Husaberg i Asås igår.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
acura skrev:
Såg en husa i stan igår det var en sån där "Dirttracker". Någon här ifrån?
Eftersom man är ny på det här med motard får du gärna förklara vad "dirttracker" är, är det 2WDn eller?

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
OlleR6 skrev:
Eftersom man är ny på det här med motard får du gärna förklara vad "dirttracker" är, är det 2WDn eller?

Nej, det är en husaberg från skiftet typ 2002/2003 med motardhjul och cross eller endurofjädring/bromsar. De hade 02 plasten men med annan grafik.

Algot

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
En såndär orange supermotard. En gammal blå japansk stinkande 125:a som de körs cross på ibland. Och en gammal DR650 som oftast står isärskruvad p.g.a nån ombyggnad som aldrig blir färdigt.
acura skrev:
Såg en husa i stan igår det var en sån där "Dirttracker". Någon här ifrån?

Såg oxå den ett par svängar igår tillsamans med en KTM. Jag jobbar ihop me en släkting till KTM killen å på så vis har jag tidigare hört rykten om att de skulle gå en Husa i stan. Hoppas bara de inte är sånna killar som bara flyger omkring på bakhjulet mellan torgen.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Algot skrev:
Såg oxå den ett par svängar igår tillsamans med en KTM. Jag jobbar ihop me en släkting till KTM killen å på så vis har jag tidigare hört rykten om att de skulle gå en Husa i stan. Hoppas bara de inte är sånna killar som bara flyger omkring på bakhjulet mellan torgen.

Nej men i våran lilla stad så finns det väl inte så mycket mer än det å gör med motardhjulen på.

Algot

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
En såndär orange supermotard. En gammal blå japansk stinkande 125:a som de körs cross på ibland. Och en gammal DR650 som oftast står isärskruvad p.g.a nån ombyggnad som aldrig blir färdigt.
acura skrev:
Nej men i våran lilla stad så finns det väl inte så mycket mer än det å gör med motardhjulen på.

Nä du har tyvärr rätt. Verkar svårt me seriösa träningar häromkring. Men Borås varannan onsdag är ju iallafall nåt.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Algot skrev:
Nä du har tyvärr rätt. Verkar svårt me seriösa träningar häromkring. Men Borås varannan onsdag är ju iallafall nåt.

Jasså det har jag missat, har iofs inte kikat bmk:s hemsida på ett tag. Men det är licenskrav på de träningarna?

Algot

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
acura skrev:
Jasså det har jag missat, har iofs inte kikat bmk:s hemsida på ett tag. Men det är licenskrav på de träningarna?

De hjälper tyvärr inte mycke å kolla på deras hemsida, men slå en signal till dom så kan du få aktuell info. Fast licens å full rejsprepp me uppsamlingkärl å najning är nog vad som gäller, tror jag...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
När det där med licenskrav kom på tal för våra träningar så talade vi (jag å han som håller i våra träningar) personligen med Martin Holm på SVEMO. Han sa då att vad SVEMO anbelangar så räcker det att vara medlem i SVEMO-ansluten klubb för att få träna.

Det som kan ställa till det i Borås är om de fattat beslut om några lokala tillägsregler (t.ex har vi i Örebro som krav att man ska ha nån slags slider under fotpinnen för att rädda banan vid vurpa). Ring och kolla med dem så får ni veta :tummenupp

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Algot skrev:
De hjälper tyvärr inte mycke å kolla på deras hemsida, men slå en signal till dom så kan du få aktuell info. Fast licens å full rejsprepp me uppsamlingkärl å najning är nog vad som gäller, tror jag...

Mailade någon där och frågade och fick till svar att det var krav på najning och uppsamling. Får väl ta och åka dit och fråga någon där så kanske man kan vara med nästa gång dom kör.

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...