husaberg fs650e -05 eller -06?

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Lokidon skrev:
Jag monterade dit 06:ans baklyse med skärm igår. Satan vad bra det blev :yoparty

Kan verkligen rekommendera det till er som inte vill chansa om diodlyse skulle passa där bak.
Enda nackdel är att den inte är E-märkt och saknar nummerplåtsbelysning, men det får man ta. 160 spänn var det allt värt :tummenupp Kanooon!

Den stora orginal-fläskläppen var nog den enda skönhetsmissen på hela husan :D

Har du nån bild?
Hur kan det vara typat utan E-märkning och skyltbelysning?

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Busaberg skrev:
Det finns bild i tidigare inlägg i tråden.
Hittar ingen bild på hans, är väl blind då!
Är det nån som har en bild på bakläppen med lyse? Gärna löst!
Kollade på Husabergs sida, men hittade inget!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
DRZSM skrev:
Nej inte just på hans baklyse,men på en -06 iallafall.Jag tror inte Lokidon fått tag på ett one of a kind lyse.Klickar du fram bilder på enduromodellerna på Husaberg.se är det samma lyse där också.

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Busaberg skrev:
Nej inte just på hans baklyse,men på en -06 iallafall.Jag tror inte Lokidon fått tag på ett one of a kind lyse.Klickar du fram bilder på enduromodellerna på Husaberg.se är det samma lyse där också.
Kan du länka till den sidan, jag hittar ingen bild på baklyset!
Om det inte är den här du menar!
FE_450e_Enduro_rueck.jpg

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Länk till gammalt inlägg från mig med ett ktm bakskärm modifierad för att passa en husaberg... De nya till husaberg ser troligtvis ganska lika ut, men lättare att montera...

KOLLA HÄR

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Husa Fs650e -08
DRZSM skrev:

Har tyvärr ingen bild, men det är exakt samma som sitter på enduromodell här över. Alltså utan skyltbelysning och E-märkning.

Hulkster skrev:
Mitt är E-märkt + skyltbelysning finns.
Har du fått rätt ??

Som sagt, så är det nya lyset till enduromodellen som jag satt på. Finns det ett annat liknande, fast godkännt? Det är inte ett KTM-lyse/skärm som du moddat? I så fall var har du köpt det och vad har det för atrikel.nr?

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Husa Fs650e -08
Här kommer två proffsgjorda bilder :D på nya och gamla lyset:
(lägg märket till dom häftiga dubbla ljuddämparna :rolleyes: )

Bifogat

• bakdel.JPG
    bakdel.JPG
    42.1 KB · Visningar: 100

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Riktigt snyggt :tummenupp
Har 06 kommit ut än i butik? Hur fick dom igenom det där isåfall :va
Om det är skyltbelysning så lyser det ju vitt bakåt med den vinkeln på nummerplåten vilket inte uppskattas av bilprovningen. Dom måste ha fått nån dispens isåfall, om det inte är enduroreggat vill säga. Du har ingen mobilkamera? Skulle vilja se ett foto på undersidan i hjulhuset för att se hur det sitter fast!
Ska beställa på Måndag om det kan tänkas passa på min :yoparty

Last edited:

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Husa Fs650e -08
DRZSM skrev:
Riktigt snyggt :tummenupp
Har 06 kommit ut än i butik? Hur fick dom igenom det där isåfall :va
Om det är skyltbelysning så lyser det ju vitt bakåt med den vinkeln på nummerplåten vilket inte uppskattas av bilprovningen. Dom måste ha fått nån dispens isåfall, om det inte är enduroreggat vill säga. Du har ingen mobilkamera? Skulle vilja se ett foto på undersidan i hjulhuset för att se hur det sitter fast!
Ska beställa på Måndag om det kan tänkas passa på min :yoparty

Om det är en husa du har så ska det inte vara några problem med att få fast den. Har inte hojjen hemma, men jag har ett foto på mobilen på hur den gamla skärmen sitter fast. Det är ju samma hål, ås den kan jag skicka över. Maila mobilnummer. Jag förstår inte hur du menar med skyltbelysningen, den finns ju inte :3freak

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Lokidon skrev:
Om det är en husa du har så ska det inte vara några problem med att få fast den. Har inte hojjen hemma, men jag har ett foto på mobilen på hur den gamla skärmen sitter fast. Det är ju samma hål, ås den kan jag skicka över. Maila mobilnummer. Jag förstår inte hur du menar med skyltbelysningen, den finns ju inte :3freak
Jag ska ha den på en DRZ om det går att få dit, skulle sitta fint med en bild på nya skärmen så man ser infästningen, men det dyker väl upp nånstans. Ang. skyltbelysningen så hade Hulkster här ovan fått paketet med skyltbelysning och E-märkning, har ni fått samma bakstänka förutom glaset månne?

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
Husa Fs650e -08
DRZSM skrev:
Jag ska ha den på en DRZ om det går att få dit, skulle sitta fint med en bild på nya skärmen så man ser infästningen, men det dyker väl upp nånstans. Ang. skyltbelysningen så hade Hulkster här ovan fått paketet med skyltbelysning och E-märkning, har ni fått samma bakstänka förutom glaset månne?

Jag tror att Hulkster har en 06:a och möjligt att den "stora", fula lampan fortfarnde sitter där original från fabrik (alltså E-märkt med skyltbelysning). Har för mig att den "lilla" lampan beställs "optional" och är typ för bana. Rätta mig om jag har fel! Lampan jag beställde är beställd från Karlströms med artikel.nr från Sparepart-list 06. Så det borde ju inte finnas någon annan.
Men jag har sett lilla lampan med skyltbelysning :confused:

Bifogar bild så ser du:

Bifogat

• baklysen.JPG
    baklysen.JPG
    41.4 KB · Visningar: 81

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Kan nog stämma att det bara är för tävling, tyvärr!
Den andra bilden är det en piratskärm på tror jag, har sett den på många andra märken också. Den första kanske är likadan, svårt att se.

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Hulkster skrev:
Mitt är E-märkt + skyltbelysning finns.
Har du fått rätt ??

Har nu kollat lite mer och det är samma som -05.
Men jag tror det ligger en extra i tbh.satsen som är med cykeln har den liggande på jobbet, skall kolla på måndag.

Last edited:

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Hulkster skrev:
Har nu kollat lite mer och det är samma som -05.
Men jag tror det ligger en extra i tbh.satsen som är med cykeln har den liggande på jobbet, skall kolla på måndag.

Japp ligger med i tbh.satsen som följer med ny cykel !!!!!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA