkarna säger "2månader kvar..."

Dåå...skulle jag satsa på att köpa en hoj som klarar 300km/h, bygga den största ramp du någonsin sett..och sen placera den vid en brygga eller något och hoppa en 600m ut i havet :tummenupp :tungan

Galet...men vilket rekord det skulle bli

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
När jag får diagnosen att jag kommer leva nåt år till tänker jag ta en högdostripp på LSD och utvärdera mitt liv.

När jag blir så sjuk att jag mår dåligt av det är det morfin som gäller för hela slanten, ända till jag släcker lampan.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
asså, klart man vill dö i lugn och ro lite så där platt fall, jag läste någonstans om kända sista ord och jag kommer att rippa ett där, strax innan jag dör ska jag säga "så här dör man"...

sedan finns det väl en miljon vidriga sätt att dö på som är bra mycket värre än att drunka, typ bli fastbunden vid en kloakvägg med uppskurna sår och bli uppäten av en massa hungriga råttor som börjar gnaga i såren, lång smärtfylld död, låter inte "drunka" ganska nice i den jämförelsen?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag vill att tiden när jag vet att "Nu ska jag dö" ska vara så kort som möjligt.

I en j-a smäll eller kanske glatt pulandes i garaget om 50 år kanske "Jävlar , det var jobbigt. Får nog sätta mig ner en stund.... The End"

Är inte rädd för att dö - Är rädd för ångesten på slutet.

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
en går hjävligt fort......
Jag vill dö med skidorna på genom drunkning i en lavin ned för Mt Cook :näsblod då får jag i alla fall göra det jag älskar, var ju nära på att stryka med i den förra men det var för tidigt kanska om 50 år är lagom. Jag måste hinna :fyllisar :tuttar :fyllisar parta i 10 år till och sen köpa Turbo retta vid 30, Münch Mamut vid 40, PomPom hoj vid 50 och en veteranare från 90talet när jag är 70, mm......

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
korvgubbe skrev:
...Jag vill dö i en orgasm efter en heldygnsorgie med ett dussin vackra kvinnor i en pool fylld med grädde! :tummenupp

Hur gott tror du grädden luktar efter ett dygns jufsande i den? Stanken har nog tagit död på dig innan orgasmen.

och - jag vill öht inte dö.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...