Husqvarna SMS4 125

Snowster

Guest
Något att ha?

Länk

Använder samma motor som wr125x, Husqvarnan har förgasare istället för insprutning och är 20kg lättare än wr125x.

Vet redan att den inte alls är lika rapp som en avstrypt 2t 125 så ingen behöver skriva det.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ja, är man ute efter en 4-t så är det nog en sådan man ska ha.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Egentligen fattar jag inte frågan, är man nöjd med morotén som inte komer ge mer så är det väl helt ok.

Det låter lite som att jag vräker på den här och så verkar alla 2taktare sämre, men så blir det aldrig.

Köp och kör eller köp och gråt.
 

Snowster

Guest
Väger fyrtaktens fördelar mot att tvåtaktaren är lättare och har dubbla effekten.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
hahahahahaha, nej kappast på den här låga kubiken.

Men folk är komiker helt enkelt, de vill inte förstå, det förstår inet ens vad de vil ha för nåt själva utan nån måste berätta för dem.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
ser ju ut som om den tappat halva kylarvingarna ju :s



bilden ljuger en del.

husqvarna ser ut så. och har gjort ganska länge.


bortsett från smal bakfälg och jävligt klen frambroms ser det ut som det kan vara något. uppenbarligen vill marknaden ha 4taktscyklar och det är nog tyvärr framtidens grej.

helt klart bättre än motsvarande cykel hos yamaha.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Och det bara bestämmer du?

Du vet ta en 4taktare knappast når över den lagliga nivån här i landet, och det är ju ok för de som inte heller vill bryta mot lagar.

Personligen har jag ju sett hur den här lagen tog död på våra 125 åkare, försäljningen av de 125or gick från tat vara noterat på 10 i topp till att inte ens vara intressanta efter de nya bestämmelserna.

Men så åker du ju tuffa 450 KTM med SM kit med och vet allt som är värt att veta.
Tuffa killar vet sånt då de ju åker hoj för att de är stentuffa.

Jag kan förstå de som vil bryta mot lagen i de områden där det kan funka.

Men förstås nu har ju killen med koll sagt sitt så vi får väl stoppa därvid, och fan han kan stava med :D.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Är detta en ny modell? I så fall konstigt att de använder den gamla designen på kåporna. :va Den var ju visserligen snyggare än den senaste, iaf ibak. Kylvingarna är ju praktiskt taget samma som på de större. Helt klart en trevlig modell. Tråkig motor bara. :hihi

Och det bara bestämmer du?

Du vet ta en 4taktare knappast når över den lagliga nivån här i landet, och det är ju ok för de som inte heller vill bryta mot lagar.

Personligen har jag ju sett hur den här lagen tog död på våra 125 åkare, försäljningen av de 125or gick från tat vara noterat på 10 i topp till att inte ens vara intressanta efter de nya bestämmelserna.

Men så åker du ju tuffa 450 KTM med SM kit med och vet allt som är värt att veta.
Tuffa killar vet sånt då de ju åker hoj för att de är stentuffa.

Jag kan förstå de som vil bryta mot lagen i de områden där det kan funka.

Men förstås nu har ju killen med koll sagt sitt så vi får väl stoppa därvid, och fan han kan stava med :D.
Va? Vad är det han sagt som är fel?
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Och det bara bestämmer du?

Du vet ta en 4taktare knappast når över den lagliga nivån här i landet, och det är ju ok för de som inte heller vill bryta mot lagar.

Personligen har jag ju sett hur den här lagen tog död på våra 125 åkare, försäljningen av de 125or gick från tat vara noterat på 10 i topp till att inte ens vara intressanta efter de nya bestämmelserna.

Men så åker du ju tuffa 450 KTM med SM kit med och vet allt som är värt att veta.
Tuffa killar vet sånt då de ju åker hoj för att de är stentuffa.

Jag kan förstå de som vil bryta mot lagen i de områden där det kan funka.

Men förstås nu har ju killen med koll sagt sitt så vi får väl stoppa därvid, och fan han kan stava med :D.
Öhhhh!?

Vad bestämmer han? Varför vill du att 125-åkarna ska försvinna?

Yieiiiee... Fan, lär dig skriva så normalt folk förstår vad du menar.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Och det bara bestämmer du?

Du vet ta en 4taktare knappast når över den lagliga nivån här i landet, och det är ju ok för de som inte heller vill bryta mot lagar.

Personligen har jag ju sett hur den här lagen tog död på våra 125 åkare, försäljningen av de 125or gick från tat vara noterat på 10 i topp till att inte ens vara intressanta efter de nya bestämmelserna.

Men så åker du ju tuffa 450 KTM med SM kit med och vet allt som är värt att veta.
Tuffa killar vet sånt då de ju åker hoj för att de är stentuffa.

Jag kan förstå de som vil bryta mot lagen i de områden där det kan funka.

Men förstås nu har ju killen med koll sagt sitt så vi får väl stoppa därvid, och fan han kan stava med :D.



kan du för en gång skull försöka knåpa ihop ett inlägg som man kan förstå som förklaring till ditt omotiverade påhopp?

Hur tror DU att framtiden kommer se ut? du som sett så mycket? mitt påstående har ingenting med min personliga åsikt att göra, bara så du vet.

Om du hade läst på lite så hade du vetat att till en SMR behöver man inte köpa till något "sm-kit" ;) den är byggd sådan. och ja, jag vet en del. förmodligen mer än dig i alla fall efter ett antal byggen och 2 år med racecyklar varav en enbart på bana INKL tävlingar....


måste ställa en personlig fråga oxå. hur är det att åka runt på ett "skitliv"? måste vara jävligt fräckt. och framförallt jävligt outlaw! eller?

och din hobby är bannad. det låter och lite småfräckt om du frågar lille mopedfuckot t4pp3r.

hur gammal är du? med din erfarenhet du pratar om måste du vara minst 30? du verkar vara max 14.


Jag kan säga såhär, mitt påstående i lundgrens tråd var framförallt baserat på hur du betett dig i den här tråden, men ändå taget lite ur luften. men nu fick du mig att inse att vartenda ord jag skrev var 100% sant.

tack och hej och skit dig själv i näven och applådera.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
125 åkarna har försvunnit redan genom de nya reglerna sen 90-talet, så är det bara.

Men nu har nu nån som kan berätta för er hur det fungerar, det är riktigt bra.

Idag går inte att jämföra med hur det var inan de tyska 11kw reglerna kom in, sen dess har det sjunkit enormt med folk som är intresserade och det förstår jag med.

125an är död mer eller mindre, varför tror ni så lite har hänt egentligen?

De som inte vill passa in i 11kw gänget för att det funkar att fuska ska ju inte svälja de här 4taktarna, de är inte samma sak som 2taktarna vad än vissa coola killar skriver.

Det är det enda jag har att säga, det är helt fel att bara komm in och mena tat det är samma sak rakt av.

Jag gissar att snubben med KTM 450ian är en ungdom själv egentligen och nu inte vill att nån ska få nåt roligare än vad han hade när han var 16.

Jo serru 4takt motor är ingen skillnad alls, så är det bara.

kan du för en gång skull försöka knåpa ihop ett inlägg som man kan förstå som förklaring till ditt omotiverade påhopp?

Hur tror DU att framtiden kommer se ut? du som sett så mycket? mitt påstående har ingenting med min personliga åsikt att göra, bara så du vet.

Om du hade läst på lite så hade du vetat att till en SMR behöver man inte köpa till något "sm-kit" ;) den är byggd sådan. och ja, jag vet en del. förmodligen mer än dig i alla fall efter ett antal byggen och 2 år med racecyklar varav en enbart på bana INKL tävlingar....


måste ställa en personlig fråga oxå. hur är det att åka runt på ett "skitliv"? måste vara jävligt fräckt. och framförallt jävligt outlaw! eller?

och din hobby är bannad. det låter och lite småfräckt om du frågar lille mopedfuckot t4pp3r.

hur gammal är du? med din erfarenhet du pratar om måste du vara minst 30? du verkar vara max 14.


Jag kan säga såhär, mitt påstående i lundgrens tråd var framförallt baserat på hur du betett dig i den här tråden, men ändå taget lite ur luften. men nu fick du mig att inse att vartenda ord jag skrev var 100% sant.

tack och hej och skit dig själv i näven och applådera.

Självklart du är kung, du har allt rät för dig, ingen är tuffare heller, du kan slåss och vara cool utan vidare.
Tävlingsklasser och vad du vet osv, det är coolt, nu är du på toppen här, elitförare som diskuterar här på forumet.

Alla andra är nollor självklart och om de inte är det så tar du till nävarna eller hur?

För du är en jävla cool kille, en sån som kör hoj vetu.

Ghost Rider ringer snart.

Och i övrigt så är det helt ok för mig hur duktig du är osv, du är en överlägsen människa helt enkelt, jag är helt enkelt och mest bara dum och vet inget, så du har allt som fördel.

Dock, vad gör du här? du är inte intresserad av att förklara nånting, du bara musklar dig in och skriver nåt och skriver nån nåt du inte gillar ja då jävlar har du saker att ta till.

Du är säkert en skyjävla hojåkare på alla sätt, men i övrigt så verkar du bara gå in för intetsägande inlägg då du inte vet nåt egentligen och är så ung att du inte vet vad det inebar när 11kw regeln kom, DVS döden för 125an.

Du är tuffast så lugna ner dig.
Här aplåderas inget du bara dök upp och körde över allt, men det är väl som det ska.

Det finns nog en hel del som vi ser som gillar dig med, så jag är nog ingen som du behöver besegra på nåt sätt.

Jag ser ju redan nu vilka som tycker dina inlägg är fantastiska, de bästa som finns här och det ska du var nöjd över.
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
125 åkarna har försvunnit redan genom de nya reglerna sen 90-talet, så är det bara.

Men nu har nu nån som kan berätta för er hur det fungerar, det är riktigt bra.

Idag går inte att jämföra med hur det ar ijjna de tyska 11kw reglerna kom in, sen dess har det sjunkit enormt med folk som är intresserade och det förstår jag med.

125an är död mer eller mindre, varför tror ni så lite har hänt egentligen?

De som inte vill passa in i 11kw gänget för tat det funkar tat fuska ska ju inte svälja de här 4taktarna, de är inte samma sak som 2taktarna vad än vissa coola killar skriver.

Det är det enda jag har att säga, det är helt fel att bara komm in och mena tat det är samma sak rakt av.

Jag gissar att snubben med KTM 450ian är en riktigt barnunge själv egentligen och nu inte vill att nån ska få nåt roligare än vad han hade när han var 16.

Jo serru 4takt motor är ingen skillnad alls, så är det bara.


vad har det med mig och denhär tråden att göra?

du får det att låta som om jag är ett stort fan av 4takts125or.... det är jag definitivt inte, tvärtom. men när marknaden ser ut som den gör får man göra det bästa av situationen. vill man inte hålla på med 20 år gammal skit som jag gjorde så finns det faktiskt nya alternativ som är bättre än ingenting.

och när jag va 16, då va vi coola ska du veta. där snackar vi definition av att vara outlaw. i kubik. och det var den roligaste tiden i mitt liv kan jag säga.


jag fattar fortfarande inte vad du vill säga. och ett tips. man skriver "att" genom att trycka en gång på a följt av två gånger på t.

125 åkarna har försvunnit redan genom de nya reglerna sen 90-talet, så är det bara.

Men nu har nu nån som kan berätta för er hur det fungerar, det är riktigt bra.

Idag går inte att jämföra med hur det var inan de tyska 11kw reglerna kom in, sen dess har det sjunkit enormt med folk som är intresserade och det förstår jag med.

125an är död mer eller mindre, varför tror ni så lite har hänt egentligen?

De som inte vill passa in i 11kw gänget för att det funkar att fuska ska ju inte svälja de här 4taktarna, de är inte samma sak som 2taktarna vad än vissa coola killar skriver.

Det är det enda jag har att säga, det är helt fel att bara komm in och mena tat det är samma sak rakt av.

Jag gissar att snubben med KTM 450ian är en ungdom själv egentligen och nu inte vill att nån ska få nåt roligare än vad han hade när han var 16.

Jo serru 4takt motor är ingen skillnad alls, så är det bara.



Självklart du är kung, du har allt rät för dig, ingen är tuffare heller, du kan slåss och vara cool utan vidare.
Tävlingsklasser och vad du vet osv, det är coolt, nu är du på toppen här, elitförare som diskuterar här på forumet.

Alla andra är nollor självklart och om de inte är det så tar du till nävarna eller hur?

För du är en jävla cool kille, en sån som kör hoj vetu.

Ghost Rider ringer snart.

Och i övrigt så är det helt ok för mig hur duktig du är osv, du är en överlägsen människa helt enkelt, jag är helt enkelt och mest bara dum och vet inget, så du har allt som fördel.

Dock, vad gör du här? du är inte intresserad av att förklara nånting, du bara musklar dig in och skriver nåt och skriver nån nåt du inte gillar ja då jävlar har du saker att ta till.

Du är säkert en skyjävla hojåkare på alla sätt, men i övrigt så verkar du bara gå in för intetsägande inlägg då du inte vet nåt egentligen och är så ung att du inte vet vad det inebar när 11kw regeln kom, DVS döden för 125an.

Du är tuffast så lugna ner dig.



jag fattar inte vad ditt problem är? nämn en gång jag pratat om mig själv och "hur bra" jag är som du uppenbarligen verkar tycka... innan det inlägg du precis svarade på.

jag tillför nog fan så mycket mer i denhär forumdelen än vad du gör med dina oförståbara inlägg och ditt lipande om en 11kw lag som kom för 15 år sen. det får du ta med politikerna, inte med mig.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ok, jag gör ofta slarvfel där pga ett synfel jag dragit på mig, så det blir tyvärr mycket omvänt skit.

alltså jag respekterar dig, jag är äldre än 14 som du säkert förstår, men jag förstår inte vad du vill kämpa mot?

Vad har jag gjort för fel?

Jag är som jag är, ch så är jag, klassiskt skrivet.

Det är du med tror jag och vi har kommit jävligt fel helt enkelt då jag anser att du hoppade på mig för att jag stödde snubben med CRM125an men du menade att jag skitade ner honom.

Det kan ha sett ut så för dig, men det är inte sant.

Nu har det blivit mycket fula grejor här, jag känner ju inte dig.

Så jag skäms faktiskt lite.

Trist nog är jag gammal nog för tat ha kört en jävla massa hojar, gamla som nya, och visst jag kan ses som en som uppviglar för olaglighet för folk som åker 125or.

Det är förstås lagligt helt fel, där har du rätt, men jag kan inte svälja hur de förstörde marknaden fullständigt helt enkelt med sina sagohojar som inte fanns och så gäler ju även mellanklasshojarna.

Lagrar som satts i bruk utan att det fins riktiga valmöjligheter.

Jag har inte kört mer än provat SM hojar och det är inet min grej, jag kör grus hårt med den typen av hojar, på asfalt är det sporthojar som gäller.

MEN en form av svaghet för gamla tider och en hopplös parkeringsmöjlighet gjorde att jag köpte en CRM 125a och då kom jag hit för råd efter väldigt många år borta.

Och jag kände mig hyfsat välkommen, förmodligen mitt fel bara, jag har inet mycket att säga i sporthojstrådarna, jag orkar inte mer där längre.

Men ja jo du har SuperMotard som din grej en tävlingsklass jag gärna skulle vilja prova nångång, så ja du vinner där.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Nu får du nog lugna ner dig lite Silwer :krama Tapper har inte sagt något om att han gillar 4t 125:eek:r. Tycker inte riktigt att jag hittar någon grund för dina påhopp :va
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
vad har det med mig och denhär tråden att göra?

du får det att låta som om jag är ett stort fan av 4takts125or.... det är jag definitivt inte, tvärtom. men när marknaden ser ut som den gör får man göra det bästa av situationen. vill man inte hålla på med 20 år gammal skit som jag gjorde så finns det faktiskt nya alternativ som är bättre än ingenting.


Och massa mer gnäll!

De e möe gnäll också! :rolleyes:

Nej men allvarligt pojkar, bruka allvar! :fatta!
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top