Husqvarna 125 SM

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
prulle skrev:
2361096 Din e fan inte hög..Den är kanske högst 5 cm högre än min drd sm va :7peta Eller ja den e som min är med mjuka fjädringen..
:tomten :D

qvarnan lär ju gå som alla andra enduro 125:eek:r Som ett svin!

Det är dock inte samma motor i SMS:en som i Wr:n och Cr:n. Så riktigt lika bra tryck är där inte i den. Bland annat har SMS:en separat oljetank.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Loy skrev:
2361114 Det är dock inte samma motor i SMS:en som i Wr:n och Cr:n. Så riktigt lika bra tryck är där inte i den. Bland annat har SMS:en separat oljetank.

ah loy vi har ju haft den här diskussionen en gång redan ;) ahah. men vad jag kom fram till genom lite djupdykande i frågan så har qvarnan typ 31hk i motorn. och 28mm förgasare. så den läxar väl upp dt+crmen iaf =)

förresten rosen, kör 13 drev fram. blir ett jevla axx med ktmen då. min kompis kör med de fram, orginal e det 14 tror jag. var det iaf på 07an ja kolla på ida. =)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Loy skrev:
2361114 Det är dock inte samma motor i SMS:en som i Wr:n och Cr:n. Så riktigt lika bra tryck är där inte i den. Bland annat har SMS:en separat oljetank.
Okej fan synd :( Kanske lite mer väg anpasad istället.

28 mm förgasare? de är ju va crmen har riktiga hojar har minst 38:a :fakta

Nej, kör på den lär va stabilt andrahandsvärde.

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
prulle skrev:
2361173 Okej fan synd :( Kanske lite mer väg anpasad istället.

28 mm förgasare? de är ju va crmen har riktiga hojar har minst 38:a :fakta

Nej, kör på den lär va stabilt andrahandsvärde.

aa den är lite mer väg. men visst. säkert trevlig hoj. men inget för mig :yoparty

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Ne, dragit lite snabba slutsatser nu och det får bli en KTM exc 125 med trimkrök, vill inte ha nån slö maskin som blir dragen av gasgas och Ktm, så slopar nog husqvarna sm :p

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
BigAir skrev:
2361447 Ne, dragit lite snabba slutsatser nu och det får bli en KTM exc 125 med trimkrök, vill inte ha nån slö maskin som blir dragen av gasgas och Ktm, så slopar nog husqvarna sm :p

är de verkligen så jävla viktigt vilken som drar vem? Så tyckte jag med innan men sen är de så mycket annat som ska spela in också. Jag tror inte du har förstått innebörden riktigt med att ha motorcykel.....:va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
BigAir skrev:
2361447 Ne, dragit lite snabba slutsatser nu och det får bli en KTM exc 125 med trimkrök, vill inte ha nån slö maskin som blir dragen av gasgas och Ktm, så slopar nog husqvarna sm :p

Trots att jag har en husqvarna wr så drar rosen mig. Vad ska jag ta mig till då :va Banka ner han och sno hans eller? Det kommer alltid finnans någon som drar dig på det ena eller andra sättet.

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Hm, det var vell inte direkt så jag menade. Klart man kan bli dragen, men enligt många verkar KTM´en vara en rappare hoj så tror jag kommer ha roligare med den längre än med en Husqvarna SM.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
BigAir skrev:
2362830 Hm, det var vell inte direkt så jag menade. Klart man kan bli dragen, men enligt många verkar KTM´en vara en rappare hoj så tror jag kommer ha roligare med den längre än med en Husqvarna SM.

Jag tror du kommer vara mer än nöjd med orginalröret.:tummenupp

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Ne, det lutar nog igen mot att det blir en husqvarna ändå..
Man fick ju med ett HGS effektrör, den gjorde 150 med bra axx med det, resten var original, vad mer kan man trimma med för inte allt för mycket pengar för att den ska gå ännu bättre?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
BigAir skrev:
2363211 Ne, det lutar nog igen mot att det blir en husqvarna ändå..
Man fick ju med ett HGS effektrör, den gjorde 150 med bra axx med det, resten var original, vad mer kan man trimma med för inte allt för mycket pengar för att den ska gå ännu bättre?

Reedventiler, inställd tändning, byta cylinder. Ska du köra den på gata?

Om ja, du är 91a och har förmodligen inte kört en enduro. Testa en och du är mer än väl nöjd med orginalefffekten.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
BigAir skrev:
2363211 Ne, det lutar nog igen mot att det blir en husqvarna ändå..

Men snälla. Du behöver inte trimma. Den har tillräckligt med effekt och kommer säkert att gå isönder ändå :tummenupp

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Haha, ni säger det. Fan jag är ju rädd att jag kommer tycka det går slött :tungan Men jag kanske flyger av efter bara nån meter, vem vet :yoparty

Jo, jag kommer köra mest gata, men vill ju kunna köra över skolkullarna och lite småvägar också, går det eller slirar den bara runt :va

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
BigAir skrev:
2363741 Haha, ni säger det. Fan jag är ju rädd att jag kommer tycka det går slött :tungan Men jag kanske flyger av efter bara nån meter, vem vet :yoparty

Jo, jag kommer köra mest gata, men vill ju kunna köra över skolkullarna och lite småvägar också, går det eller slirar den bara runt :va

Ja, du kommer ändå inte kunna hantera all kraft med SM hjul på grusväg med ens orginaleffekten.

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Bärgren skrev:
2363750 Ja, du kommer ändå inte kunna hantera all kraft med SM hjul på grusväg med ens orginaleffekten.

Hm, ajdå. Jag har endel grusvägar osv här, kanske man ska satsa på en exc med crossdäck då?

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
BigAir skrev:
2363763 Hm, ajdå. Jag har endel grusvägar osv här, kanske man ska satsa på en exc med crossdäck då?

Kanske, men du kommer ändå inte utnyttja den till 100% för orginaleffekten räcker till gott och väl.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
BigAir skrev:
2363741 Haha, ni säger det. Fan jag är ju rädd att jag kommer tycka det går slött :tungan Men jag kanske flyger av efter bara nån meter, vem vet :yoparty

Du kommer inte tycka att den går slött! Sen finns det grövre däck som passar på "sm-fälgar" !

BigAir skrev:
2363763 Hm, ajdå. Jag har endel grusvägar osv här, kanske man ska satsa på en exc med crossdäck då?

Sen sladdar det ju mer med sm-däck vilket gör det hela mer intressant :hihi

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
BigAir skrev:
Nej fan RIKTIGA crossdäck sliter/slits som fan och sen vandrar dom på asfalt. Så tjaka smen nu!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
prulle skrev:
2361096 Din e fan inte hög..Den är kanske högst 5 cm högre än min drd sm va :7peta Eller ja den e som min är med mjuka fjädringen..
:tomten :D

qvarnan lär ju gå som alla andra enduro 125:eek:r Som ett svin!
min är knappt lägre än crmen som jag såg det, och då skiljer det trotsallt lite i hjulstorlek :tungan

kieL skrev:
2361135 ah loy vi har ju haft den här diskussionen en gång redan ;) ahah. men vad jag kom fram till genom lite djupdykande i frågan så har qvarnan typ 31hk i motorn. och 28mm förgasare. så den läxar väl upp dt+crmen iaf =)

förresten rosen, kör 13 drev fram. blir ett jevla axx med ktmen då. min kompis kör med de fram, orginal e det 14 tror jag. var det iaf på 07an ja kolla på ida. =)
28 bara måste var för lite :jisses

jo har beställt 13 - 46, ska fixa på det imorgon :yoparty sen blir det träna wheelies :yoparty :yoparty :yoparty

Loy skrev:
2362085 Trots att jag har en husqvarna wr så drar rosen mig. Vad ska jag ta mig till då :va Banka ner han och sno hans eller? Det kommer alltid finnans någon som drar dig på det ena eller andra sättet.
smäck på en 48mm fögge så går hon nog fint :lol

Last edited:
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende