Nu vet jag inte vilken av mina tilltänkta hojar du menade men den enda man skulle kunna bygga av en KTM är isf en TX250 som då inte skulle vara LV-godkänd.
Man får väl isf göra som vanligt, köp en enduro och byt lite hjul och bromsar så har man en 300 blåryk med elstart som är LV-reggad.
Den du kallar TX, som jag vill minnas hette TC på husaberg språk och heter SX hos KTM. Dvs. cross.
En i grunden enduro har säkert betydligt fler skillnader och negativa egenskaper för att bli en bra cross än bara lite plast
Varför man skulle vilja ha en hoj av denna typ som LV-regad går förbi mitt förstånd.
Jag begriper faktiskt inte hur dom har tänkt. Kommer dom locka nya köpare med dessa? OM dom hade släppt lite nya finesser så hade det kunnat vara smart att börja i Husabergs namn och inte skada KTM OM det inte visat sig att fungera (och detta hade kunnat locka en ny kundgrupp). Nu säljer dom en KTM med ny plast. Vem som inte idag redan är en kund hos Husaberg kommer lockas av dessa hojar?