Hej !
Har alltid velat pilla med en motard och så fick jag chansen för 8 k !
Köpte mig en husa 501 i delar (en krökt ventil i toppen) Och fick med en 650 motor.
Vad jag vet just nu så ska allt finnas för att få den och rulla iallafall, tanken är att
stoppa in 650 motorn i detta 501 chassi.
Ifall detta nu inte skulle gå så har jag ordnat en ny topp till 501 motorn.
Eftersom jag inte har grejat med just motarder och dessutom husaberg så är alla
tips välkomna !
Så såg den ut med lite kåpor på , var lite sugen på att ta en bild och visa arbetskamraterna !
Men såklart direkt har jag mött första motgången , 650 motorn som skall vara komplett får ingen gnista. Har skickat in motorn in i ramen för lättare mek .
Så nu behövs det hjälp utifrån !
Har jag förstått rätt att cdi:n och tändspolen är i samma lilla "box" ?
Jag har laddat ner "manuals & service" böckerna från nätet och där hittar man inte mycket el. Det jag förstod var att iallafall 3 av dem kablarna från motorn skall in i "boxen" (Den gröna , röda och svarta?) Orange är till dödarn
Som man ser på bilden fick jag med 2 "boxar" Och har prövar båda men ingen gnista .
Har även bytt stator från 501 motorn men med samma resultat ?
Ni som har pillat med husa vad gör jag för fel ?
Tänkte börja med att få gnista så man sen kan göra en service och börja sakta plocka ihop den
Cheers Alex
Har alltid velat pilla med en motard och så fick jag chansen för 8 k !
Köpte mig en husa 501 i delar (en krökt ventil i toppen) Och fick med en 650 motor.
Vad jag vet just nu så ska allt finnas för att få den och rulla iallafall, tanken är att
stoppa in 650 motorn i detta 501 chassi.
Ifall detta nu inte skulle gå så har jag ordnat en ny topp till 501 motorn.
Eftersom jag inte har grejat med just motarder och dessutom husaberg så är alla
tips välkomna !
Så såg den ut med lite kåpor på , var lite sugen på att ta en bild och visa arbetskamraterna !
Men såklart direkt har jag mött första motgången , 650 motorn som skall vara komplett får ingen gnista. Har skickat in motorn in i ramen för lättare mek .
Så nu behövs det hjälp utifrån !
Har jag förstått rätt att cdi:n och tändspolen är i samma lilla "box" ?
Jag har laddat ner "manuals & service" böckerna från nätet och där hittar man inte mycket el. Det jag förstod var att iallafall 3 av dem kablarna från motorn skall in i "boxen" (Den gröna , röda och svarta?) Orange är till dödarn
Som man ser på bilden fick jag med 2 "boxar" Och har prövar båda men ingen gnista .
Har även bytt stator från 501 motorn men med samma resultat ?
Ni som har pillat med husa vad gör jag för fel ?
Tänkte börja med att få gnista så man sen kan göra en service och börja sakta plocka ihop den
Cheers Alex