Kottsson jag tycker du borde prova en 2-takt 125 enduro
Du hade gärna fått prova min, om det nu inte var så att du bor lååångt bort. Körskolan hade en XLR så jag har kört en sådan i åtminstone 5-6 timmar. Accelerationen är verkligen så långt bort man kan komma från 2-taktaren, topphastigheten likaså. Dessutom kan du utvecklas mer i din endurokörning med mer effekt
Nu jämför jag med min:
Argument som kolvbyte etc. håller inte, jag
tror att jag måste byta kolv var 5000 mil. Som med DT, skulle jag tro. Min har hittils gått 2500 mil, så kolvbyte är nog inget jag behöver oroa mig över. För övrigt så kostar en kolv drygt tusen kronor från tyskland, så när den väl ska bytas är det inte något problem. Småsakerna som måste bytas är väll ungefär lika som en XLR.
Då kanske du kommer och säger att du inte når ner på en stor 2-taktare. Sitthöjden är nittio-nånting cm, kommer inte riktigt ihåg. Det är inget problem, jag är strax över 170 cm och kan bara stå med tårna nere. Då funkar det finfint med endast högerfoten nere, jämfört med Hondan kunde jag stå med båda fötterna platt i marken.
Priset, ja där är min kanske lite dyrare. Köpte min för 10 000kr, skulle väll prutat lite men det blev inte av. Men det är ju helt överkomligt om du nu råkar ha 2 st hondor
Ljudet, ja där går man inte miste om något om man går från en XLR till valfri 2-taktare.
Utseende, där låter jag min tala för sig själv. Kolla i garaget
Hoppas jag kom med argument nog nu!
Kan väll säga att accelerationen 0-100 är riktigt spännande. Åtminstone på min MC är växlarna lagda så att man alltid rör sig lagom runt effekttoppen, med en gnutta fantasi och natthumor kan man säga att denna videon visar hur det känns:
[YOUTUBE-ID]eP-YGHNzuLI[/YOUTUBE-ID]
Uppskattningsvis 6-7 sekunder, medans XLR kanske når 80 på 15 sekunder?
----
Ursäkta att inlägget är rörigt skrivet, känner mig något tankspridd just nu...