Husqvarna 701 Dyno jet bänkningsresultat

Jakko

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2017, Husqvarna, 701 Supermotard
Tjena! Här är mina resultat dyno jet bänk på min Husqvarna 701 SM -17

Bortse från att tid och datum inte stämmer överens, båda resultaten är från samma dag.

Delar:

Sc project slip on

Power commander 5

Rottweiler SAS/Canister Removal Kit

Rottweiler Intake System

Crankcase Breather Blanking Kit For Rottweiler Intake Kits

Före = Alla dess delar monterade men luft/bränsle har inte pillats på.

Ni får gärna dela med er av era resultat så man har något att jämföra med.
Åsikter bra dåligt?
Själv tycker jag att det är underligt att jag tappat 0.4 Hästkrafter.
:confused::confused::confused:benk.png
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hade varit fint att veta hur mycket den faktiskt lämnade på bakhjulet innan mods...
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Vad ska en sådan lämna på hjulet original? Som Anders säger, effektdippen på topp borde justerats bort då den är ganska tydlig. Eller slirar det?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Alla bänkar ger olika värden så det enda sättet att veta vad det ger är att köra före och efter montering. För optimering låter jag de som kan mer svara.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det saknas en O2-graf men förmodligen beror tappet på lite fetare blandning - som förklarar att du har mer vrid i nästan hela registret jämfört med standardmappningen. Förmodligen hade det gått att skruva lite till - du har en effektdipp nära maxvarvet som man borde klenat bort.

Oaktat skillnaden av bänkarna i sig.

Ja, ser det inte ut som att vridet är något högre genom typ hela registret? Då borde väl effekten hänga med upp genom typ hela registret iom att den beror på vrid & varvtal?
Tror du eftermappningen går fetare än 12,5:1?
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tycker inte du skall dra för stora växlar på det där men en AF kurva hade varit relevant. Ser ju inte särskilt väl inställt ut sådär på en höft.

Men sen är rottweiler ombyggnaden där man tar bort en stor väl designad luftburk med intag långt iväg från motorvärme med ett filter som suger i sig varmluft. Passar sådär i dynomiljö där man står med stekhet motor och begränsat med luftflöde runt motorn.

Jag tycker för övrigt rottweiler är uselt amerikanskt skrot som borde förbjudas.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Utan lambdakurva så kan man inte säga bu eller bä men de finns risk att bänkaren inte orkat justera om bränslekurvan helt enkelt eller ytterst lite. Den skulle inte tappat ivf….
Va du med så du såg hur mycket hen justerade i bränslemappen? Kördes de många pull med bränslejustering eller blev de bara en eller två körningar och sen va de bra?
Jag menar de tar 7-20 pull för att testa ut vart den ger mest pulver.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top