Det beror på vad du är ute efter..IOM att lambda sonden inte kopplas ur när du tar bort kat:en så går den fortfarande i "closed Loop" mesta tiden och då kompenserar den bränslet för det minskande mottrycket IOM att Lambda sonden alltid vill gå mot Lambda 1. Det är bara vid fullast den går "Open Loop" alltså styrs av bränsle mappen och inte av lambda sonden. (som alla hojar/bilar med insprutning och lambda sond gör)
Och jag har den uppfattningen att den inte går för magert vid fullast. Rotax/Husqvarna/BMW, vem det nu är som har grund mappat hojen från fabrik vill även dom, att att det inte ska gå för magert vid fullast. För vid fullast har tillverkaren inga emissions krav. och kan gå hur fett dom vill.
Och även tillverkaren vet att folk byter avgasrör.
Men om du vill ha mera effekt med ditt nya avgasrör så ska du satsa på en PC5 och en Bänkning.
//R
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |