Hur vräka pundar granne??

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Jag brukar göra som så att jag ställer mig och hoppar på golvet allt va tyget håller tills dom skriker håll käften där nere, då klampar jag mer. Skönt som fan i vilket fall, nu har dom flyttat, tack gode gud!

Anledningen till att jag klampade på golvet var att dom spelade musik 24 timmar om dygnet.. högt!
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Esquina skrev:
Jag brukar göra som så att jag ställer mig och hoppar på golvet allt va tyget håller tills dom skriker håll käften där nere, då klampar jag mer. Skönt som fan i vilket fall, nu har dom flyttat, tack gode gud!

Anledningen till att jag klampade på golvet var att dom spelade musik 24 timmar om dygnet.. högt!

Jobbigt när man bor bredvid & inte ovanpå dock... :tungan
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Dee_cati skrev:
Enklaste sättet att bli av med personen ifråga: Du springer ner till lokala dealern där du köper 30 gram hasch eller annat rökbart som är olagligt. Sen har du kontaktat en person som kan dyrka lås fort och billigt och denne person tar du med dig hem till dig. Väl där väntar ni på att pundaren har dragit så att ni är säkra på att hans lya är tom. Sen dyrkar ni upp låset, springer in och gömmer det rökbara på nåt ställe där inte ens pundaren själv kan hitta det men ändå ett ställe som är lätt att beksriva. Nu när det är gjort så går du hem till dig och ringer polisen och frågar vart man ska vända sig när man har ett mycket hett knarktips. Sen berättar du att du vill vara anonym men ändå ange en person som kränger mycket knark till småungar och din lillebror är en av dem eller nåt. Sen berättar du precis vart han har grejjerna (som du har gömt).

Nu vet jag inte vad som krävs av polisen för att de ska få rätt till husransakan men man kan ju alltid hoppas på det bästa. Efter det borde han inte få bo kvar :va
njaaaa,sånt där e det lixom dödsstraff på.Skulle hellre se att nån hjälpte dom till att få behandling eller nåt så att dom kan bli skötsamma.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Låt mig se, vilka konstruktiva tips har du inkommit med då :D
Hade ett liknande problem för ett par år sen, dock inte lika allvarligt. Personen ifråga hade kontinuerligt fått klagoanmälningar på sig 5 år i sträck utan ha vräkts. Det säger lite om hur svårt det kan vara.

Mitt tips är att se om det går att komma överens med pundaren/alkisen istället och försöka vara schyst. Räcker med att åtminstone hälsa när man möts i korridorerna. Har de väl accepterat en så kommer de ofta också visa mer hänsyn.
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Linkan skrev:
Bor du hos gavlis?? Så ring din förvaltare och störningsjouren (Securitas) varje gång det händer.

Hade problem med uteliggare i granntrapphuset, inte heller skojigt direkt. Försvann efter att securitas åkte förbi några ggr.

Harry haffa skiter nog i det hela om det inte är bråkigt. Det gör inte securitas.

Vilken stadsdel?


Japp hos Gavlis på Norr, får ta å ringa Jouren nästa gång det är bråkigt.

Sen kan man ju passa på att ha fest när han väsnas :gnissla .......SH fest hos mig ikväll!!!! :banana
 

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
MilleR skrev:
Japp hos Gavlis på Norr, får ta å ringa Jouren nästa gång det är bråkigt.

Sen kan man ju passa på att ha fest när han väsnas :gnissla .......SH fest hos mig ikväll!!!! :banana

Sätt på 10 liter kaffe så kommer vi från västerås och hälsar på och så ska jag sätta pundarn på plats :fatta! om inte hyresvärden kan hjälpa dig....
 

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Nu har jag pratar med honom

Haaaalllåååå
Jo nu när jag kom hem vankade han runt i trapphuset å såg orolig ut.
Han började prata och förklara lite, jag sa att det brukade vara ett jävla liv hos honom.
Då öppnade jag tapp kranen till förklaringarnas flod..... :huvet
Han hade gått igen om mycket nu på senaste tiden...blablabal och fått personer som förföljde honom och det var dom som förde ett jäkla liv.
Men nu skulle det bli ändring på det och dom skulle inte få komma in längre.....great!! då står dom väl utanför min dörr å skriker å spottar harkel osv..... :4skrika
Jaja.....hoppas han talar sanning....man kan ju alltid hoppas.



10liter kaffe på kokning......men är du säker på att kaffe räcker?.... :banana
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Liknande hände min syster, hon hade en pundare över sin lägenhet som möblerande om lägenheten klockan 3-5 på natten o tog exstacy o grejjer :S
Aja det var fler som klagade så han blev vräkt :)
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
MilleR skrev:
Hej
Har ett litet problem, det har flyttat in en A-lagare/pundare/psykiskt handikappad person mittemot mig. Var lugnt till en början men nu i veckan har det varit ett j*vla liv. Inte så kul när man ska upp å jobba 04:00 och han spelar dansbands musik och skrammlar värre en en gladiator hela natten. :dummer
Sen springer det en massa löst folk å röker å slänger skräp i hissen, även ruggigt äckliga harkel loskor har hängt på väggen i hissen.....å det är väl det sista jag skulle vilja ta i....
Ingen annan har klagat verkar det som och jag har haft en ängels tålamod men nu är bägaren överfull.
Knallar man över och ber snällt lär ju inget hända och är man otrevlig/våldsam kanske det blir värre.
Om man vänder sig till hyresvärden måste det väl ha varit taikon en längre tid och många klagomål inlämnade? :confused:

Sen har han väl nåt ""special" grej....placerad av Soc eller nåt.
Vad göra? Ni har kanske mera erfarenhet av stökiga grannar än mig iom att det är min första lgh.

Peace Danne

hmm du bor ju i gävle.. dra hem en massa hårdrockare å festa ut han i en sjuhelvetes fest-marathon :fyllisar .. eller så accepterar du ditt öde å flyttar till söder ;) hahaha
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Bor själv granne m en psykiskt stört man och har gjort i 5 år nu...har klagat ett flertal gånger, varit i kontakt m polisen och styrelsen i min förening. Nu bor jag i bostadsrätt och då är det inte lika lätt att få någon vräkt...tyvärr...men nån jävla måtta får det ju vara. Periodvis gapar han och skriker när som helst på dygnet, spelar hög musik (oxå dansband...hehe) och smäller och slår i väggarna! Det har t o m hänt att han bajsat i trapphuset (2 ggr)...groteskt äckligt *urk*

För ett tag sen lämnade jag in ännu en skrivelse till HSB där jag KRÄVER att dom hjälper mig m denna psykogubbe till granne *suck* Jag trivs ju tokbra annars och tänker INTE flytta när gubben egentligen hör hemma på psyk!Äntligen börjar det hända grejer men allt som har att göra m socialen tar ju sån j*vla tid!

Lycka till säger jag till alla som vill ha en granne vräkt!
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Pillis skrev:
Bor själv granne m en psykiskt stört man och har gjort i 5 år nu...har klagat ett flertal gånger, varit i kontakt m polisen och styrelsen i min förening. Nu bor jag i bostadsrätt och då är det inte lika lätt att få någon vräkt...tyvärr...men nån jävla måtta får det ju vara. Periodvis gapar han och skriker när som helst på dygnet, spelar hög musik (oxå dansband...hehe) och smäller och slår i väggarna! Det har t o m hänt att han bajsat i trapphuset (2 ggr)...groteskt äckligt *urk*

För ett tag sen lämnade jag in ännu en skrivelse till HSB där jag KRÄVER att dom hjälper mig m denna psykogubbe till granne *suck* Jag trivs ju tokbra annars och tänker INTE flytta när gubben egentligen hör hemma på psyk!Äntligen börjar det hända grejer men allt som har att göra m socialen tar ju sån j*vla tid!

Lycka till säger jag till alla som vill ha en granne vräkt!

Gå med i styrelsen och arbeta för att ordna en tvångsförsäljning av lägenheten.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top