Husaberg köp!

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
OK, nu kan det kanske stenkastning, vad vet jag..
Ska fara och kika på en Husaberg 650 03´a med motard puckar..

Hur pass naiv och stendum är jag som tänker övningsköra på en sån hojj Har nämligen hört både ris & ros...
Ska självklart köra på skolan också, 5-6 lektioner lr så.. Har åkt motocross i många år.. Låt höra, kan bli intressant.

//Fredrik

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
norda skrev:
2148455 OK, nu kan det kanske stenkastning, vad vet jag..
Ska fara och kika på en Husaberg 650 03´a med motard puckar..

Hur pass naiv och stendum är jag som tänker övningsköra på en sån hojj Har nämligen hört både ris & ros...
Ska självklart köra på skolan också, 5-6 lektioner lr så.. Har åkt motocross i många år.. Låt höra, kan bli intressant.

//Fredrik

Husabergare är, och förblir förmodligen alltid, rena tävlingshojar. Byta olja var 5:e timma, ställa ventiler var 15:e. Lite större grejer att göra vid typ 100 timmar om jag inte minns fel.
Körde gata med min till en början och insåg till sist att det inte var värt det riktigt. (OBS min personliga åsikt) Mycket roligare att köra bana! Det är där de hör hemma! Men visst köp du en och testa... Tror inte de trivs så bra på jämna varvtal under längre tid och du kommer nog få problem vid uppkörningen då de är reggade på typ 11 kw...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
köp!. Du kommer inte ångra dig. Antar att du är van att skruva om du kört cross tidigare. Orkar du inte så är det bara att sälja billigt till mig. :D

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Många bud nu =)
11kw? Dom måste väl vara på bra mkt mer..

Angående uppkörningen, tänker som sagt övningsköra på bilskolan, och även hyra deras hojj på uppkörning, när det väl blir..
Det kan väl inte vara nån fara och tuffa på i 110km/h med en husa? Blir ju inga långa sträckor iaf....

Hur som haver, idag ska jag kolla på husan ia.f, ska jag skumma igenom serviceboken och kolla hur tätt allt är =)
Är rätt van det där med olje byten efter 5 timmar, när man spillde ut oljan va det fan som ny :lol

Håller tråden uppdaterad, köp eller inte köp :yoparty

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
norda skrev:
2149197 Många bud nu =)
11kw? Dom måste väl vara på bra mkt mer..

Angående uppkörningen, tänker som sagt övningsköra på bilskolan, och även hyra deras hojj på uppkörning, när det väl blir..
Det kan väl inte vara nån fara och tuffa på i 110km/h med en husa? Blir ju inga långa sträckor iaf....

Hur som haver, idag ska jag kolla på husan ia.f, ska jag skumma igenom serviceboken och kolla hur tätt allt är =)
Är rätt van det där med olje byten efter 5 timmar, när man spillde ut oljan va det fan som ny :lol

Håller tråden uppdaterad, köp eller inte köp :yoparty
Som sagt, vill du köra det absolut råaste så kör husaberg men om du inte vill meka (oljebyten och ventiljusteringar) så köp inte! :fakta
Gällande stora servicen är det ungefär byte av kolv, vippor, kamkedja, ramlager+lager i växellådan+vevlager ungefär. Det är väl vid 100h på FS modellerna.

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Har en 03 som jag nu ägt i 3 år och kan bara säga att det är den roligaste och mäst krävande hoj jag ägt. Den har snart passerat 150 timmar och naturligtvis har det var lite ras här o där, men i det stora hela har det get så jävla mycket mer tillbaka som väger upp det mek jag fått lagt ner. Min går enbart gata kan jag tillägga. Körde även upp på min och det var inga som helst problem, uppkörnings gubben var lite fundersam dock med tanke på de 11kw men var ju bara att spela lite dum.

Visst är Husan ingen ren gatcykel men man ska inte bli avskräckt av just den orsaken, ser man efter prylarna håller de i alla fall de intervall som husaberg anger. Och vissa har fått för sig att de mer gatorienterade cyklarna (ska inte nämna namn) är evighetsmaskiner men det har jag ett par kompisar som kan intyga att så inte är saken.

Skulle jag köpa en ny hoj idag hade det deffenitivt blitt en husa igen. Det är den absolut roligaste hoj man kan köra enligt min åsikt :tummenupp

Last edited:

Basta

Lycka är att få smeka en husa...
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Husaberg FS650 -04, Hade en TL1000S
Jo visst är det kul med Husa. Jag klarar dock inte av att köra ordentligt på gata med min. Det går liksom bara inte att hålla lugn och jämn gas :confused: På något kostigt sätt blir det alltid fullt påslag och tvärnit med bilarna som koner och det är ju inte riktigt bra. Det känns betydligt bättre på bana, problemet är bara att jag inte kan hålla mig utan kör till jobb minst varannan dag nu.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Har du orken och resuserna så tycker jag verkligen du skall slå till på en husa.
Det hade jag gjort iaf! :banana

sladden99

Har man inte vurpat, så fegar man...
Gick med
24 May 2003
Hoj
R1/KTM
Vad e dom vanligaste problemen med husorna??
Va kostar den såkallade stora servisen då med kolv, vippor, lager mm??

Försöker övertala mig själv att inte köpa en pga rasrisken, men hade så jävla kul med min förra 650 så¨d är svårt..

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln