Husqvarnas enduro och Supermotard hojar, är tillverkade för Euro3 kraven som ska inträda. Saker man måste ha då är katalysator, kylfläkt och det var nått mer.
Sedan sitter det även en massa trottelstop, accpumpsstop annan nål och lite annat skit i förgasaren oxå för att klara kraven.
Utan då får man köpa vanliga dämparen för ett subventionerat pris (1500:- har jag för mig).
Alla dämpare är tillverkade av Arrow, inte bara TC dämparen. Men TC dämparen + Rör är av titan, medans enduro/SM har rostfritt rör med aludämpare.
Sedan vilken hoj som är bäst att bygga en race motard av det vette fan. TC har mer pulver, men istället har den en tätstegad 5växlad låda.
SM hojen har 6växlat med större spridning på växlarna, radialbroms och dämpare färdiga för SM.
Det är lättare att skaffa mer effekt i SM hojen enl min mening.
Men hojen Ola Eifrem åkte på förra året var ju en standard TC som dom monterat Highlands gaffel och hjul på.
Jakke
Kanon fin hoj du köpt!! du kommer inte bli besviken. Har själv buskört lite med farsans ombyggda enduro 510.a Och dom går otroligt bra.
Har lite bilder oxå på min TC:
Farsans ombyggda TE: