Husaberg FE400

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Självklart är den LV-reggad! Motardhjul och en annan gaffel sitter på med =). Mjo, deet kommer att bli en del service på den så det är lika bra att lära sig.. Skönt att höra lite positiva saker om den..

Hade en 99a 400 under ett år för några år sedan som fick slita hårt på både crossbana, skog o motardbana. Gick som en klocka trots massor av timmar på den. Kan varmt rekommenderas:tummenupp

Ställde ventiler två ggr på ett år. Var bara nogrann på oljebytena så kommer det att gå bra.

RobRas

Guest
Nu är man Husaberg ägare :yoparty Eftersom jag inte får köra tung än så lämnade jag in den för strypning idag.. Bilder kommer när jag har fått hem den igen!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Nu är man Husaberg ägare :yoparty Eftersom jag inte får köra tung än så lämnade jag in den för strypning idag.. Bilder kommer när jag har fått hem den igen!!

Härligt härligt! :tummenupp Blir det motard senare eller? :rolleyes: :)
Hur stryper du föresten? och sedan för registrering, blir det en bänkning innan reggbesiktning? Tänkte mest på att alla LV reggade husorna jag vet ligger på högst 11kw, de som har mer (ofta 37kw+) är E reggade.

RobRas

Guest
Härligt härligt! :tummenupp Blir det motard senare eller? :rolleyes: :)
Hur stryper du föresten? och sedan för registrering, blir det en bänkning innan reggbesiktning? Tänkte mest på att alla LV reggade husorna jag vet ligger på högst 11kw, de som har mer (ofta 37kw+) är E reggade.

Jo, jag tror det blir en "äkta" motard sen.. En 650 kanske.. MC-tjänst i Vetlanda gjorde en strypning och bänkade den. Vet inte hur dom ströp den men det tar jag reda på imorrn.. Det där med högst 11kw för LV-reggade visste jag inte om.. Men det var 33kw i den innan.. Imorgon ska jag hämta den!! Bara att slänga på enduro grejerna så är den klar för regbesiktning...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jo, jag tror det blir en "äkta" motard sen.. En 650 kanske.. MC-tjänst i Vetlanda gjorde en strypning och bänkade den. Vet inte hur dom ströp den men det tar jag reda på imorrn.. Det där med högst 11kw för LV-reggade visste jag inte om.. Men det var 33kw i den innan.. Imorgon ska jag hämta den!! Bara att slänga på enduro grejerna så är den klar för regbesiktning...

Men skall den E eller LV reggas? Redan LV regg men du ska sänka effekten eller ska du LV regg nu från E? :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Redan LV-reggad men den ska gå att köra med mellan kort... :tummenupp

Det är inte så att du inte får köra den med mer än 11kw, bara det att jag inte sett någon LV reggad husa hittils med högre effekt än just 11kw. Gött att den redan är LV regg, då är ju allt i sin ordning. Strypning och bänkpapper is the shit. :tummenupp

RobRas

Guest
Det är inte så att du inte får köra den med mer än 11kw, bara det att jag inte sett någon LV reggad husa hittils med högre effekt än just 11kw. Gött att den redan är LV regg, då är ju allt i sin ordning. Strypning och bänkpapper is the shit. :tummenupp

10,43kw blev det i den och tråkig att köra.. Ett rör i trotteln så det är inte mkt gas att ge.. Nåja, efter besiktningen åker strypning av =)..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
10,43kw blev det i den och tråkig att köra.. Ett rör i trotteln så det är inte mkt gas att ge.. Nåja, efter besiktningen åker strypning av =)..

på min 501a är det rör i trotteln på 70mm av 80 möjliga. :hihi Samt strypning för luftburken och några brickor i avgassystemet. Samt en massa andra munstycken och nålar i förgasaren också. :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln