jag vet , men hittar inget för 08 modellen
Effektregistret är som natt och dag. Till husas fördel.Hur skiljer sej en husa 650 och en ktm 690smc? Är på jakt efter en ny motard och har hittat en fin husa med akra. Vet dock inte om det är värt allt extra jobb med service o olja. Vad är era tankar om det hela?
Mvh
Effektregistret är som natt och dag. Till husas fördel.
Ca 60hk på bakhjulet med Acra.Ok, vad krämar en husa med helsystem ut i effekt då? Ska åka och testa den i veckan tror jag. Om nu inget hinner skrämma bort mej från husaköp..
Ca 60hk på bakhjulet med Acra.
Jag har en som är ny har bara lånat motorn som är helt nyrenoverad efter 19,5h. Har även ett nästan nytt acra med
Någon som har lista över samtliga lager i motor? Gärna med SKF art.nr (för dom det finns)
Tjena gubbs!
Har en Fe 650 -05 Som bara har gått 30 h. Nu när den har stått still å vilat i garaget i 2 månader så har hon läckt lite olja.. ca 1,5 dl.. så jag funderar på att klyva motorn å trycka dit lite ny packnigsmassa..
NU till min fråga:
Vilken packnings massa/lim skall man använda? (Hörde en säljare som sa att det han använde kostade 3500 för en tandkrämstub stor förpackning!!
Någon som vet om det sitter "klipps" eller om kamkjedjan e nittad på en 05a..
Vilka specialvektyg behövs? svänghjulsavdragare skall iaf köpas!
Såg i mekhandboken att man behövde en slags avdragare med en stor plata på för att få isär blocken.. Sitter dom så djävligt ihop?
Tacksam för svar!
//Peter
Jagt rek hondas bond. Säljes på honda åtrförsäljare, kostr ca högst 200kr. Det är den bästa jag testat. Används imellan block & ventikåpa på Honda mc.
Men jag skulle inte rivit motorn för detta. Jag skulle tätat utifrån med JB weld 24min vers till vidare,,, Ingen annat lim/ kemisk metall vad jag vet fixar detta förutom JB
Bara att avfetta noga och slipa upp ytan lite med sandpapper och hä på rikligt och även trycka ner det med tummen i skarven . Fördelen med jb är att oljan inte fuktar igenom matrialet som alla andra typer. Så kan du åka tills du enligt rätta tim ska riva.. Myet lätt att slipa bor då
Clasohlssons sålde Jb i flera år men tycks inte ha det i affaärerna nu tyvär
men ska visst finnas på Marinchoppen i stockholm, och någotannat underlöigt ställe. Viktigast är att det är 24 tim torktid ,,finns i 3 ver Jb org 24 min arbetstid,, marin Jb 24min ,,(är samma som org) Och kwick veld (snabbtorkande men inte lika stark) .
Jag kan sälja några tuber om ca 1-2veckor...Har best från US en hel drös för jag plastportar toppar med detta.
Tjena!
Ringde faktiskt Morstad motor här i Norge (impotör å störst på husa här) å gubben som driver stället å har mekat husa sen tidenas gryning gav mig faktiskt ett liknande råd; gör rent över skarven å kleta epoxi över
Han sa oxå att han faktisk bara hade hört talas om ett liknande fall
Känns ju faktiskt som detta e mycket smidigare en att riva motorn när det är 70h tills det skall göras..
Köper gärna en tub av dig om du kan avvara en, låter ju som du har god kunskap i ämnet.
Mvh Peter
Hur skiljer sej en husa 650 och en ktm 690smc? Är på jakt efter en ny motard och har hittat en fin husa med akra. Vet dock inte om det är värt allt extra jobb med service o olja. Vad är era tankar om det hela?
Mvh
Husaberg lager
ramlager
nj206ecp/c3 450kr (bättre mot smuts cv025)515 2st
växellådan
nj205ecp/c3 1st
6205/c3 1st
6203/c3 2st
6201/c3 2st
vad bra... bara lager man har på jobbet
Skulle inte rekomendera att anv SKF på ramlager, utan köpa orginal, det finns en skillnad.
Vi har gjort långt över 200 motorrenoveringar på Husa de senaste 8åren, och det har visat sig att det har varit variationer på de vi fått från SKF.
De motorer vi sätter org så har inte innerringen gått ner sig så snabbt som tidigare.
Om sedan motorn är justerad med lite mer effekt skulle vi rekomendera det härdade spårkullager som KTM tog fram till sin "crate" motor, då de hade problem med hållfastighet. Detta monteras på V-sida.
//Thomas
Vad jag kan minnas så har jag fått SKF i originalkartong också.Spårkullagret TMB 206 är från NTN i vilket fall.Nu är det inte SKF jag har på jobbet..
vad sitter för fabrikat orginal då??
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |