Husky smr 570-04 "hjälp"

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
Tjena, är "ny" här på forumet, dock bläddrat runt några år.

Har precis bytt till en Smr 570, och är rent förälskat nöjd i hojen, förutom den långa gasen. Men mitt problem är att jag söker runt efter delar så som "bling" effektrör/slip-on och lite sånt, men hittar inte ett skit. Vet inte Fall jag letar fel eller att det är så pass ovanligt?

Tar gärna imot all hjälp och hemsidor där jag kan hitta lite nya saker som ovannämnt m.m kopplingsgrep osv.

Inte ute efter något org för då vet jag att Halvard kan sin sak och är snabb.

Tack på förhand!

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Halvards motor i eskilstuna är riktigt vass på Hva, men vill du ha grejer är ebay.de det enklaste för dig. Där finns mängder med skoj.

Jag hade FP på min 570 men var väl sådär nöjd med det. Hittar du nåt så är det med stor sannolikhet begagnat, för nytt tror jag inte det finns längre till den hojen.

Lycka till med hojen för övrigt. Har ett strippat men portat topplock om du är sugen ;)

Mvh

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
Jo han har jag koll på, skit bra är han.
Okej, då får jag gå in dör och leta runder :) Aufan, vadå gav det inte ut något bättre respons lr hk då? Har du lust så berätta gärna lite.

Jadu, du får gärna utveckla det lite mer, har inte direkt koll på sånt. :rodnar:3freak

Tack för svar.

Mvh

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Jo han har jag koll på, skit bra är han.
Okej, då får jag gå in dör och leta runder :) Aufan, vadå gav det inte ut något bättre respons lr hk då? Har du lust så berätta gärna lite.

Jadu, du får gärna utveckla det lite mer, har inte direkt koll på sånt. :rodnar:3freak

Tack för svar.

Mvh

FP lät bara mycket, det märktes ingen skillnad i effekt. Jag hade en TE som jag gjorde om till en TC i motorn vilket innebär TC-kam, komphöjning, urfräsning av vevparti också hade jag då den toppen jag har kvar som har större ventiler. Jag använde mig av originalavgassystemet men bytade ljuddämparen till en TC originalburk. Det gjorde enorm skillnad.

Allt som allt så gjorde alla dessa modsen stoooor skillnad i hur den gick. Du som har en SMR har samma motor som jag hade i min TE och har således en hel del effekt att hämta ut med enkla medel.

Jag har en gammal tråd nånstans där jag skriver om vad jag gjort.

Fråga om det är nåt.

Mvh

Alraek

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
04 Husqvarna Smr 570
FP lät bara mycket, det märktes ingen skillnad i effekt. Jag hade en TE som jag gjorde om till en TC i motorn vilket innebär TC-kam, komphöjning, urfräsning av vevparti också hade jag då den toppen jag har kvar som har större ventiler. Jag använde mig av originalavgassystemet men bytade ljuddämparen till en TC originalburk. Det gjorde enorm skillnad.

Allt som allt så gjorde alla dessa modsen stoooor skillnad i hur den gick. Du som har en SMR har samma motor som jag hade i min TE och har således en hel del effekt att hämta ut med enkla medel.

Jag har en gammal tråd nånstans där jag skriver om vad jag gjort.

Fråga om det är nåt.

Mvh

Aufan, då är inte en sån till speciell nytta med andra ord.

Ok låter gött. Men är toppen i fint skick? Inte skev eller liknande. Du själv som fixat till den? :)

Jo, var tusan kan man få tag på TC dämpare till ett bra pris?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati