Starstriker skrev:2248728
Amenvaffan. Österskär är ingen ort, Österskär ÄR EN DEL AV ÅKERSBERGA.
Jag som trodde både Åkersberga och Österskär var en del av Österåker.
Kommer du från Norrgårdsvägen? Det är Åkersbergas Ronna va?
Starstriker skrev:2248728
Markus skrev:2248760Jag som trodde både Åkersberga och Österskär var en del av Österåker.
Kommer du från Norrgårdsvägen? Det är Åkersbergas Ronna va?
Starstriker skrev:2248728Han bor på en egen liten ö precis utanför stransvägen... Går inte att missa.
Fel. Från land sett bor Ulvaeus till vänster.FreddaAbborre skrev:2248895Jo.. Du kan ta fel ö... Finns två... Den högra är "rätt"...
Teddy skrev:2248964Fel. Från land sett bor Ulvaeus till vänster.
Starstriker skrev:2248728Han bor på en egen liten ö precis utanför stransvägen... Går inte att missa.
Har inte heller hävdat att Österskär är en egen ort. Det är en del av Åkersberga precis som Skånsta och Margretelund. Men det är STOR skillnad på Österskär och den den del av Berga runt centrum. Även på Österskär och Margretelund.Starstriker skrev:2248728
Det är ungefär som om jag skulle säga att jag kom från Skånsta. Eller Hacksta. Eller Norrgårdsvägen. Patetiskt. Österskär är fint på sina ställen, men även där kryllar det ju av radhus nuförtiden.
Du bor i Åkersberga. Punckt.
1: Det heter inte på djursholm, det är ingen ö.
2: Många som bor i Djursholm är högutbildade och framstående inom sina respektive yrken och tjänar därefter. Självklart finns det mycket ärvda pengar som stannar inom släkten här ute....
Från susning.nu
Djursholm har utvecklats till att bli (troligtvis) Sveriges dyraste och finaste bostadsområde. Att direkt statistik är svår att få beror på att Djursholm inte är en egen kommun, utan ingår i Danderyds kommun.
Just kommunen Danderyd har den högsta nettoförmögenheten per person i Sverige, c:a 4 till 5 miljoner kronor (år 2002)per person, starkt beroende på rådande aktiekurser. Dock ägs 51% av innevånarnas totala förmögenhet av 1% av innevånarna. Man kan härtill nämna att nettoförmögenheten för Lidingö är 1.5 milj kr och i Haparanda 192 tusen kr. Se http://www.nordea.se/info/analys/index.html
Ett valdistrikt i Djursholmstrakten: http://www.val.se/val/val_02/valnatt/01R/0162/01620116.gif
Som barn har du 99,5%:s chans att klara av högstadiet galant om du bor här, högst i Stor-Stockholm, och troligtvis högst i Sverige. Stadsdelen erbjuder en mycket vacker lummig villastad som ger en oas från storstadspulsen i city - och erbjuder ett av få val för den inflyttade landsortsbon som bara måste ha mycket grönt omkring sig. Dock kostar det som smakar, runt 4 miljoner (år 2002) och uppåt kostar en egen villa.
Lilla du, nu är det så att jag bor PÅ Djursholm så jag tänkte informera dig om att man säger just så, PÅ Djursholm!
Lilla du, nu är det så att jag bor PÅ Djursholm så jag tänkte informera dig om att man säger just så, PÅ Djursholm!
fint trådlyft!
Det är bara att gratulera till en pallplats i VM i trådgrävning..... hihi)
Att säga på istället för i är en sjuka som drabbar alla finare områden och saknar i de absolut flesta fall språklig förankring. Så fort lite mer bemedlat folk bosätter sig i ett ghetto skall det kallas på och inte i ghettot.
Ha ha ha ha!! I så fall bor jag PÅ Södertälje!
Det här var en kul tråd. Undrar om Täby Kyrkby fortfarande är ungefär som Djursholm
Hade en flickvän som bodde på täby kyrkby för några år sedan, och det var fanimig inget speciellt med det stället...
Det är bara att gratulera till en pallplats i VM i trådgrävning.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|