Mahhbechh
Börsmäklarn
Nu snackar du om 570 motorn. På den "nya" motorn sitter det även ett pappfilter.
Men som sagt kolven byts typ vid 150-200tim. Ventilerna kollar man upp efter inkörningen, justerar ifall det behövs. Sedan står dom sig i princip hur länge som helst. På hojarna jag ägt har jag aldrig behövt justera ventilerna på efter inkörningen.
Handlaren min har en kund han sålde en ny TE250 -05, den har gått över 400tim. Sitter fortfarande orginal kolv + ventiler.
Glömde bort att säga att fasst man är rätt insnöad på hva, så är dom inte nått underverk som bara går och går dom heller. Alla fabrikat har sina fördelar + brister.
Men för mig personligen så har dom funkat grymt bra, sedan så trivs jag på dom oxå.
Sen har man jävligt bra service genom återförsäljarna oxå, kan rekomendera Halvards motor, Knåda och MXE Racing.
Ja, visst är det så. Ventilerna ska kollas efter de 3 första inkörningstimmarna om jag inte minns fel va?