Husqvarna fe450 -15

Kacper0

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2020
Ort
Strömstad
Hoj
Husqvarna FE 450
Hej! Jag har en Husqvarna fe450 som jag har byggt om till SM. Problemet är att styret vibrerar satan!
20-30min körning och händerna pirrar så att jag måste stanna.
Är det någon här som kan ha lösningen på detta?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Det finns gummidämpade styrfäste som kanske hjälper en del.
Det är en del vibrationer jag får också domnade händer när kör enduro och får släppa styret och rista lite med händerna.

Har du kollat så allt är riktigt monterat och att styrlager är ok och rätt åtdraget?
 

Kacper0

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2020
Ort
Strömstad
Hoj
Husqvarna FE 450
Det finns gummidämpade styrfäste som kanske hjälper en del.
Det är en del vibrationer jag får också domnade händer när kör enduro och får släppa styret och rista lite med händerna.

Har du kollat så allt är riktigt monterat och att styrlager är ok och rätt åtdraget?
Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.
Ska titta på det andra!
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Har du aluminiumstyre kan du testa ett i stål. Har du stål kan du testa aluminium.
Har du redan styrändsvikter så kan du labba med mera vikt, längre skruv, brickor och muttrar. För att se om det blir skillnad.
Svarva till ett par massiva stålstänger som du skjuter skjuter in i styret. Om styret inte är gängat för originalstyrändar eller handskydd.
Allt för att testa vad som händer med vibrationerna. Men går det att slanga då… 😄
Hojen vibrerade väl lika mycket innan du bytte hjul?
Motorn saknar väl balansaxel. Dfår man leva med vibrationer.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kikade på såna också men det var lite dyrt tyckte jag utan att veta att det hjälper verkligen.
Ska titta på det andra!
Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.

Hur många timmar har den gått totalt?

Har du någon kompis som har en liknande som också är motard? Då kan ni testa varandras och se om det är stor skillnad. Eller om du ber någon att prova din en runda och se vad dom tycker
 

Kacper0

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2020
Ort
Strömstad
Hoj
Husqvarna FE 450
Det är i grunden en tävlings motorcykel tänkt för att köras i terrängen så kommer tyvärr nog alltid vibrera mer än en "vanlig" motorcykel.

Hur många timmar har den gått totalt?

Har du någon kompis som har en liknande som också är motard? Då kan ni testa varandras och se om det är stor skillnad. Eller om du ber någon att prova din en runda och se vad dom tycker
Ja, jag är ju medveten om det därför tänkte jag att jag skriver här ifall någon har gjort något åt det.
just nu ligger den på 200h.

tyvärr så har alla jag känner nakeds bara.
 

Kacper0

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2020
Ort
Strömstad
Hoj
Husqvarna FE 450
Har du aluminiumstyre kan du testa ett i stål. Har du stål kan du testa aluminium.
Har du redan styrändsvikter så kan du labba med mera vikt, längre skruv, brickor och muttrar. För att se om det blir skillnad.
Svarva till ett par massiva stålstänger som du skjuter skjuter in i styret. Om styret inte är gängat för originalstyrändar eller handskydd.
Allt för att testa vad som händer med vibrationerna. Men går det att slanga då… 😄
Hojen vibrerade väl lika mycket innan du bytte hjul?
Motorn saknar väl balansaxel. Dfår man leva med vibrationer.
Tack för all tips! Ska prova mig fram lite!
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top