Husa 650!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Skaffa en XJ 900 eller nåt liknande åbäke om du ska skjutsa.Men då vill väl ingen åka med förståss :lol
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
jag har krökt min bakram när jag gjort stoppiesar med passagerare på husan
tror Daniel gjorde samma sak..
Jesperponken skrev:
Daniel:

Du sa att bakramen lätt böjs eller kröks! Undrade bara om du vart med om det eller om du har en kompis som råkat ut för det. Eller om det är ett rykte du hört? Undrar bara. Jag är med helt på att den inte är gjord för att göra höga stoppies med en passagerare på bak. Tror inte att någon mc är gjord för det, sen att dom håller är ju en annan sak :tungan men jag bara undrade lite. Inte kul att testa och märka att bakramen krökt sig :(

Tack för svaren!
 

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Jesperponken skrev:
Daniel:

Du sa att bakramen lätt böjs eller kröks! Undrade bara om du vart med om det eller om du har en kompis som råkat ut för det. Eller om det är ett rykte du hört? Undrar bara. Jag är med helt på att den inte är gjord för att göra höga stoppies med en passagerare på bak. Tror inte att någon mc är gjord för det, sen att dom håller är ju en annan sak :tungan men jag bara undrade lite. Inte kul att testa och märka att bakramen krökt sig :(

Tack för svaren!

Tja, vi krökte bakramen på min förra 650 och på Saras nuvarande 625´a inga problem...

Rep till en takbjälke fästs längst bak i bakramen och sen är det bara att ställa sig på fotpinnarna och hoppa, men inte för mycket, så kanske den blir rak igen... *s*

Daniel...
 

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Jesperponken skrev:
Jo det är jag med på! Men det är ju många som vill åka med. Går det att fixa så att man kan köra så lagligt då? Även om jag inte kommer göra det ofta, så kan det vara kul!

Jeppe

:kocko Lagligt med en Husa :va
Har du aldrig provat en :confused: då hade du vetat att det INTE går att åka lagligt med den.......
Om inte nu trafik-snuten ändrat sina lagar.....
Bakhjul-framhjul-sladda-busa mellan bilar o andra hojar-grymma nedlägg :yoparty

Ps jag brukar dra med bruden ut ibland, annars måste jag köpa en hoj till och jag vill inte vara otrogen mot min Husa......
Men tror inte det e nån direkt fara med bakramen då vi TILLSAMMANS väger typ 110kg :fyllisar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top