Husqvarna SM 610

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Jag har kollat lite på den nya Husqvarnan SM 610 (den svarta) den ser ju otroligt läcker ut!
Men det är mycket svårt att hitta nån direkt info om hojjen!?

Hur håller Husqvarna jämfört med tex KTM?
Garantier?
Försäljningsnätet, är det väl utbyggt så man kan få tag på delar snabbt?
Hur många kusar har den?

Fyll i med info, då jag är mycket intresserad av denna hoj men jag har ingen möjlighet att provköra nån då jag bor där jag bor :huvet
 

kadde

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
Sm 610 ie 4sale
Hej jag beställde en sådan i fredags otroligt härlig hoj det finns en att provåka i växjö men en 06. Kvalite enligt försäljaren så ska den va jämförbar med ktm tex. Garanti minst 1 år kanske 2. Försäljaren skulle kolla service visste inte helt säkert men trodde ventil intervall va 400mil. Jag återkommer om detta när ja får hem min hoj. Effekt vad jag kunnat läsa mig till ska va 54 hk. Prova här det finns lite att läsa. http://www.husqvarnamc.se/ Fyll nu gärna på med trix om denna hoj hur man kan få lite mer fart på den.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Reservdelar är inga problem att få tag på. När jag beställer från tex Halvards så får jag dom efter ett par dagar.
 

bjos

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Husqvarna sm 610s, KTM 520exc
Jag testade 07 för några veckor sedan och den gick grymt bra. Den är ju inte så smidig om man är van vid lite racigare SM men den går bra att leka med och är mycket mer siviliserad än 510. Jag tror inte att ventil checken ligger så tätt som 400mil men jag är inte säker.

Kvaliteten på HVA är lika bra som ktm tycker jag, och det är lättare och roligare att jobba med HVAs cyklar. Men det är nog en smaksak. Jag tycker att det viktigaste är att ha en dealer nära till hands som man kan lita på, men om du kan fixa och trixa lite själv så är det ju inte för kompliserat. Man kan ju alltid ta hjälp av böcker och internet.

Om du vill ha något ändast för lek så köp en smr, vill du att den ska vara lite praktisk så kör på 610.
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Jag testade 07 för några veckor sedan och den gick grymt bra. Den är ju inte så smidig om man är van vid lite racigare SM men den går bra att leka med och är mycket mer siviliserad än 510. Jag tror inte att ventil checken ligger så tätt som 400mil men jag är inte säker.

Kvaliteten på HVA är lika bra som ktm tycker jag, och det är lättare och roligare att jobba med HVAs cyklar. Men det är nog en smaksak. Jag tycker att det viktigaste är att ha en dealer nära till hands som man kan lita på, men om du kan fixa och trixa lite själv så är det ju inte för kompliserat. Man kan ju alltid ta hjälp av böcker och internet.

Om du vill ha något ändast för lek så köp en smr, vill du att den ska vara lite praktisk så kör på 610.


Jag har långt till alla (13-16mil) utom Honda och Suzuki men dom har ju inte direkt några intressanta modeller...
Låter mycket lovande, jag skall kontakta närmaste åf:en och kolla vad han ger mig för pris!
 

kadde

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
Sm 610 ie 4sale
Hej vi fick våra för 74k renköp + lite rabatt på diverse grejer. Hehe väntar som ett barn på julafton:D
 

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
Hej vi fick våra för 74k renköp + lite rabatt på diverse grejer. Hehe väntar som ett barn på julafton:D

Jag tycker att det är lite skumt att man inte hittar nån direkt info på nätet...
Hittar inga tester, kanske jag som är kass på att söka!? :va

Jag har mailat "Min" åf med lite frågor men han har inte svarat ännu.
 

callekula

Medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
beslutsångest
Jag tycker att det är lite skumt att man inte hittar nån direkt info på nätet...
Hittar inga tester, kanske jag som är kass på att söka!? :va

Jag har mailat "Min" åf med lite frågor men han har inte svarat ännu.

Du får gärna skicka mig ett PM, alternativt skriva här om du får svar :tummenupp
 

Arwen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lei Han
Hoj
vill ha ....
Nu fick jag svar! Det finns inga svarta hojjar kvar :(
Dom vill ha 78000:- (jag har inte försökt att pruta, då jag inte är intresserad av en röd/vit).
Serviceintervall 500mil.

pruta du 4000 så kan du ju köpa svarta plasten för 1700 spänn enl vår ÅF.

Köpte en samtidigt som Kadde. skitkul hoj som man kan åka långt på. Ska testa 14k fram för att få lite mer bett. tror det blir bra. (5100 rpm i 100 ca)

Som sagt KTM 660 e rappare men den vibrerar mer och det finns inte elstart.

Halvförsäkring helår 2400 ca. då med låg självrisk

Service skulle kosta ca 1100 (100 mil) sa ÅF
 
Last edited:

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Arvidsjaur
Hoj
Ingen ännu...
pruta du 4000 så kan du ju köpa svarta plasten för 1700 spänn enl vår ÅF.

Köpte en samtidigt som Kadde. skitkul hoj som man kan åka långt på. Ska testa 14k fram för att få lite mer bett. tror det blir bra. (5100 rpm i 100 ca)

Som sagt KTM 660 e rappare men den vibrerar mer och det finns inte elstart.

Halvförsäkring helår 2400 ca. då med låg självrisk

Service skulle kosta ca 1100 (100 mil) sa ÅF

Hur upplever du hojjen nu? Bra köp? Kvalite? Berätta gärna lite reflektioner om vad du tycker om hojjen, det är ju oomöjligt att hitta nån vettig fakta.
Är det kraft i motorn?
Jag vill veta allt!
 

NeverTouring

Husky
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
Husqvarna 610sm Honda CR 250
Tjena köpte en ny 06:a utan insprutning i julas. Jag har varit ute och kört ett tio tal mil och jag är hel nöjd, kraft finns det gott om är dock rätt högt växlad vilket iof är skönt på landsväg (ca 4000 i 100 km/) men
drar ändå upp på bakjulet på 3:an sen är det bara att växla sig upp,
jag tycker den har den har bra balans och har alltid startat hittils, Jag har haft husqvarna innan och har intehaft några större problem med dem, det enda var väl att nätet hade lossnat på luftburken (bara att limma dit igen) och bränsle mätaren som sitter på bränsle kranen läckte lite grann.
Hoppas detta hjälper dig, jag rekommenderar den lätt :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top