Husaberg SM 450 för race

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hejsan,

Har kontaktat Husaberg angående en SM 450.
Vad vet ni för exakta detaljer för vad som kan få fel på denna hoj, som inte skulle gå sönder på en annan hoj använd på exakt samma sätt. Behöver veta så jag antingen kan bunkra delar, eller förbereda mig.

Tänkte om allt går i lås att jag ska köra SM i Roadracing samt Supermotard.

Och ja, jag har sökt. Men det står inga detaljer om problemen.

Tack tack

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
På Husa är årsmodellen ganska avgörande för vilka fel som uppstår. Eftersom det i grunden är samma konstruktion som 650 så funkar det nog för dig att läsa de trådar om 650 som finns, det finns några riktigt bra som beskriver vilka de årsmodellstypiska felen är.

Lycka till med hojen!

//Eric

Edit: Sorry, missade att det var Husaberg direkt du hade kontaktat, antar att det är en -06 då. Jag tror inte det är så mycket uppdateringar i motorn från -05.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
Hejsan,

Har kontaktat Husaberg angående en SM 450.
Vad vet ni för exakta detaljer för vad som kan få fel på denna hoj, som inte skulle gå sönder på en annan hoj använd på exakt samma sätt. Behöver veta så jag antingen kan bunkra delar, eller förbereda mig.

Tänkte om allt går i lås att jag ska köra SM i Roadracing samt Supermotard.

Och ja, jag har sökt. Men det står inga detaljer om problemen.

Tack tack

vafan, du skulle ju ha en billig hoj och köra på skoj lät det som sist!? Har du spons på denna också isåfall eller? Tycker du gör helt rätt iaf som satsar på båda två.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kontaktat husaberg = mail till force@husaberg.se ???

Finns inga fel att tala om. Framförallt inte på 450orna.

Köp samma grejer som till RR-hojarna: handtag, bromsvätskebehållare, pedaler, fotpinnar. Kanske ett styre om du vill vara säker. Bromsbelägg, olja, filter, lite olika drev osv. Att det behövs däck fattar du ju såklart redan. En extra uppsättning hjul är ju bra om det blir regn. Finns massor beggat till salu till husa/ktm till bra priser.
Ett akra eller liknande helsystem är fint för flåset i motorn.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jo, jag börjar alltid med ett email till husaberg.se. För att senare om det behövs, själv ringa. Vill inte övertala över telefon innan de själva funderat över saken.

Men iaf, så på skoj under vintern men om det blir tävling så är det inte på skoj längre. hehe

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Köper du en ny hoj och håller dig efter serviceintervall så kommer du inte behöva vara skraj att nånting ska hända första året.

Då äre som jocke tog upp slitdelar du behöver. I min rejs-låda har jag skodelar (man måste förresten ha cross-sko för att tävla i SM), bromsbelägg, broms och kopplingshandtag, som reservdelar då (sen finns det däckvärmare, stripes osv i samma låda :p). Jag har gjort många vurpor utan att ha sönder något förutom koppling/bromshandtag. Styre e säkert bra och ha också om man tokvurpar, men det har jag då inte gjort än så länge.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
David P. skrev:
Haha, jo alla talar ju för sitt.. :lol

Är nog fasen enklast om Swedie bestämmer sig själv vad han ska ha annars blir det som vanligt i "vad ska jag ha"-trådarna; märkeskrig. :hördu :kulspruta :machinegu :skitdator

/Dave
Okay men nu handlade det om en 15 timmars 04 som är bästa modellen av honda för motardbruk för 33k.

Får han en bra deal på husan så säger jag bara tummen upp, det är en bra hoj det också.

Finns en anledning till varför jag valt som jag gjort :) Hondan var bäst i mina ögon redan när jag körde husaberg!

Husky tycker jag också e kanon utöver den inbyggda vibratorn som satt på den 570RR jag körde.

Yamahan är också kanon fast jag upplever den lite tyngre av nån anledning. Riktigt bra motor dock.

KTM gillar jag inte, dock så kortade jag ner min varvtid med sju sekunder första gången jag åkte bana efter vintern på just en sån, så det går väl åka fort på dem också :rolleyes: (sen kortades två sekunder till på min hoj några veckor senare)

Så, får jag skriva av mig från listan av märkestrogna pojkar? ;)

Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Swedie skrev:
Jag köper / tar emot det jag får billigast men är av bra kvalite. :)

Antingen CRF 450 ... eller nått annat bra.

Vart ligger generalagenten för Husqvarna? Jag har för mig italienarna köpt upp märket.

Halvards Motor AB, Hällby Annedal, 63510 ESKILSTUNA, 016-35 10 46

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Leffe skrev:
15?! :va
Det står ju 65tim.
Kan ju va bra om man gör annat än att bara skumma genom annonsen :p

15 timmar på kolven var det tydligen. Aja, du har iaf 45 timmar till innan du behöver röra motorn, om du kör på mina intervaller.

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Olof Eriksson skrev:
Så, får jag skriva av mig från listan av märkestrogna pojkar? ;)

Haha, knappast! Du är ju en av de värsta! I varenda fråga om sådant lägger du in om att köpa Honda. "Jag kör det jag kör för att det är det bästa, har faktiskt provat allt o kommit fram till det"... :lol

/Dave

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag heter Lasse skrev:
Halvards Motor AB, Hällby Annedal, 63510 ESKILSTUNA, 016-35 10 46
huh? Det ligger i Eskilstuna? Lägg av... öh. hmm. Är dom verkligen generalagent? Och har jag fel i att något är konstigt när det heter www.husqvarna.it att företaget inte sysslar med något direkt på hemmamark längre?

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Swedie skrev:
huh? Det ligger i Eskilstuna? Lägg av... öh. hmm. Är dom verkligen generalagent? Och har jag fel i att något är konstigt när det heter www.husqvarna.it att företaget inte sysslar med något direkt på hemmamark längre?

Det var redan på 80-talet som Cagiva köpte Husqvarna o flyttade allt till Italien. Dom som blev kvar i Sverige o inte ville tillverka tvättmaskiner o gräsklippare startade Husaberg (lite enkelt uttryckt).

/Dave

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...