Husdjur??

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lokke skrev:
Katter e smarta djur, dom tar inte order från underlägsna varelser som människor.... :7peta ;)
Nja, en katt är rättare sagt ett mycket mer osocialt djur i jämförelse med exempelvis en hund. Kattmänniskor brukar hänvisa till hundars flockbeteenden för att påvisa hur "dumma" de är. Men precis som delfiner, primater och andra gruppdjur så är hundar tvärtemot ganska intelligenta :fatta!

Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Lokke skrev:
Katter e smarta djur, dom tar inte order från underlägsna varelser som människor.... :7peta ;)

Katter är korkade :fakta 90% av dom katterna jag har träffat har tex inte begripit att man vill erbjuda dom mutor (katt godis eller liknande) för att dom i gengäld skall utföra vissa handlingar. Fan vissa är tom så dumma att dom kan stå och stirra på godisbiten och dräggla fast när man säger att dom skall komma så bara dom står där med tom blick och fattar ingenting :kocko Om en hund beter sig på det viset så är den ju definetivt korkad. Vad är det som får vissa att tro att när katter gör det är dom intelligenta :dummer

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
bebbe skrev:
Katter är korkade :fakta 90% av dom katterna jag har träffat har tex inte begripit att man vill erbjuda dom mutor (katt godis eller liknande) för att dom i gengäld skall utföra vissa handlingar. Fan vissa är tom så dumma att dom kan stå och stirra på godisbiten och dräggla fast när man säger att dom skall komma så bara dom står där med tom blick och fattar ingenting :kocko Om en hund beter sig på det viset så är den ju definetivt korkad. Vad är det som får vissa att tro att när katter gör det är dom intelligenta :dummer

Dom tar inte mutor, dom har en hög moral. Och det som du uppfattat som tom å korkad blick är egentligen en nedlåtande blick mot personen som håller i godisbiten för att han i sitt enkla sinne faktiskt tror att katten i fråga ska ta en muta..... :D

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
intrepid skrev:
ja förstår inte vad som är problemet ang. denna minkfarm! man föder upp och avlivar massvis av olika djur för minst lika många användningsområden...den endaskillnaden mellan kossa och mink är att vi äter kossan och att vi klär oss i minken!
händer så mycket otrevligt här i världen så om vi skulle sitta o bry oss eller rättare sagt involvera oss i allt ont som händer på jorden så skulle det fan vara det enda man hade tid med om dagaran...varför hålla på o tjata om denna jävla minkfarm? den finns där och inget som någon här skriver eller gör kommer antagligen att ändra på detta! det enda ni kan göra är väl att inte stödja detta, genom att t.ex. köpa fuskpäls(om ni nu vill ha en överhuvudtaget), inte köpa ägg eller produkter som innehåller ägg från hönor som hålls i fångenskap och inte heller köpa kött från djur som hålls i fångenskap...

tolka nu inte detta som att jag tycker att det är bra att det finns minkfarmer eller kycklingfarmer eller allt vad det nu är! men det är så det är!

Fast inom övrig animalieproduktion är det så himla noga med att djuren skall må bra och kunna tillfredställa sina naturliga behov...
Så länge inte motsvarande kan införas för mink och pälsrävsproduktion så är det helt rätt att förbjuda eländet!! Är uppfödningen på minkens/rävens villkor inte ekonomiskt försvarbart, så är det inte ekonomiskt försvarbart att äga en päls heller. Vill man nödvändigtvis ha en så får man väl pröjsa?

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Här är bilder på mina älsklingar. :kär Den bruna är Ix (S*Jazz-Anna´s Bimsies IX). Alla i den kullen heter nio på olika språk, för de var nio i kullen...och så tycker ju matte att liftarens Guide till galaxen är jätterolig... Den svarta lilla, Ix´s dotter; har inte flyttat hem till mig än. Hon kommer förmodligen att heta S*Bimsies Extraterrestial e VI, dvs Evi. Förklaring; sex i kullen, alla är matemetiktermer/matematiker på E, rymdtemat håller i sig pga damens utseende.
Rasen är Cornish Rex!!! Bästa katten!

Jag har två ormar också, men tyvärr inga bilder. Majssnokarna Hugo och Sverker, samt deras möss, som varierar i färg och antal.

Jag ingen pojkvän, för jag har varken tid att sköta den som man ska eller utrymme så att den trivs... :hihi

Bifogat

• IX.jpg
    IX.jpg
    24 KB · Visningar: 45
  • sotsotis8.jpg
    sotsotis8.jpg
    27 KB · Visningar: 44

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Håll till godo!

2.5 år 58kg.

Bifogat

• arnold%2065b.jpg
    arnold%2065b.jpg
    50.6 KB · Visningar: 55

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Raja, Bearded Collie på 9 månader. Mycket päls och tunga....

Bifogat

• raja2liten.jpg
    raja2liten.jpg
    121.1 KB · Visningar: 38
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati