Husbygge - sitter i skiten

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ring NIBE och berätta läget, säg att du hört att de har klass 2 pumpar som man kan köpa till rabatterat pris och fråga om de har någon f750. De ger full garanti på dem förstås. De hittade en F370 till mig när min 310p rasat. Lycka till.

Efter att ha hälsat på NIBE i deras monter på Hem&Villa-mässan i Sthlm och förklarat läget så har de nu skakat fram en panna/pump till mig för ett bra pris.

I samma veva besökte jag Tylö som fixade fram ett finfint aggregat för nästan halva pengen. Har överlag blivit väldigt väl bemött av alla företag som jag kontaktat för att få lite rätsida på det här bygget.

Mässan var helt klart värt 140 pix i inträde.

Tack för tipset :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har inte fått något mail om fönster än :7peta

Eller har det löst sig?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag har inte fått något mail om fönster än :7peta

Eller har det löst sig?

Huset fick fönster för länge sen. Det är 6x som ska till garaget och ytterligare ett till uterummet. De till garaget är det inte bråttom med, men kan du trolla fram ett fast 11x20 PVC, helst grått, enklaste varianten (skall sitta i kallutrymme), på kort tid så vore jag tacksam!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Huset fick fönster för länge sen. Det är 6x som ska till garaget och ytterligare ett till uterummet. De till garaget är det inte bråttom med, men kan du trolla fram ett fast 11x20 PVC, helst grått, enklaste varianten (skall sitta i kallutrymme), på kort tid så vore jag tacksam!

Ahh, var det så det var. Jag har dessvärre ingen leverans på fönster inom kort så då blir det nog för dyr frakt på bara ett fönster men jag ska kolla ändå. Fast fönster funkar?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Ahh, var det så det var. Jag har dessvärre ingen leverans på fönster inom kort så då blir det nog för dyr frakt på bara ett fönster men jag ska kolla ändå. Fast fönster funkar?

Yes. Måtten är egentligen inte spikade. Det skall vara nära 200 brett (ej mer) och nära 110 högt (ej spikat)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Gött och smart med positiveminding!

Har du löst badrumsbiten? Var håller du till?

Bygget rullar på i rasande fart nu, och pengarna rullar i samma hastighet :)
Målare, plattsättare, rörisar, elektriker och snickare är på plats och kör järnet.
Det är ju fan att man skall behöva köra det här själv för att saker skall röra på sig, men nu händer iaf grejjer :tummenupp

Kanske lika bra att byggföretaget gick i KK. Rätt åt dom :mad:

Tjita1

Guest
Ja, har man tid och ork och pengar så är det nästan bättre att sköta entreprenaden själv, för då kan man själv bestämma i vilken takt och när i processen specifika grejer ska göras.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, har man tid och ork och pengar så är det nästan bättre att sköta entreprenaden själv, för då kan man själv bestämma i vilken takt och när i processen specifika grejer ska göras.

Fast, har man aldrig gjort det själv så rekommenderar jag ändå att anlita/ta in någon form av expertis då det finns många falluckor och så är det dumt att uppfinna hjulet igen så att säga.
Sen finns det fall där KA inte har gjort ett jävla skit, här i min kommun så finns det flera sådana som inte tar det seriöst förutom när det kommer till betalning.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Fast, har man aldrig gjort det själv så rekommenderar jag ändå att anlita/ta in någon form av expertis då det finns många falluckor och så är det dumt att uppfinna hjulet igen så att säga.
Sen finns det fall där KA inte har gjort ett jävla skit, här i min kommun så finns det flera sådana som inte tar det seriöst förutom när det kommer till betalning.

"Min" KA har varit till väldigt stor hjälp under den här resan. Han gör det dessutom gratis (!!!)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
"Min" KA har varit till väldigt stor hjälp under den här resan. Han gör det dessutom gratis (!!!)

Då är det bara att gratulera, fler borde ha tillgång till sånt då det finns för mycket skit inom den biten. Det har ju blivit bättre sedan de gjorde om det hela sägs det men det är nog fortfarande en bit kvar.

Jag sitter och kollar utbildningar till KA titt som tätt då det vore kul att arbeta lite med sånt också men det verkar vara svårt att hitta bra utbildningsföretag.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Då är det bara att gratulera, fler borde ha tillgång till sånt då det finns för mycket skit inom den biten. Det har ju blivit bättre sedan de gjorde om det hela sägs det men det är nog fortfarande en bit kvar.

Jag sitter och kollar utbildningar till KA titt som tätt då det vore kul att arbeta lite med sånt också men det verkar vara svårt att hitta bra utbildningsföretag.

Låter som en god idé. Kan tänka mig att det skulle ge en ny dimension till bygg-yrket faktiskt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati