Det är märkbar skillnad i framför allt gången på motorn mellan en 2016 och en 2017 eller senare. Klart mindre vibrationer i den uppdaterade motorn. Användningsområde och personliga preferenser väger dock tungt, så bäst är att provköra båda modellerna och bilda dig en egen uppfattning.
Den extra balansaxeln uppe i toppen kom 2018 så jag antar du menar att en 18 går finare än en 17?
Nej, den kom med 2017 års modell. Det är bara 701r av årsmodell 2016 som har den gamla motorn.
Bra att du va med där jag misstog mig här ser man ju balansaxen på en 17 årg.
Men då kan man säga att en årg 17 har bet bättre motor än 16 både glidlagrad vevstake och extra balansaxel de är bara glömma köpa en 16 helt enkelt om man nu inte får en 16 snorbilligt.
Hur billigt är snorbilligt?
De billigaste jag har sett hittills har varit i häraden 55 - 57 tkr. Med det sagt är det ingen större skillnad i beg-pris 2016 kontra 2017, men desto större skillnad i motorn. En 2017+ är en hoj med senaste generationen av LC4:an, till (oftast) samma pris som en 2016 med den äldre generationen.
Dock, som sagts tidigare; försök provköra båda generationerna för att se om du ens märker skillnaden själv. Gärna back-to-back. Jag har en Enduro -18 som du kan provköra om du vill, nordväst om Stockholm.
Vist går de koppla ur abs enbart bak? Kompisaren köpte just en årg19 701a enduro men han har inte satt sig in i om och hur man kopplar ur abs bak. Den är ju helt värdelöst tråkig att köra grus med abs inkopplad bak.
Det går att koppla ur bakhjulets abs om man har en dongel för det. Den finns som originaltillbehör. Visserligen har jag en -16 men jag tror att det är samma på -19.
Ok de va bra vetande köper man den prylen från reservdelslistan Husqvarna?
Japp, som tillbehör. Tror att abs-dongle är produktnamnet i listan.
Fan va dyr de va överallt även utomlands ebay mf ställen. 1170-1400kr de är ju stöld finns de ingas billigare?
Finn s de ingen pillsnerlösning typ att man bygger en själv.
Är de någon som vet serviceintervallerna och vad som ska göras vid dem jag tänker främst på när kollas ventilspel och när senast måste oljan bytas för att behålla garantin?
Blir de mer trimning i vinter H3dlund?
Kompisarens nyköpta 701a låter som en tyst gräsklippare så han skäms men han är för snål för att köpa hela tuningkittet. Om han monterar ett öppet slipon och sågar hål i luftburkskåpan finns de någon lös mapp som går att stoppa i eller duger en Rottwiler dongel? För några sidor tillbaka bromsade någon utan mappning och de såg inte så skadligt snålt ut för motorn.
Japp motorn ska snart iväg på rehab & träningsläger.
Tuningkitet tror jag inte går att köpa ens längre pga nya regler m.m., tillverkaren får ej sälja saker som inte är gatlagligt verkar det som.
Klart det fungerar att köra med upptagen luftburk och dongeln, men slipon + öppna upp luftburken och en pc5 så vaknar dom till liv ordentligt! Mer sås behövs.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |