McGee skrev:
Komplett skithoj kan jag inte påstå att det är.. en sm610s med borttagna katalysatorer och ombestyckad och öppnad luftburk går nästintill identiskt som en XR650 med k&n filter(öppnad luftburk) ombestyckad och slipon. Sen så är fjädringen helt ok då man slipper hålla på att ställa om som på en svampig offroad. Precis som det stod i artikeln det länkades till tidigare är den grymmt skön att köra, nästan helt utan vibrationer och jämnt och fint register.
Ren skit.
Slipper hålla på att ställa om fjädringen??? Vad snackar du om.
Du KAN inte ställa om fjädringen på den och "grundinställningen" är skitdålig.
Detta är tillråga på allt bara EN del av vad som är dåligt med denna hoj.
Annat är motorkaraktär (som inte finns) i originalutförande. Omständig som fan att trimma/bygga om för den som vill göra det. Det är en dålig lekhoj vilket är nästan fantastiskt med tanke på att det ska vara en motard osv, osv.
Jag har haft betydligt roligare på motardade XT´s än på de 610´or jag kört.
Och visst den går mjukt och fint men det gör den inte till en bra motard vilket är utgångspunkten för mig när jag menar att det är en skithoj. Alltså:
Inte en (total) skitmotorcykel utan en skitmotard.
Och, med detta menar jag inte att det bara är agressiva racehojar som är bra utan ex en 640 är en mycket bra hoj, en xr med lite hårdare framfjäder är en mycket bra hoj men en 610s kommer aldrig att bli en bra motard.
Hyfsad hoj för nåns farsa (eller morsa) att glida till jobbet på får jag dock erkänna att det är. Iaf om de åker mest stadstrafik.
Daniel...
www.supermotard-racing.com
ps. jag har faktiskt kört dem en hel del och dessutom jobbat med dem (jobbar som hojmek) och jag sågar ej hojar (speciellt motarder) lättvindligt .ds