Husaberg 2008

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tycker snarare det är totalt värdelöst på enduron.....

7,5L tank är ju på tok för lite för varvloppsenduro med 9,5L hade man ju åtminstone en chans att komma runt på många mindre tävlingar utan att tanka. Någon som vet om där kommer en typ 13L tank som KTM har?

Vad sägs om 15.1 liter :)
1478%20full.jpg

Clarke i USA gör dem. Genomskinlig, gul eller svart. Billigt oxå, US$ 195.

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Senaste uppgifterna gör gällande att vi kommer få se den helt nya 09-designen som koncept på EICMA i Milano nu i november. 560cc, lutande cylinder osv osv som vi hört om ett tag nu. Ska bli skoj att se. Flyga ner kostar 399:- (exkl all avgifter) för en person med Ryanair 7e-9e :D

Och direktinsprutning !!!
Dubbelpipor ???

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Och direktinsprutning !!!
Dubbelpipor ???

Har hört allt från vanlig insprutning via direktinsprutning till bakvänd cylinder aluram osv osv osv
Vi får väl se hur mkt som är sant om ett par veckor :D

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Har hört allt från vanlig insprutning via direktinsprutning till bakvänd cylinder aluram osv osv osv
Vi får väl se hur mkt som är sant om ett par veckor :D
de hade ju insprut klar året innan ktm köpte dem när jag var på studibesök i husaberg i laxå ... borde väll komma snart

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Tycker snarare det är totalt värdelöst på enduron.....

7,5L tank är ju på tok för lite för varvloppsenduro med 9,5L hade man ju åtminstone en chans att komma runt på många mindre tävlingar utan att tanka. Någon som vet om där kommer en typ 13L tank som KTM har?
Eftersom jag oftast inte åker långa varvlopp när jag är ute föredrar jag en smidigare tank och stor tank som tillval.Du kan få byta 7,5 literstanken mot min 10,5 liters när du köpt en -08;)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
de hade ju insprut klar året innan ktm köpte dem när jag var på studibesök i husaberg i laxå ... borde väll komma snart

Tyvärr kanske ännu en gång ett inslag av KTM's "lillebror ska inte få ha finare grejer än storebror"'s-fasoner igen :huvet
Iofs är jag inte så säker på att insprutning redan -97 (?) hade varit vettigt men jag vet att det filades på det även 99 men lades ner.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!