Husaberg STYLING/MODDNING

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
:huvet Jag har också väntat! Som f-n!!! :gnissla Men snart så. *L*
Hoppas kunna lämna in henne i slutet av veckan, så får vi se när de har tid att sätta henne i bänken.

Streetrejsa får du göra själv, du och jag är INTE i samma division bejbi! :näsblod

Hälsa Crille och fråga honom samtidigt om han möjligtvis kan skaka fram en kurva på en orginal 06a! Pliiiiz?

För övrigt är den där kompositvevstaken ren porr. Jag skulle vilja pilla lite på den, men det hinner jag ju inte... :D

Och så är vi tillbaka.....

"jag vill pilla på din stake" - FY tant raffa, FY !!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
:D *stolt tant, snuskig tant*

(men allvarligt, vem skulle INTE vilja lägga vantarna på en MX-Composite-stake till sin bitch?!?)

:D :D

Jag skulle inte vilja ha sån ! Usch å fy!

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
En liten fundering om Akra-helsystem.

Passar ett sånt från en -06 på min -04?
Kan nämligen få köpa ett nytt för väldigt bra pris :)

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
:huvet Jag har också väntat! Som f-n!!! :gnissla Men snart så. *L*
Hoppas kunna lämna in henne i slutet av veckan, så får vi se när de har tid att sätta henne i bänken.

Streetrejsa får du göra själv, du och jag är INTE i samma division bejbi! :näsblod

Hälsa Crille och fråga honom samtidigt om han möjligtvis kan skaka fram en kurva på en orginal 06a! Pliiiiz?

För övrigt är den där kompositvevstaken ren porr. Jag skulle vilja pilla lite på den, men det hinner jag ju inte... :D

Alukompossit vevstake: kungen bland stakar som är hårda.
Den är lätt, jag har en i handen som jag ska montera, ska bli skoj att testa!!

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
nu är det klart bara dekalerna kvar imorgon ska jag prova att starta den:D

Bifogat

• DSC00004 (Small).JPG
    DSC00004 (Small).JPG
    52 KB · Visningar: 104
  • DSC00002 (Small).JPG
    DSC00002 (Small).JPG
    41.9 KB · Visningar: 125
  • DSC00006 (Small).JPG
    DSC00006 (Small).JPG
    46.6 KB · Visningar: 107

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
[/COLOR]
Alukompossit vevstake: kungen bland stakar som är hårda.
Den är lätt, jag har en i handen som jag ska montera, ska bli skoj att testa!!

Du ska inte ha den i handen, Thomas!!! Den blir inte hårdare än så där hur du än gör... :lol :rodnar Men stoppa in den nu då, så vi får veta hur det går! :7peta Vem blir klar och rapporterar först? Du eller Stoffy? :tungan

Nu var jag där igen. FY tant Raffa, FY!!! :huvet

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du ska inte ha den i handen, Thomas!!! Den blir inte hårdare än så där hur du än gör... :lol :rodnar Men stoppa in den nu då, så vi får veta hur det går! :7peta Vem blir klar och rapporterar först? Du eller Stoffy? :tungan

*tsss, tsss, tss* :whip
Jag är INTE förvånad, haha

Stefan blir nog kanske först eftersom det blir åkning imorron ;) :yoparty

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09

Det blev nog jag. Nu har jag kört in hojen på gatan utanför....
Känns som om hojen blev mer instabil med den nya vevstaken. Kan det vara möjligt eller inbildar jag mig:va

Ska testa på bana imorgon och då får vi se hur den känns. Hoppas som en 450 på gruset men med 700cc effekt.

Vi får se har några tider från förra helgen som ska slås.
Tänk om man åkte en tiondel fortare för varje gång man tränade. Då hade jag haft banrekordet och inte Martin Lind.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Igår var det julafton :)

Fick hem ett paket igår och som tur var så hade jag hjälp att packa upp :D
Hon (Julia) verkar iaf gilla vad Pappa fick hem :D
Ska bli kul när det är klart så att man får höra hur det låter.

9112227.jpg

9112228.jpg

9112226.jpg

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Någon som har satt ett K&N-filter direkt på förgasaren på en Husa 650? Vilket filter använder du i så fall? Fick du flytta på ngt? Ngn nackdel med detta?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:D Litet förhandsbesked från första körningen i bänken, innan finjusteringarna är gjorda. Den lilla bitchen levererade 64 bakhjulspållar och ca 60 Nm. Inte fy skam med "bara" en portning och ett nytt system, tycker jag.

Vi får se efter morgondagens munstyckebyten och injustering. Har inte sett kurvorna själv, men de ska tydligen vara riktigt fina och det är ju dem jag är MEST intresserad av. :)

(DynoJet-bänken på DinMC i Sollentuna pratar jag om nu... om det är någon som känner för att gnälla om att det är olika i olika bänkar.)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
:D Litet förhandsbesked från första körningen i bänken, innan finjusteringarna är gjorda. Den lilla bitchen levererade 64 bakhjulspållar och ca 60 Nm. Inte fy skam med "bara" en portning och ett nytt system, tycker jag.

Vi får se efter morgondagens munstyckebyten och injustering. Har inte sett kurvorna själv, men de ska tydligen vara riktigt fina och det är ju dem jag är MEST intresserad av. :)

(DynoJet-bänken på DinMC i Sollentuna pratar jag om nu... om det är någon som känner för att gnälla om att det är olika i olika bänkar.)

trevligt:tummenupp :tummenupp

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Tjo

Tror batteriet till min husa har tagit stryk av vintern, den tar nämligen inte laddning så bra. Tänkte köpa biltemas gelbatteri. Nån av er som kör på det? Sökte lite o fick varierat resultat, vissa tycker det är kasst o andra tycker det är bra.

btw nån som har måtten på batteriet i huvet? Ja kolla manualen o där stod det inte.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Så här blev resultatet efter Lelle lagt sina magiska fingrar på Husa-bitchen. Plöstligt har jag tomgång (2000 varv, går som en klocka), istället för mitt "fix" med 4000 varv hysteriskt i botten... :rolleyes:

Slutresultatet, 165 huvudmunstycke, 48 lågfart = 61 hästar på bakhjulet och lite drygt 55 Nm.

Kurvorna bifogas.

Inget bludder och inga smällar, går jämnt och fint och drar som satan, men inte lika hysterisk som med orginalbestyckningen (160/45), då det var bra mycket mer vrid och en flackare vridkurva, men den gick så snålt från mitten och uppåt i effektregistret att jag blev rekommenderad att låta den gå lite fetare för att inte riskera att grejerna pajar. Så rejsbestycking 160/48 med de moddar jag gjort med hojen, dvs moderat portning och helsystem med dubbla pipor = ca 63 hk och 60 Nm
(rekommenderat att ha uppbackning av rejsteam med obegränsade resurser :tungan )

Nu vill jag bara ha en 05/06 orginalkurva att jämföra med, Lelle hade en 04a i datorn bara.

Bifogat

• Husa06 165_48.jpg
    Husa06 165_48.jpg
    67.6 KB · Visningar: 154
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar