Hurra för mig, första wheelie avklarad

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Typiskt - o ja som inte kan uiiiiilla....:( Får börja träna på det på gamla dar, ska bara försöka hitta den där knappen som stänger av "Mother" så jag får göra som jag vill med den här hojen...:va :)

Mother-knappen sitter på vänster sida Peter ;) 9000varv på 2:an sen vrider du fullt... Sen är det bara luta dig tillbaka och växla så många gånger du vågar. Jag vågar bara till 4:an ;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Ett av dom största faktorn varför jag ens har en gathoj trotts att jag har en banhoj är just för att njuta mina wheelies.
Kan man inte wheela så har man missat nåt riktigt nice med hojåkning. Till och med Rossi och andra pro förare wheelar när de går i mål för det är en skön känsla.

De som kör hoj och gnäller över bakhjulskörning är de som ej kan/vågar.

En wheelie bevisar att man har koll på gas känslan. Vart, när och hur kraften kommer.

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Dom ska kanske testa om det är sant att motorn skär när oljepumpen inte får tag i motoroljan när hojen enbart rullar på bakhjulet. :lol

Minns när jag körde enduro, det fanns en grabb som körde Husqvarna 510 som alltid hävdade att det var skadligt för motorn att köra på slangen för den inte fick smörjning, själv tyckte jag att min 400 Husqvarna gärna kunde explodera, bara jag fick upp den på bakhjulet :)

Go Midsommar Ankan1

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag fick av misstag upp min på bakhjulet ett par decimeter, slog av DireCkt då jag blev rädd :rodnar
Men vill väldigt gärna lära mig...
ZZR1400 ska väl gå hyffsat lätt att köra wheelies med :yoparty

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag får upp min på första försöket... oftast. Men det krävs rutin.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Trodde inte ens det gick för mig... detta hände igår.. Plockar upp en kompis (bara hjälm och inga skydd) vi ska åka inom byn i 2 km och det var 28 grader varmt. Som vanligt ger jag fullgas och han måste lutat sig bak eller något för innan jag vet vad fan som händer så har vi båda två gjort en powerwheelie. Jag tänkte typ "shieet, mindre gas" och släpte gasen. BAM! och vi var i marken igen, helskinnade. Haha man var lite pumpad med adrenalin främst för att man absolut inte var med på noterna. :fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar

Han var inte heller med på noterna och höll på att ramla av :)

p.s. funderar på att köpa någon 5000:- cross som jag kan leka med...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett av dom största faktorn varför jag ens har en gathoj trotts att jag har en banhoj är just för att njuta mina wheelies.
Kan man inte wheela så har man missat nåt riktigt nice med hojåkning. Till och med Rossi och andra pro förare wheelar när de går i mål för det är en skön känsla.

De som kör hoj och gnäller över bakhjulskörning är de som ej kan/vågar.

En wheelie bevisar att man har koll på gas känslan. Vart, när och hur kraften kommer.

Tror det är fler än jag som gärna ser när du drar upp Guldvingen på slangen.
Som Pisken skrev
Pic or it never happend :hihi
(Jag kan inte wheela så är det avklarat)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tror det är fler än jag som gärna ser när du drar upp Guldvingen på slangen.
Som Pisken skrev

(Jag kan inte wheela så är det avklarat)

Om jag ska vara ärlig så har jag ingen goldwing, skrivit det för att känna mig cool inför de andra moralhoj.com medlemmarna ;)

Men får jag testa någons goldwing provar jag gärna några wheelies.
Sist jag fick testa en polares Busa -01 för han påstod att den inte gick att wheela med så bevisade jag motsatsen men det var ingen enkel match:död

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Trodde inte ens det gick för mig... detta hände igår.. Plockar upp en kompis (bara hjälm och inga skydd) vi ska åka inom byn i 2 km och det var 28 grader varmt. Som vanligt ger jag fullgas och han måste lutat sig bak eller något för innan jag vet vad fan som händer så har vi båda två gjort en powerwheelie. Jag tänkte typ "shieet, mindre gas" och släpte gasen. BAM! och vi var i marken igen, helskinnade. Haha man var lite pumpad med adrenalin främst för att man absolut inte var med på noterna. :fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar

Han var inte heller med på noterna och höll på att ramla av :)

p.s. funderar på att köpa någon 5000:- cross som jag kan leka med...

Har gjort något liknande två gånger. En gång med blackbirden jag hade innan. hade passagerare och skulle visa vad den går för. drog försiktigt i 1an 2an o 3an tänkte nu kan jag ge järnet men en liten bulla i vägen skickade framhjulet i luften i en hisklig fart haha.

Annars vet jag en lättflörtad "STOR" dam i kristianstad som lätt konverterar vilken effektsvag hoj som hälst till ett powerwheeling monster oavsätt växel :hihi Och jag vet det av erfarenhet :crash "What were I thinking" :fyllisar

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO