Husen på djursholm..

MikkE

Guest
FreddaAbborre skrev:
2244702 Tycker Kyrkbyn är rätt lika Vallentuna... Vissa områden i Vallentuna är ju inte direkt samma "klass" (åbygärde, sör/norrgården etc) men kolla Bällsta/Kragsta och Ormsta.

Jag bor i "nya" Vallentuna - Bällstaberg heter det. Här byggs det massor med nya frächa kåkar/lägenheter, mestadels av JM Bygg. Kolla in deras hemsida.
Jag tycker om Bällstaberg då i stort sett allt är nytt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
mini-knutten skrev:
2244734 Det var då fan vad folk hackade ner på Kyrkbyn. Måste väl vara jantelagen i aktion...

Visst.. Det finns ställen eller små områden som är fina i kyrkbyn precis som det gör i Rissne eller Alby.. Det gör dem inte till "Nästan djursholm"

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
mini-knutten skrev:
2244724 Har du blivit dissad/ner-spöad av någon brud från Kyrkbyn eller? Om du tycker att Kyrkbyn är skabbigt så vet jag inte vilken planet du kommer ifrån. Vi har ett (!) "höghus" (och tyvär 2 till på god väg) i centrum och sen en hel del radhus runtomkring. Några hundra meter utanför centrum hittar du hus som utan tvekan når upp till Djursholms klass, om ej i pris då vissa postnummer har en viss tendens att öka priset... Enda stället i Täby som skulle konkurrera med Kyrkbyn är möjligtvis Näsby Park, som med undantag från några fina villor längs vattnet annars bara består av höghus.

Dessutom så är vi Kyrkbyn utan tvekan Täbys kändis-rikaste område :fakta
Själv bor jag nästan granne med någon känd (läs: rik) f.d. friidrottare som jag aldrig kommer ihåg namnet på.

Herregud, vad är det som händer här?
Menar du på allvar att Täby Kyrkby är fräsigare än Viggbyholm t.ex? Roslags Näsby? Lahäll? Ensta? Skärp dig, man kan ju tro att du inte varit utanför Kyrkbyn.
Och att det skulle finnas några Djursholmsvillor i Täby Kyrkby: :rofl
Det finns några flotta vid sjön, några gamla kring Kyrkan, men resten är ju för fan energikrisvillor. :fakta
Näsby Park, är det "några fina villor längs vattnet"? :brynad
För övrigt är min pappa starkare än din. :blah

Bifogat

• delete näsby.JPG
    delete näsby.JPG
    56.5 KB · Visningar: 249

Pete Zahutt

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
den senaste!!
dsundelin skrev:
2243499 1. Du får mycket att göra om du ska vara grammatik polis på forumet. Lycka till!
2. Varför får jag känslan att du bor på djursholm?

1: Bara klargör att det inte är någon ö :)
2: För jag gör det. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Wman skrev:
2244950 Bara en Täbybo skulle göra den jämförelsen. ;)

Nä, men en täby kyrkbybo.

Kolla här, medelhuset i Kyrkbyn jämfört med Djursholm. Likheten är ju slående.

Bifogat

• delete kyrkby.JPG
    delete kyrkby.JPG
    53.6 KB · Visningar: 153
  • delete djursholm.JPG
    delete djursholm.JPG
    37.4 KB · Visningar: 322

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
mini-knutten skrev:
2244734 Det var då fan vad folk hackade ner på Kyrkbyn. Måste väl vara jantelagen i aktion...

Det är än så länge ingen som klankat ner på Kyrkbyn, bara din jämföresle att det skulle vara "lika fint" som Djursholm.

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
IronMike skrev:
2244759 Saltsjöbaden är ganska fint också... Strandvägen, sen kan du åka runt till solsidan, neråt vattnet. Sen har du Saltsjö-duvnäs, strandpromenaden..en del fina villor i duvnäsviken samt duvnäs udde.

Tackar för de tipset! :tummenupp
Nu hinner jag inte åka förbi där innan vi åker hem. Får ta det nästa gång. :)

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag bor på Lidingö och jag är fan drygare än YES. Det är så svårt att anpassa sig till alla andra när man är lite bättre. Det är svårt att förklara känslan men man är tvungen att vara sjukt dryg mot folk som inte är lika fina. Men jag jobbar verkligen på det.

/Micke

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Wesslan skrev:
2245123 Jag bor på Lidingö och jag är fan drygare än YES. Det är så svårt att anpassa sig till alla andra när man är lite bättre. Det är svårt att förklara känslan men man är tvungen att vara sjukt dryg mot folk som inte är lika fina. Men jag jobbar verkligen på det.

/Micke

:rofl :rofl

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Wesslan skrev:
2245123 Jag bor på Lidingö och jag är fan drygare än YES. Det är så svårt att anpassa sig till alla andra när man är lite bättre. Det är svårt att förklara känslan men man är tvungen att vara sjukt dryg mot folk som inte är lika fina. Men jag jobbar verkligen på det.

/Micke

Hahaha, klockren. Satt just och funderade på hur jag skulle kontra det tidigare påhoppet :yoparty

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Wman skrev:
2244950 Bara en Täbybo skulle göra den jämförelsen. ;)

Intressant del du valde att citera där, står det någonstans att JAG anser att täby är lika fint? Men visst, om alla här vill ghetto-förklara kyrkbyn så visst. Hoppas verkligen dock att det inte är samma människor som anklagade mig för hyckleri för några månader sedan när vi diskuterade djursholmsbratsen (läs här).

Fin jämförelse Marcus! Synd att skolan är över (eller inte... :fyllisar ); hade då haft en ursäkt att åka in till Djursholm och visa andra sidan av extremerna. Tror förresten fortfarande att du antingen är en "parkare" som fått dissen av en kyrkby-brud alternativt en av 8000 (av 8500) djursholmare som fått en överdos av arrogans :tungan

Peace out, niggahs!

/ Ghetto-Phille

Last edited:

Doktor.S

Snugglar
Gick med
6 May 2006
Hoj
Aprilia
Men herregud, flytta upp till Norrland och slipp alla djursholm/täby/lidingö ghetton och bo i skogen och knapra näver. Be a man.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Annars är Österskär fint. Inte i klass med Djursholm men ändå, trevligt villaområde. De enda nackdelarna är att det ligger på tok för nära Åkersbegra, + det att Per Luder bor här, usch o fy.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Pete Zahutt skrev:
2244946 1: Bara klargör att det inte är någon ö :)
Ingen ö nej, men en holme. Gamla Djursholm, du vet. Och visst bor ni PÅ Dujrsholm, något som den äldre generationens Djursholmare är snabba att påpeka ("Vi är väl inga mullvadar heller!") när man råkar klämma till med ett i istället för ett på.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
dsundelin skrev:
2243624 Ok, har funderat på att åka ut till Täby ensväng också och kolla lite. Får se om vi hinner med... Verkar fint där med.

Nä, Täby är inget skit att se. Då kan du lika gärna kolla Sollentuna eller någon annan förort.

Stick ut till Bromma / Äppelviken istället. Riktigt fint därute. Har du tid kan du även kolla in husen på St Essingens södra sida!

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
rimag skrev:
2243970 Skarpäng tex, men det är min personliga åsikt. Hur mycket till cemtrum finns det i kyrbyn egentligen...

Vad exakt menar du med skabbigt?

Mmmm, Skarpäng är riktigt sunkigt.... Dom säljer radhusen där för ynka 3 miljoner och villorna snittar 3,5. Så det måste absolut vara sunkigare är Kyrkbyn där villorna går för under 3.

Reb0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
dsundelin skrev:
2244208 Så abba björn bor på strandvägen. Synd man inte vet vilket hus som är hans. Kan dom inte ha sitt namn på brevlådorna, mkt lättare då.. :tungan

Han bor på en egen liten ö precis utanför stransvägen... Går inte att missa.

Biifer skrev:
2245669 Annars är Österskär fint. Inte i klass med Djursholm men ändå, trevligt villaområde. De enda nackdelarna är att det ligger på tok för nära Åkersbegra, + det att Per Luder bor här, usch o fy.

Amenvaffan. Österskär är ingen ort, Österskär ÄR EN DEL AV ÅKERSBERGA.
Det är ungefär som om jag skulle säga att jag kom från Skånsta. Eller Hacksta. Eller Norrgårdsvägen. Patetiskt. Österskär är fint på sina ställen, men även där kryllar det ju av radhus nuförtiden.

Du bor i Åkersberga. Punckt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...