ZpiX
"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
(Postade detta i SM forumet först men kom på att det nog passar bättre här)
Har lite problem med en Husa 650 supermotard av årsgång 2002.
Det lyser icke!
Alltså, framljuset och bakljuset är heldött. Blinkers och bromsljus (via fotbromsen) fungerar.
En av svårigheterna att felsöka är ju att motorn måste vara igång för att lyset ska lysa, för ett herrans liv i garaget, plus att man blir kolmonoxidförgiftad.
Jag får ingen som helst spänning på varken framljuskontakterna eller bakljuset. Försökt följa kablaget för att se om det är något brott någonstans, men kan inte hitta något konstigt.
Enligt tidigare ägaren så ska ljuset fungerat fint när han använde det. Han har dock tävlat med hojen och inte haft lyktorna på särskilt ofta.
Det är svårt som fan att försöka på ett logiskt sätt följa sladdarna för att se vart jag får spänning och inte får, jag vet helt enkelt inte vart jag ska mäta!?
Har försökt följa elschemat men misstänker en del hemkokta lösningar på elsystemet från förra ägaren.
Alla tips på hur gå vidare eller vad jag ska söka efter emottages med största tacksamhet.
Detta är en bekants hoj och han är om jag ännu mer lost i fordons-el. Jag har inget emot att skruva motorer, men när elen knasar, knasar jag...
... och jaaaa, lamporna är hela
Har lite problem med en Husa 650 supermotard av årsgång 2002.
Det lyser icke!
Alltså, framljuset och bakljuset är heldött. Blinkers och bromsljus (via fotbromsen) fungerar.
En av svårigheterna att felsöka är ju att motorn måste vara igång för att lyset ska lysa, för ett herrans liv i garaget, plus att man blir kolmonoxidförgiftad.
Jag får ingen som helst spänning på varken framljuskontakterna eller bakljuset. Försökt följa kablaget för att se om det är något brott någonstans, men kan inte hitta något konstigt.
Enligt tidigare ägaren så ska ljuset fungerat fint när han använde det. Han har dock tävlat med hojen och inte haft lyktorna på särskilt ofta.
Det är svårt som fan att försöka på ett logiskt sätt följa sladdarna för att se vart jag får spänning och inte får, jag vet helt enkelt inte vart jag ska mäta!?
Har försökt följa elschemat men misstänker en del hemkokta lösningar på elsystemet från förra ägaren.
Alla tips på hur gå vidare eller vad jag ska söka efter emottages med största tacksamhet.
Detta är en bekants hoj och han är om jag ännu mer lost i fordons-el. Jag har inget emot att skruva motorer, men när elen knasar, knasar jag...
... och jaaaa, lamporna är hela