Husqvarna SM510-R

Ebbesson

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
pixbo
Hoj
ingen
Hej, har försökt hitta lite info om denna hoj men det var inte så lätt som man kan tänka sig att det skulle vara...

Någon som är bekant med den? Service osv? Är på jakt efter en motard och har för det mesta tittat på KTM men man vill ju inte låsa upp sig helt i tankarna på det oranga laget =)

Hittat en som vill sälja en beggad som gått 200 timmar, är det mycket eller lite? lämpar sig ens en sån här hoj för gatubruk?

också läst att den är strypt från fabrik, hur blir det om man plockar bort strypningen? kan man regga om den?
 

sellingj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
kojan
Hoj
husqvarna sm450RR
hejsan.
jag har en smr 450 gata och en sm450rr race.
och de är trevliga maskiner med fina chassin och ja tycker att min 450smr går bättre än min
kompis 510smr.så kubiken spelar inte så stor roll.
ang gata så beror de ju på vad du menar med de?de är ju ingen motorvägsraket direkt.


service är ungefär lika som alla andra.
enligt mig är 200h läge för hel renovering om inte föregånde ägare gjort de.
men enligt halvars motor ska kolv klara minst 200h innan byte.

finns ingen anledning att regga om den då bes gubbarna inte vet hur den ska gå ialla fall
 

drulle

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2009
Ort
Gävle
Hoj
gsxR 1100
Jag kollade i min instruktionsbok och där står det: Service 100 mil 500 mil 1000 mil osv
Högst individuellt dock skulle jag vilja påstå.
Även fast jag kör som en kärring och kanske brukar den 30 mil om året
så rycker jag och sliter samt känner överallt, byter olja mm.
Motorn har i timmar räknat gått 140 tim och den verkar funka.
Lite för mycket räjser i förhållande till gata (typ tanken rymmer en kvarting eller nåt)
Smr 510 -05
 

Ebbesson

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
pixbo
Hoj
ingen
Tack för svar, hitta nämligen en 510 på blocket för strax under 40k, stog igenet om han hade renoverat motorn och sånt som du pratade om Sellingj.

Det jag har tänkt mig att ha hojen till är gatu körning + någon eventuell ban dag då och då. absolut inte pressa motorväg men ge sig ut på lite småvägs körning, gärna med svart och fin assfalt med goa svängar!
Är detta en vettig första motard för någon som enbart tidigare mekat lite sin moppe när man va yngre?
 

sellingj

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
kojan
Hoj
husqvarna sm450RR
ok annars kanske en 450 för dom pengar kan vara intressant ;)

ja men för de du ska ha den till funkar den jätte bra till och
ang skruvningen så är de i princip samma som alla andra.
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
E du sugen på någe riktigt udda handbyggt så har jag en Vertemati S570 som gått 35h, motsvarande service men en hel del timmar kvar till större renoveringar. LV reggad, besiktad i somras och lådor med delar för mndre deg än Qvarnan ;)

Annars e Qvarnan en trevlig hoj men kontrollera vad som är bytt och genomgånget på den med de timmarna.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
E du sugen på någe riktigt udda handbyggt så har jag en Vertemati S570 som gått 35h, motsvarande service men en hel del timmar kvar till större renoveringar. LV reggad, besiktad i somras och lådor med delar för mndre deg än Qvarnan ;)

Annars e Qvarnan en trevlig hoj men kontrollera vad som är bytt och genomgånget på den med de timmarna.

Hur ser det ut på återförsäljarfronten för Vertemati i Sverige?
 

freddegrädde

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husqvarna TE 510-09
Jag har haft 4 qvarnor o rekommenderar dom skarpt, har aldrig haft några problem. Har en husqvarna TE 510 årgång 09 med motardhjul till försäljning. Står 125 h på mätaren. Det vill säga 100 h av sköj innan du behöver renovera. För 45k är den din.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Min kompis har en SM 510-R och är förstås väldigt nöjd med den som banverktyg. Men det är en del skruvande och underhåll. Tror att KTM har kortare serviceintervaller. Lycka till oavsett vad du bestämmer dig för!

:)
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Hur ser det ut på återförsäljarfronten för Vertemati i Sverige?

Finns en firma som tar in cyklar på beställning, han skötte tidigare kontakterna i Italien när de importerades och såldes i Skånes Fagerhult av Edmans motor.

Annars finns det resurser i England som är väldigt kunniga, dock går ju en hel del att skaffa över disk via Honda/KTM.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top