Husqvarna 610 SM

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hallå alla motard förare!

Nu är det så att tre snart fyra av mina vänner köpt sig varsin Husaberg motard, en 650 -07, en 650 -06 och en 450 -04

Jag vill jämt vara värst eller annorlunda så jag har funderat lite på Husqvarna 610 sm?

Hur är kvaliten jämnfört med Husa?

Går de att få reggade?

Någon som kör Husqvarna motard?

Har kört Husa -07an och man sket ju inte ner sig jämnfört med R1an men visst är det kul och man har grymm koll! Mot en tung Retta.

Ktm 525 är det ett alternativ?

Jag har köpt att ska man ha en kul motard då får man skruva satan, men visst vorde det fint med en 660 smc och dess serviceintervaller men de är lite för klena va?

Så hjälp mig gärna om ni vill se mig i motard träsket :)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Tillför inte tråden så mycket men jag är själv nyfiken på husky 610 sm (den nya) man läser ingenting om den någonstans. Den är ju sketsnygg!
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Tillför inte tråden så mycket men jag är själv nyfiken på husky 610 sm (den nya) man läser ingenting om den någonstans. Den är ju sketsnygg!


Nej det är svårt att hitta något matnyttigt om den? Ja den är hård :yoparty
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Hallå alla motard förare!

Nu är det så att tre snart fyra av mina vänner köpt sig varsin Husaberg motard, en 650 -07, en 650 -06 och en 450 -04

Jag vill jämt vara värst eller annorlunda så jag har funderat lite på Husqvarna 610 sm?

Hur är kvaliten jämnfört med Husa?

Går de att få reggade?

Någon som kör Husqvarna motard?

Har kört Husa -07an och man sket ju inte ner sig jämnfört med R1an men visst är det kul och man har grymm koll! Mot en tung Retta.

Ktm 525 är det ett alternativ?

Jag har köpt att ska man ha en kul motard då får man skruva satan, men visst vorde det fint med en 660 smc och dess serviceintervaller men de är lite för klena va?

Så hjälp mig gärna om ni vill se mig i motard träsket :)
om du vill vara värst ska du väll ha en 550 :)
 

BORG

B-BRAIN
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Newmill
Hoj
CRF450
95000_3_17_p.jpg


Om du nu vill vara annorlunda så varför inte en TM 530 Blackdream?
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Gå in på supermotojunkie.com, där finns det massor med info.

:tummenupp will do!

Edit: De var ju på engelska vilket man förstod men sen medlemskap osv.. Är du nöjd med din? Något att tänka på?

Effekt/vikt/service?

Om jag förstod rätt att du har en?

95000_3_17_p.jpg


Om du nu vill vara annorlunda så varför inte en TM 530 Blackdream?

Nja inte riktigt min smak, en Aprillia 550 däremot men då har vi priset som drar ner glädjen över den.

Husaberg lämnar en garanti på 31 dagar vilket iof kanske är generellt för motarder?

Låter lite skrämmande...
 
Last edited:

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Kungsholmen
Hoj
VORbergare, kz400B2

Edit: De var ju på engelska vilket man förstod men sen medlemskap osv.. Är du nöjd med din? Något att tänka på?

Effekt/vikt/service?

Om jag förstod rätt att du har en?

Du förstod fel. Jag har visserligen två Husqvarnor men den ena är en SMR450 -07 (motard) och den andra är en TC610 -98 (cross).

Att bli medlem är både gratis och busenkelt så titta in där så hittar du säkert svar på allt du undrar över:tummenupp
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Du förstod fel. Jag har visserligen två Husqvarnor men den ena är en SMR450 -07 (motard) och den andra är en TC610 -98 (cross).

Att bli medlem är både gratis och busenkelt så titta in där så hittar du säkert svar på allt du undrar över:tummenupp

okok :tummenupp
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Personligen så föredrar jag att åka med på gata med min 660 jämfört med 560. 560 är i stort sett identisk med 525 men SMR har bättre dämpning och bromsar jämfört med EXC som man får köra på gata med. Jag tycker 525/560 känns för liten på gata. Visst, skulle jag enbart köra i stan så funkar det men så fort man kommer ut på småvägar så lider inte 660 av sin storlek och vikt. Effekten är ungefär den samma i de båda.

Skulle jag välja mellan 525 och Husaberg 650 för gatåka så vinner Husaberg lätt. Lite större och mer mos i rovan. Tror nog det ska till en Ap-rulla 550 för att slå den effektmässigt.

För att välja mellan Husaberg 650 och KTM 660 så får du fråga dig vad du ska ha hojen till. Är det enbart lek och gatkörning så ser inte jag någon anledningen att dra på sig mer service och ökad risk för ras som det innebär med en Husaberg. Kör du hyffsat mycket på bana också så kliver Husabergaren fram och blir ett bra alternativ. KTM 660 gör inte bort sig totalt på bana men det är tungt på gokartbana. Men det är långt ifrån omöjligt att hänga på en Husaberg /525 på gokartbana med en 660. Skulle du vilja leta dig ut i skogen eller på en crossbana nån gång ibland också då ska du definitiv välja bort 660 då den blir alldeles för tung.
 

bamutt

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Linköping
Hoj
husqvarna sm610-06, kx 125-98
Jag har en husqvarna sm610 -06a. Den går som en ktm 640 rakt fram typ men det en grym skillnad när det börjar svänga lite.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top