Husqvarna 900 Nuda R

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ja då kan man bli "medlem" i denna tråden. :hej

Försäkring: Bilsport&mc 10500 24årsförsäkring i Huskvarna
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hallå Nuda-freeks!

Jag är själv lite inne på Nuda R, finns det någon i Malmö med omnejd som har lust att visa upp sin?
Eventuellt låta en främling klämma på grejorna? :Bugar

Hittar ingen begagnad hos återförsäljarna i trakterna. Inte ens Claessons har den. :(

Fänx alåt!
 

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Ludvika
Hoj
Husqvarna 900 -13
Är det någon annan i Dalarna med omnejd som äger en Nuda, eller är jag ensam om att äga en sådan här i trakterna?
Nu önskar jag att sommaren gör intåg på riktigt så man får göra 100-mila service nån gång och få gasa till shiftlight-lampan lyser utan dåligt samvete!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nån som har koll på nudan här :confused:

ialf cool hoj . frågan lyder : om mellan rör kopplas in istället för kat och orginal sliponsitter kvar ,behövs pc5 i det läget :confused:
 

Rickny

Medlem
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Södertälje
Hoj
aprilia RXV 550 -07, Dorsoduro 750-08,HVA NUDA 900R-12, HVA WR250-06, Husa FE570-09
Det beror på vad du är ute efter..IOM att lambda sonden inte kopplas ur när du tar bort kat:en så går den fortfarande i "closed Loop" mesta tiden och då kompenserar den bränslet för det minskande mottrycket IOM att Lambda sonden alltid vill gå mot Lambda 1. Det är bara vid fullast den går "Open Loop" alltså styrs av bränsle mappen och inte av lambda sonden. (som alla hojar/bilar med insprutning och lambda sond gör)

Och jag har den uppfattningen att den inte går för magert vid fullast. Rotax/Husqvarna/BMW, vem det nu är som har grund mappat hojen från fabrik vill även dom, att att det inte ska gå för magert vid fullast. För vid fullast har tillverkaren inga emissions krav. och kan gå hur fett dom vill.
Och även tillverkaren vet att folk byter avgasrör.

Men om du vill ha mera effekt med ditt nya avgasrör så ska du satsa på en PC5 och en Bänkning.

//R
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det beror på vad du är ute efter..IOM att lambda sonden inte kopplas ur när du tar bort kat:en så går den fortfarande i "closed Loop" mesta tiden och då kompenserar den bränslet för det minskande mottrycket IOM att Lambda sonden alltid vill gå mot Lambda 1. Det är bara vid fullast den går "Open Loop" alltså styrs av bränsle mappen och inte av lambda sonden. (som alla hojar/bilar med insprutning och lambda sond gör)

Och jag har den uppfattningen att den inte går för magert vid fullast. Rotax/Husqvarna/BMW, vem det nu är som har grund mappat hojen från fabrik vill även dom, att att det inte ska gå för magert vid fullast. För vid fullast har tillverkaren inga emissions krav. och kan gå hur fett dom vill.
Och även tillverkaren vet att folk byter avgasrör.

Men om du vill ha mera effekt med ditt nya avgasrör så ska du satsa på en PC5 och en Bänkning.

//R

Oki ,då stämmer det jag läst .

Läser på om nudan för tillfället , och från vad jag läst så tjänar man ca7kg på byta ut mellanröret och får en rappare hoj .
Noterade även att batteriet väger ca 9 kg ....det låter väldigt mkt hehe men kul om det stämmer .
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
nu så är nudan brukad av mig.
Skönt att wheela på 3an :)
Kul hoj som passar bra för skoj i lägre hastighet !
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Är det någon som vet hur Husqvarna ha löst det med de auktoriserade verkstäderna för våra hojar?
Det är dags för min 100 mila nu och har inte hittat någon verkstad inom rimmligt avstånd som har behörighet.
Vill ju att garantin ska gälla.

Bor i Malmö.
 

Hiroki

Nuda 900R
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2012 Husqvarna Nuda 900R
Någon med bilder på sin Nuda? Och är det någon som har Arrow helsystem på sin?
11986411_1622029561410455_4640954263092365973_n.jpg
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top