Hej Ärade vänner.
Jag har precis haft av transkåpan på min Husa (450 -08).
När jag väl satt ihop allt, är kicken ~ stum, den går små små bitar, men det känns som jag tar sönder något om jag lägger mer tryck på den.
Den är inte heller intresserad av att fjädra tillbaka upp igen.
Detta var fjärde eller femte gången jag haft av transkåpan på just denna hojen och såg till att hålla tryck på kickaxeln när jag tog av kåpan etc.
Vad kan ha hänt? Och hur löser jag det? :S
Jag bifoga en bild på situationen, och en närbild "bakom" kickdrevet. Den fjädern man ser där, ska i mina ögon inte vara där enl. bifogad sprängskiss?
Jag såg en annan tråd om en kille som hade samma problem.
(http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257390-Kick-Husaberg-650-02)
Lösningen de kom fram till var att riva av koppling etc. Alt. att "Dra ner kicken till nästa kugg" för att fjädern skall hoppa i läge igen.
Ovan nämd husa var en 650 -02, så jag kan tänka mig att det skett någon föränding sen dess.
Tacksam för all hjälp. Vill helst inte riva hela skiten
/Richard
Jag har precis haft av transkåpan på min Husa (450 -08).
När jag väl satt ihop allt, är kicken ~ stum, den går små små bitar, men det känns som jag tar sönder något om jag lägger mer tryck på den.
Den är inte heller intresserad av att fjädra tillbaka upp igen.
Detta var fjärde eller femte gången jag haft av transkåpan på just denna hojen och såg till att hålla tryck på kickaxeln när jag tog av kåpan etc.
Vad kan ha hänt? Och hur löser jag det? :S
Jag bifoga en bild på situationen, och en närbild "bakom" kickdrevet. Den fjädern man ser där, ska i mina ögon inte vara där enl. bifogad sprängskiss?
Jag såg en annan tråd om en kille som hade samma problem.
(http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257390-Kick-Husaberg-650-02)
Lösningen de kom fram till var att riva av koppling etc. Alt. att "Dra ner kicken till nästa kugg" för att fjädern skall hoppa i läge igen.
Ovan nämd husa var en 650 -02, så jag kan tänka mig att det skett någon föränding sen dess.
Tacksam för all hjälp. Vill helst inte riva hela skiten
/Richard