Husqvarna sm610

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
Hej!
jag undrar ifall någon har en bra sida som ger tips om hur man skruvar i denna maskin.?
annars! jag har problem med tomgången. jag får inte den perfekta tomgången. har en 98:as maskin(misstänker att motormässigt det inte skiljer alldeles för mycket med en nyare modell) det finns en svart skruv som reglerar bränsleflödet. ifall man skruvar in den max, hur många varv ska man skruva ut för att få den perfekta tomgången?
sen har jag även en fråga hur ofta man ska byta olja?(kör normalt efter landsväg)
sen även fler tips för att få maskin att må så bra som möjligt.

tack från en nybörjare/Thomas

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
se där ja. en ägare till en husqvarna, frågade här på forumet för några dagar sedan om det var någon som kört denna hoj men inget svar. hur är den? tänker troligtvis köpa en. enligt säljaren skall man byta olja var 500mil, som på de flesta andra "gatanpasade motarder"

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
doro skrev:
2216652 se där ja. en ägare till en husqvarna, frågade här på forumet för några dagar sedan om det var någon som kört denna hoj men inget svar. hur är den? tänker troligtvis köpa en. enligt säljaren skall man byta olja var 500mil, som på de flesta andra "gatanpasade motarder"

körde den 6 mil och sen så blev den stulen. tänkte skruva lite i den idag, och när jag öppnade garagedörren så var den borta. gud förbannat vad less man blir.
ja man ska byta olja ofta. verkade vara en riktigt fin maskin men hann tyvärr inte testa den ordentligt....

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
vitablixten_kil skrev:
2218288 körde den 6 mil och sen så blev den stulen. tänkte skruva lite i den idag, och när jag öppnade garagedörren så var den borta. gud förbannat vad less man blir.
ja man ska byta olja ofta. verkade vara en riktigt fin maskin men hann tyvärr inte testa den ordentligt....

Fy. fan. dessa klåfingriga idioter som inte kan skilja på ditt och mitt... fan va sur man blir... hoppas de löser sig

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Hmmm att du PRECIS köpt den och blivit av med den, låter lite planerat? Jag menar, hur stor är chansen att man blir av med hojen efter en dag? Det är en sak om du åkt där i typ flera säsonger då någon kan veta att det finns en hoj i området. Man ska inte vara helt förhastad, men det är nog inte fel att lyfta på luren och slå en pling till föregående ägare om han vet nått.

vitablixten_kil

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Ktm
Migael skrev:
2220421 Hmmm att du PRECIS köpt den och blivit av med den, låter lite planerat? Jag menar, hur stor är chansen att man blir av med hojen efter en dag? Det är en sak om du åkt där i typ flera säsonger då någon kan veta att det finns en hoj i området. Man ska inte vara helt förhastad, men det är nog inte fel att lyfta på luren och slå en pling till föregående ägare om han vet nått.

Migael: Du tänker precis som jag, direkt efter att jag upptäckte att cykeln var borta så kontaktade jag säljaren, han bor över 50 mil söder om mig. (jag ringde ungefär 4h efter att stölden ägde rum) och han var hemma då jag ringde. visst kan han ha tipsat någon. Men men jag håller utkik efter de som säljer delar från en husqvarna sm610..det hör ju inte till det vanliga att man ser sånt på blocket eller på denna site. ifall du/nån hittar någon som säljer delar ev hela maskinen, vid minsta suspekta kontakta gärna mig...
mvh/Thomas

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...