Husaberg 2006

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har luskat fram en bild på vad som påstås vara en 2006 Husaberg.

Tyvärr rätt liten men jag är inte direkt övertygad om att jag gillar vad jag ser sådär spontant (låter konstigt för att komma från mig, jag vet). Känns som ett virrvarr av färger. Svart ram och sadel och sen blått och gult lite varstans. Måste få se mer bilder.

Bifogat

• 2006_kanske.jpeg
    2006_kanske.jpeg
    10.3 KB · Visningar: 631

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Supermoto skrev:
Har luskat fram en bild på vad som påstås vara en 2006 Husaberg.

Tyvärr rätt liten men jag är inte direkt övertygad om att jag gillar vad jag ser sådär spontant (låter konstigt för att komma från mig, jag vet). Känns som ett virrvarr av färger. Svart ram och sadel och sen blått och gult lite varstans. Måste få se mer bilder.

Håller helt med. Spontant så känns det som en några år gammal och hårt brukad Husa på en ort där handlaren inte har så mycket plast hemma utan ägaren har fått nöja sig med de färger som fanns till hands när han kraschat varit tvungen att byta plast. Jag skulle nog haft både gula kylarvingar och gul bakstänka om jag fått välja...

Kan färgen på ramen ha något att göra med att KTM:s -06 har svart ram tro?

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Två bättre bilder

Måste nog vänja mig vid det här känns det som.....

Bifogat

• FE450eTopp_2006.jpg
    FE450eTopp_2006.jpg
    123.5 KB · Visningar: 229
  • FE450e_2006.jpg
    FE450e_2006.jpg
    132.7 KB · Visningar: 362

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DR-Zätare skrev:
Håller helt med. Spontant så känns det som en några år gammal och hårt brukad Husa på en ort där handlaren inte har så mycket plast hemma utan ägaren har fått nöja sig med de färger som fanns till hands när han kraschat varit tvungen att byta plast. Jag skulle nog haft både gula kylarvingar och gul bakstänka om jag fått välja...

Kan färgen på ramen ha något att göra med att KTM:s -06 har svart ram tro?
En gul eller blå sadel tror jag skulle göra en del för utseendet. Varför gå ifrån den blå ramen?? Dumt tycker jag.

Ramen ser dock likadan ut, det lilla man ser och om det stämmer att tanken är lite mindre kommer åtminstone jag noga överväga om det blir ett byte.

Bakskärmen är spetsigare till utseendet men framstänka och lyse ser likadnat ut som idag...

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Supermoto skrev:
En gul eller blå sadel tror jag skulle göra en del för utseendet. Varför gå ifrån den blå ramen?? Dumt tycker jag.

Ramen ser dock likadan ut, det lilla man ser och om det stämmer att tanken är lite mindre kommer åtminstone jag noga överväga om det blir ett byte.

Bakskärmen är spetsigare till utseendet men framstänka och lyse ser likadnat ut som idag...

Gillar inte riktigt färgvalen... Tror oxå att det hade sett bättre ut med gul eller blå sadel. Gillar dock den mindre bakskärmen! Mycket snyggare än den stora flärpen de haft tidigare!
Nån som vet om de har gjort något med motorerna till -06?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OlleR skrev:
Designen på tanken å kylarvingarna är ju bara för hemsk.
Tanken är ju bra. Det som förstör är ju skotthålet från en 20mm AKan mitt på.

En gul eller blå sadel (och ev inverterade färger på bakskärmen) och de gamla blå ramskydden skulle nog göra underverk.

Tror man som vanligt vänjer sig efter ett litet tag.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag står fast vid att jag tror att gula kylvingar skulle göra underverk för hojen! Svarta fälgar skulle nog göra sig bra också!

Man kanske kan anta att sadeln är svart för att det är samma sadel som KTM använder? Jag vet inte om det är samma sadel men det kan ju vara en anledning om det är så. Kanske därför som ramen också är svart, de har fått någon bra deal på att lacka ramar och eftersom de tillverkas på samma ställe är det väl lika bra att skicka alla ramar på samma lackning?

//Eric

Last edited:

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Blip skrev:
Haha det där för tankarna till Yamahas gamla IT 175 och 250

Är inte HUSA köpt av Österrikarna? Är inte Österrikarna grannar med Tyskarna? Har Tyskarna någonsin haft bra smak?

Är inte så förvånad, men besviken.

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Kanske kommer som Röd/Vit om några år som Österikiska flaggan istället. :(

Dock, den här diskussionen uppkommer varje år när de nya bilderna presenterats. Nästan alla, jag inklusive, dissar de nya utseenderna men 6 månader senare så är det annorlunda.

Hur blir det med twin och 250s förresten?

Daniel

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nosat upp lite mer nu...

• Front Suspension: Adjusted setting of front forks for improved and smooth response
  • Rear Shock: New piston rod, new setup, improved flow of oil for better conduct, reduced risk of bottoming, better functionality
  • Front Brake: New 10mm master cylinder on all FE models in spec. EU/AUS for better regulation of the brake; as a further improvement of the high level HUSABERG braking system
  • Rear Rim: All FS models with 4,25” wheels for better fitting
  • Fuel Tank: New design with better ergonomics and improved air flow for the cooling system; gasoline tank volume of 9.0 litres
  • Tank spoilers: New design with better ergonomics for spoiler set, smaller overall measurements
  • Radiator: Preparation installed for mounting a cooling fan for improving the air flow in special conditions (cooling fan to come as new Force Depot part)
  • Number plate: New part, racing number plate with new design, additional to standard part
  • Decals: Stylish dynamic graphics, following the character of the HUSABERG heritage
  • Colours: New colour dark blue for all seats and the FS model gasoline tank, black colour for the frame

Har även sett tekniska data för 2006 och det ser ut som FS450c försvinner medans FS650c finns kvar och behåller 5" bakhjulet. Kommer bli coooolt om FS-modellerna får mörkblå tank som jag tolkar sista punkten. Kylfläkt är väl bra även som jag inte behövt den. Ny nummerplåt borde väl helt enkelt vara samma som KTM haft ett tag nu. Ny lika stor tank som jag hoppas blir lite smidigare än den gamla. Hade hellre sett TVÅ nya tankar en större för de som behöver det och en lite mindre, säg sex-sju liter.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Vad jag har hört är att Husaberg kommer försvinna snart (KTM lägger ner varumärket), troligtvis blir 2006 det sista året

ypvs skrev:
Kanske kommer som Röd/Vit om några år som Österikiska flaggan istället. :(

Dock, den här diskussionen uppkommer varje år när de nya bilderna presenterats. Nästan alla, jag inklusive, dissar de nya utseenderna men 6 månader senare så är det annorlunda.

Hur blir det med twin och 250s förresten?

Daniel

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Holy Rider skrev:
Vad jag har hört är att Husaberg kommer försvinna snart (KTM lägger ner varumärket), troligtvis blir 2006 det sista året

Verkar som någon hört detta rykte varje år sen de blev köpta i mitten av 90-talet.

Mvh
David

puffen

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Husabusapower
skit i hur den ser ut!;-) Hur kommer den gå???
Har du hört nåt om tekniska förändringar?
Puffen

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...