Husqvarna 570 el. 510

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jakke skrev:
2660322 Nu har jag letat färdigt!

Eftersom det inte blev någon 570rr åkte jag förbi Halvards efter jobbet och "råkade" beställa en ny 450:) (Leverans jan-feb).
Vi ses i vår:gnissla

/Jocke
GÖTT !!

:gråta och :4skrika blev snabbt :yoparty :tomten och :hoppskrat :cpparty med viss risk för :crash och :kryckor

Du är välkommen så fort vi drar igång säsongen igen :tummenupp

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Funderade lite på uppsamlingskärl och andra måsten när jag råkade hitta den här. Är det någon som använder något liknande? bra/ dålig? Tyckte inte priset var så farligt (129 EURO) om man jämför med priset för en vanlig hasplåt.

Bifogat

• 2_0.jpg
    2_0.jpg
    5.8 KB · Visningar: 63
  • Ueberlauf.jpg
    Ueberlauf.jpg
    73.2 KB · Visningar: 92

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Jag håller på och letar efter en lämplig buss att frakta hojen i och har nu hittat en lagom billig VW lt 31 -90. Är det någon här som har en likadan och som kan berätta om det är en "bra och pålitlig" buss? Hur är den att köra?

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Äntligen har hojen landat i Eskilstuna. Var förbi efter jobbet igår och tog några sunkiga bilder med mobilkameran. Nu ska dom bara ta bort strypningarna och byta ljuddämpare så jag kan hämta hem den ikväll:)

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    112.7 KB · Visningar: 142
  • 2.JPG
    2.JPG
    102.5 KB · Visningar: 114
  • 3.JPG
    3.JPG
    112.8 KB · Visningar: 125

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Äntligen har hojen landat i Eskilstuna. Var förbi efter jobbet igår och tog några sunkiga bilder med mobilkameran. Nu ska dom bara ta bort strypningarna och byta ljuddämpare så jag kan hämta hem den ikväll:)

BYTA ljuddämpare???? Ska du tävla eller bara gatkörning?

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
BYTA ljuddämpare???? Ska du tävla eller bara gatkörning?

Ja, nytt för i år är tydligen en 3kg tung katalysator som sitter intryckt i ljuddämparen:näsblod . Blir ett byte till 06ans dämpare istället.

Hojen kommer att köras väldigt lite eller inte alls på gatan.

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Ja, nytt för i år är tydligen en 3kg tung katalysator som sitter intryckt i ljuddämparen:näsblod . Blir ett byte till 06ans dämpare istället.

Hojen kommer att köras väldigt lite eller inte alls på gatan.

Dämparen från TC 450/510 till 06:an är Arrow tillverkad och måste väll gå att hitta från nån crossåkare.

Förresten.....ska vi byta fälgar? :krama

bjos

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Husqvarna sm 610s, KTM 520exc
Hej

Vad ar den stora skillnaden mellan en TC och en smr? Om man anda har Motard hjul som man vill annvanda, och brams, Ar allt annat de samma? Jag har for mig att tc bara ar fem vaxlad men inte saker. Vad funkar bast pa bana, en konverterad tc eller en smr? Jag snackar 450 om det har nagon betydelse.

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Dämparen från TC 450/510 till 06:an är Arrow tillverkad och måste väll gå att hitta från nån crossåkare.

Ja, TC-dämparen är snyggare och har titanskal MEN enligt handlaren är smr-dämparen "bättre". Jag ville bara få hem hojen och torrgasa så jag frågade aldrig varför:va

Förresten.....ska vi byta fälgar? :krama

:pannkyss

Vad ar den stora skillnaden mellan en TC och en smr? Om man anda har Motard hjul som man vill annvanda, och brams, Ar allt annat de samma? Jag har for mig att tc bara ar fem vaxlad men inte saker. Vad funkar bast pa bana, en konverterad tc eller en smr? Jag snackar 450 om det har nagon betydelse.

TC:n är femväxlad. Fjädringen skiljer också mellan TC och SMR.
Varför skulle en konverterad TC funka bättre på en motardbana än en SMR (som är byggd för att köra motard)?

Cable guy

TROR DU JAG BRYR MEJ???
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Husqvarna 510 smr -06
Tyckte jag såg att din hoj har en el-fläkt på bilderna...
Är den standard på 450smr -07?

bjos

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Husqvarna sm 610s, KTM 520exc
TC:n är femväxlad. Fjädringen skiljer också mellan TC och SMR.
Varför skulle en konverterad TC funka bättre på en motardbana än en SMR (som är byggd för att köra motard)?[/QUOTE]

Smr Ar val ocksa gjord for att kora pa vagen med. Sa kanske avgassystemet ar battre for race pa tc an pa smr, jag vet inte. Det ligger nagot i det du sager.

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
Husqvarnas enduro och Supermotard hojar, är tillverkade för Euro3 kraven som ska inträda. Saker man måste ha då är katalysator, kylfläkt och det var nått mer.
Sedan sitter det även en massa trottelstop, accpumpsstop annan nål och lite annat skit i förgasaren oxå för att klara kraven.
Utan då får man köpa vanliga dämparen för ett subventionerat pris (1500:- har jag för mig).
Alla dämpare är tillverkade av Arrow, inte bara TC dämparen. Men TC dämparen + Rör är av titan, medans enduro/SM har rostfritt rör med aludämpare.

Sedan vilken hoj som är bäst att bygga en race motard av det vette fan. TC har mer pulver, men istället har den en tätstegad 5växlad låda.
SM hojen har 6växlat med större spridning på växlarna, radialbroms och dämpare färdiga för SM.
Det är lättare att skaffa mer effekt i SM hojen enl min mening.
Men hojen Ola Eifrem åkte på förra året var ju en standard TC som dom monterat Highlands gaffel och hjul på.

Jakke
Kanon fin hoj du köpt!! du kommer inte bli besviken. Har själv buskört lite med farsans ombyggda enduro 510.a Och dom går otroligt bra.:tummenupp

Har lite bilder oxå på min TC:
DSC02847.jpg

DSC02849.jpg

Farsans ombyggda TE:
DSC00167.jpg

Båtsman

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Trimmad HONDA CR 500 -01 Aluminiumram + räsersoppa o finndubb
Sjysst rekvisita i det garaget:tummenupp , husqvarnatrogen som man är.(nästan:rolleyes: )
Sen en hederlig 1400 med lite vrid gör ju inte saken sämre

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
VORbergare, kz400B2
Jakke
Kanon fin hoj du köpt!! du kommer inte bli besviken. Har själv buskört lite med farsans ombyggda enduro 510.a Och dom går otroligt bra.:tummenupp

Tackar! Är ruskigt nöjd med köpet. Men det blev ingen 510, köpte en 450 istället. Nu får det bli varmare så jag kan ut och provköra den.

Fina hojar du och din farsa har:tummenupp

BALJA 1

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Husqvarna smr 450 2006
Hva

Ok, nu är äntligen Hondan såld. Är det nån som vet var jag kan få tag i en av hojarna på min lista?

Tja !!

Jag tror Halvard har en demo 450 cc 2005 som jag körde i spanien lägret.
ca 15 tim
Balja Ring 0433-30785 kolla med Henke

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept