Passade på att meka lite igår, vädret passade ju bra.... snöblandat..
Då dök det upp några funderingar som jag tänkte att jag kanske kan få svar på här.
Tyckte att det läckte mer olja än lovligt, vid en närmare titt så såg jag att slangen till vevhusventilationen var av, hade smält på nåt vis, ungefär som att den hade lösts upp av bensin. Nåja, det jag undrar är om nån har uppfunnit nån egen slang att sätta dit, eller är det bara att handla en ny? Tar ju sån fruktansvärd tid för den lokala husa-handlaren att få hem grejor...
Passade även på att byta vippor när jag ändå var igång och då dök det upp en fundering till, hur mycket spel ska det vara i sidled på vipporna? Nu monterade jag dom så att dom precis gick att jucka i sidled, mao så tajt det gick utan att det tar i, är det rätt?
Sen undrar jag vad ni kör med för tätningsmaterial till ventilkåpan, är det silicon som gäller?
Just ja, det är en Husa FS650e -01 jag pratar om
Då dök det upp några funderingar som jag tänkte att jag kanske kan få svar på här.
Tyckte att det läckte mer olja än lovligt, vid en närmare titt så såg jag att slangen till vevhusventilationen var av, hade smält på nåt vis, ungefär som att den hade lösts upp av bensin. Nåja, det jag undrar är om nån har uppfunnit nån egen slang att sätta dit, eller är det bara att handla en ny? Tar ju sån fruktansvärd tid för den lokala husa-handlaren att få hem grejor...
Passade även på att byta vippor när jag ändå var igång och då dök det upp en fundering till, hur mycket spel ska det vara i sidled på vipporna? Nu monterade jag dom så att dom precis gick att jucka i sidled, mao så tajt det gick utan att det tar i, är det rätt?
Sen undrar jag vad ni kör med för tätningsmaterial till ventilkåpan, är det silicon som gäller?
Just ja, det är en Husa FS650e -01 jag pratar om