Husaberg distanser

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Någon som har koll på ifall standard Husaberg FS distanserna är dom som man ska ha till sin Fe -08 när man bultar på 17" fälgar?

Skulle mätt axeldiametern givetvis innan jag ställde den här frågan...

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Bak är det bara att smaska dit. Är hjulen i fråga till en hoj före 04:a måste du ha en 20mm axel och "kittet" som lelles med flera tillhandahåller. Lär även behövas en adapter för att ersätta tidiga hojens hastighetsmätare på hjulets högra sida. Om hjulen är från en hoj efter 03 är det ju bara att slänga på dom? När jag monterade 06 17" husahjul på min ktm 450 05 var det ingenting som ställde till det...Kör du med motardskiva bör du ju fixa nån distans till oket alternativt ett motardok. Ktm/husaberg har 26mm axel fram och 20 bak från 04.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Som i orginaldistanserna från Husa/KTM ? Jag kommer inte ihåg hur gamla hjulen är, ser sjut fina ut så dom borde va efter -04. Hastighetsmätare är inte så viktigt, kommer nog inte köra så mycket gata...

Bromsar är fixat fram, fick tag på Husaberg powerparts 4kolvs Beringer ok+skiva och det passar perfekt ;)

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Saknar du alla distanser då eller?Baknav med ryckutjämnare har inte samma distanser som endurohjulen.Fram är det 20mm axel till äldre hjul och på din hoj är den 26mm.Du bör märka rätt snart om det passar eller inte...

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jupps alla distanser saknar jag :( Dom som hängde med hjulen stämmer inte för 5 öre ;)

Det var inga problem o få genom axeln genom hjulet, det glappar bara lite väl för o köra på ;)

Så kontentan är att det borde vara ok o köpa ett set distanser till valfri Husa FS modell av modernt snitt ?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring