Husqvarna 610 sm 07 nåt att ha ?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
-=Husqvarna 610 sm 07 tråden=-

Är lite sugen på att köpa en sån här husky..Så söker lite info från kunniga folk som kan ge mig lite tips & råd :)


mvh vOLt
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Det beror helt på vad du ska använda hojen till. Ska du ha en busmaskin eller "pendla-till-jobbet-hoj"?
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag ska ha den till båda sakerna..dock ej åka bana.Vill ha en hoj som funkar till de mest och som håller...Lite inne på ktm 660 lr 610.
 

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
H-sand
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
610:an vibrerar mindre än lc4:an skulle gissa på att det är ungefär samma effekt. Det sitter även insprutning på 610 -07.
ring och snacka med Halvards så kan han berätta om 610:an.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
SSååå! Nu har jag köpt en 07 som går underbart bra.. Den går ju så mjukt och som sagt vibrerar ju ganska lite. Jag har dock bara haft den 2 dagar och hittils är jag grymt nöjd! Den var helt okej att försäkra oxå 3400 kr helåret är lite mindre än vad jag pröjsa för min R6. Sen sitter man ju grymt skönt på huskyn och som sagt insprut som smider på fint. Lite slöare än en 660 visst, men det kan jag leva med för att äga en ktm är nog inget som jag har planerat på att göra.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
SSååå! Nu har jag köpt en 07 som går underbart bra.. Den går ju så mjukt och som sagt vibrerar ju ganska lite. Jag har dock bara haft den 2 dagar och hittils är jag grymt nöjd! Den var helt okej att försäkra oxå 3400 kr helåret är lite mindre än vad jag pröjsa för min R6. Sen sitter man ju grymt skönt på huskyn och som sagt insprut som smider på fint. Lite slöare än en 660 visst, men det kan jag leva med för att äga en ktm är nog inget som jag har planerat på att göra.


Kul, så det blev en qvarna! :tummenupp
Gick från zx9r till min 510, och jag är lika glad över skillnaden i försäkringspremie.:)

Så upp med lite bilder nu också!

Nån som har effektuppgifter om denna? och vad väger den?


Effekt vet jag inte, men den är rätt tung, 142.5 kg.

Lite uppgifter: http://www.husqvarnamc.se/images/supermotard/07/Smpdf/SUPERMOTARD/sm 610-IE e3.pdf
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Fan haft henne i 2 dagar nu och är så jävla nöjd...Jag hade R-6 innan och kan säga att ja flina när ja fick veta va huskyn skulle kosta att äga.. Jag ska smacka upp bilder på henne nu till helgen serrö =) Sköna med denna hoj är att ja har kul redan vid 50km/t och inte vid 150 som förut..
 
Last edited:

kadde

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
Sm 610 ie 4sale
bara synd att hon ä lite klen
ca 49 hk org men i eu ska den ge 55 tror katten tar dessa 6 med ett slipon så kanske 57-58 rätt mappad.
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Visst att det inte är samma drag som i en 660. man ska ju komma ihåg att hojen är ju på bara 576 cc. Men jag har ett slipon på [Arrows]och kan säga att de gjorde susen..Sen väljer ja ju elstart mot kick plus att ja vill liksom ha en nyckel till att slå på hojen..de går för den lilla skillnaden i drag för min del iaf..
 

Arwen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lei Han
Hoj
vill ha ....
Kul att du e nöjd med min gamla hoj. Håller med dig att dom e fina att åka på. Känns smidigare än 660 trots lite mer kg...(4,5) vid aktiv körning blir skillnaden väldigt liten. Dessutom kan man åka 20 mil utan att ta skada av det hehehe.

Ha det gött
 

kadde

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
Sm 610 ie 4sale
håller me dig jag väljer denna före 660 alla gånger man ä ju lite lat med.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Nån som vet var man kan köpa annan plast till huskyn ?
 

Arwen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lei Han
Hoj
vill ha ....
Menar du den svarta plasten? Den borde nån husqvarna handlare kunna ta hem. Hojen finns ju i svart oxå från fabrik. Har sett nån mer stans lite rolig plast och snygga dekaler. Återkommer med adressen när jag hittat den.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
jo de är som sagt lite klent me saker till just denna hoj, men ja ska köpa den svarta orginal plasten till den...Ska även lack om hjulen till svarta tror ja =)
btw..ty for the links :tummenupp
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Bara jag som tycker att Husqvarnan är förbannat snygg original, vit/röd/grå? :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top